العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 03-10-2010, 11:25 AM
مهندس محمود صابر مهندس محمود صابر غير متواجد حالياً

مهندس محمود صابر is on a distinguished road
افتراضي رد: اقتراح بأ نشاء اصدقاء الدفاع عن مالك السيارةالجاك

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
الحمد لله انا اشتريت سيارة جاك B 15
ولكن بصراحة انا جديد فى السواقة ودى اول عربية اركبها
ولى تحفظ واحد على السيارة مخوفنى جدا
العربية مش منتشرة خالص
انا من سكان مدينة 15 مايو وبصراحة كل اللى شاف العربية انبهر بيها وبيقف يتفرج عليها سواء اعرفه او معرفوش
لكن عدم انتشار العربية مخوفنى جدا

قديم 03-10-2010, 12:57 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute
عاجل رد: اقتراح بأ نشاء اصدقاء الدفاع عن مالك السيارةالجاك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهندس محمود صابر مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم

العربية مش منتشرة خالص
انا من سكان مدينة 15 مايو وبصراحة كل اللى شاف العربية انبهر بيها وبيقف يتفرج عليها سواء اعرفه او معرفوش
اولا الف مليون مبروك ربنا يبارك لك فيها
مش تقلق من عدم الأنشار الأحساس ده كان معنا فى الأم 11
بس الحمد لله انتشرت اكتر من الأول بكتير وفعلا العربيات دى بدات فى طريق النحاج ووضحت استغلال الماراكات الأخرى لينا لانها بامكانيات اقل وسعر اعلى

ربنا يحفظها لك ويبارك لك فيها

geologist the best
قديم 03-10-2010, 03:46 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهندس محمود صابر مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم
العربية مش منتشرة خالص

فى أعتقادى لارتفاع المفاجئ فى سعر السياره من 70 الف الى 78 من اول شهر 8 بسبب الضريبه المفروضه على السيارات المستورده ونزول موديل 2011 للجاك فى نفس الوقت اللى سيارت اخرى كانت فى نفس الفئه ذى الm11 والbyd المجمعه محليا نزل اسعارهم فأصبح فى جاب بين الجاك والسيارات الاخرى خلى الناس متردده فى الشراء ودخلت الجاك فى فئه اخرى ذى الاكسنت والافيو.......كذلك دفعات الجاك القادمه من الصين الى مصر قليله بسبب ذياده الطلب عليها فى بلدها لاكن كل الدفعات اللى بتيجى بتتباع على طول دليل على اقبال الناس عليها حتى بعد ارتفاع اسعارها...... كذلك الشهرين القادمين فى فتره ركود فى سوق السيارات بسبب نزول موديلات 2011 وعدم استقرار الاسعاروالتخلص من مخزون 2010 .......على العموم انا مش قلقان لاسباب كتيره منها ان السياره لسه فى البدايه يعنى مبألهاش 5 شهورنازله مصر ومحدش ركبها قبل كده ومع ذلك بنقارنها بعربيات نازله من سنتين وتلاته وعايزينها تنتشر زيهم ......كذلك أداء السياره الممتاز وجوده خاماتها والتقفيل الجيد هيخلى الجاك تفرض نفسها على أى فئه توضع فيها.......كذلك توسع الوكيل هورس موتورز فى انشاء مركز خدمه جديد وتقفيل موديل الجاك ايجل فى مصر دليل على ان الوكيل لديه خطه لانتشار سياراته فى مصر......على العموم الف مبروك عليك السياره يابشمهندس وانشاء الله تتهنى بيها يارب....
قديم 06-10-2010, 01:52 AM
مهندس محمود صابر مهندس محمود صابر غير متواجد حالياً

مهندس محمود صابر is on a distinguished road

شكرا جزيلا لردكم على تخوفى من السيارة
وكلامكم والله طمئنى وربنا يجزيكم خير الجزاء
قديم 08-12-2010, 07:49 PM
needyou5 needyou5 غير متواجد حالياً

needyou5 is on a distinguished road

كلام جميل و ينم عن فكر جديد و هو البحث عن الحق و عدم الإستسلام للطامعين أو أصحاب الشركات الغير ملتزمة....و بالمناسبة فيه أى أخبار عن السيارة جاك إيجل تصنيع الهيئة العربية للتصنيع ....السيارة شكلها جميل و لكن إيه هى المواصفات و كم سعرها ؟؟