العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 26-02-2012, 09:45 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الى اصحاب القلوب الرحيمة

يا جماعه الواضح كده ان العربيه متأمن عليها اللي اعرفه ف الحالات دي الشركه بتدفع الجزء اللي عليها وصاحب العربيه بيدفع الجزء اللي عليه من تمن التصليح والشركه بتدفع اللي عليها الاول وصاحب العربيه بيدفع الباقي عند استلام العربيه متصلحه وجاهزه لان ده اللي حصل مع واحد صاحبي اي شركه بقي تقولك مش دافعه غير لما انت تدفع يبقي الشركه دي نصابه وبتتهرب وبتجيب اللي فيها فيك لان صاحب العربيه دفع او ما دفعش دي بتكون مشكلته هو مع مكان التصليح ومش مشكله الشركه

ماتسيبش حقك يا استاز لونجي من الشركه النصابه دي
قديم 26-02-2012, 02:32 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

يا جماعه الواضح كده ان العربيه متأمن عليها اللي اعرفه ف الحالات دي الشركه بتدفع الجزء اللي عليها وصاحب العربيه بيدفع الجزء اللي عليه من تمن التصليح والشركه بتدفع اللي عليها الاول وصاحب العربيه بيدفع الباقي عند استلام العربيه متصلحه وجاهزه لان ده اللي حصل مع واحد صاحبي اي شركه بقي تقولك مش دافعه غير لما انت تدفع يبقي الشركه دي نصابه وبتتهرب وبتجيب اللي فيها فيك لان صاحب العربيه دفع او ما دفعش دي بتكون مشكلته هو مع مكان التصليح ومش مشكله الشركه

ماتسيبش حقك يا استاز لونجي من الشركه النصابه دي
يا استاذ يا محترم الشركه لا دخل لها بمكان الاصلاح ابداااا و يوجد مراكز معتمده لدى الشركه يوجد بينهم حسابات و ليس مع اى مكان او اى توكيل وهذا ينطبق على جميع شركات مصر وممكن تسال

و ياريت يا استاذ لو انت شايف ان فيه نصب مننا توضحه على شان ياخد حقه

وانا على المنتدى من 3 سنوات ومافيش حد اشتكى و حليت مشاكل كتير جدااا للاعضاء

اسال عن قناه السويس و لما تسال عننا واجب منك الاعتذار

عمرو احمد
01003388954
قديم 26-02-2012, 03:32 PM
اللونجى اللونجى غير متواجد حالياً

اللونجى is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

يا استاذ يا محترم الشركه لا دخل لها بمكان الاصلاح ابداااا و يوجد مراكز معتمده لدى الشركه يوجد بينهم حسابات و ليس مع اى مكان او اى توكيل وهذا ينطبق على جميع شركات مصر وممكن تسال

و ياريت يا استاذ لو انت شايف ان فيه نصب مننا توضحه على شان ياخد حقه

وانا على المنتدى من 3 سنوات ومافيش حد اشتكى و حليت مشاكل كتير جدااا للاعضاء

اسال عن قناه السويس و لما تسال عننا واجب منك الاعتذار
طيب لو سمحت عايز احل مشكلتى
قديم 26-02-2012, 03:55 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

مشكلتك فى الفلوس واحنا مش متعاقدين مع التوكيل و مافيش حد يقدر يطلعلك فلوس من الشركه ندفعلك الفاتوره لان الاجراءات مش هاتبقى قانونيه وانا كلمتك و قلتلك استلف فلوس من اى حد و هاطلعلك الشيك على طول تستلمه وتسد دينك و عرفتك ان الموضوع مش هايخلص بالكلام هايخلص انك تتصرف من اى حد وانا هاسعدك و قلتلك انك ممكن تروح فرع بورسعيد و تشوف الشخص الى اتعاملت معاه وانامقدر ظروفك الى انت فيها بس انت فاكر ان الشركه غلطه معاك و دة غلط الشركه مالهاش دخل بالمشكله الى انت فيها احنا مش بنجبرك بالمكان الى انت تصلح فيه و لكن فى تعاقدات ازاى ادفع لمكان انا ما فيش بينى و بينه تعاقد فكر فيها اى موظف فى اى شركه يقدر يحللك المشكله دى

عمرو احمد
01003388954
قديم 26-02-2012, 04:03 PM
اللونجى اللونجى غير متواجد حالياً

اللونجى is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامين سيارات مشاهدة المشاركة

مشكلتك فى الفلوس واحنا مش متعاقدين مع التوكيل و مافيش حد يقدر يطلعلك فلوس من الشركه ندفعلك الفاتوره لان الاجراءات مش هاتبقى قانونيه وانا كلمتك و قلتلك استلف فلوس من اى حد و هاطلعلك الشيك على طول تستلمه وتسد دينك و عرفتك ان الموضوع مش هايخلص بالكلام هايخلص انك تتصرف من اى حد وانا هاسعدك و قلتلك انك ممكن تروح فرع بورسعيد و تشوف الشخص الى اتعاملت معاه وانامقدر ظروفك الى انت فيها بس انت فاكر ان الشركه غلطه معاك و دة غلط الشركه مالهاش دخل بالمشكله الى انت فيها احنا مش بنجبرك بالمكان الى انت تصلح فيه و لكن فى تعاقدات ازاى ادفع لمكان انا ما فيش بينى و بينه تعاقد فكر فيها اى موظف فى اى شركه يقدر يحللك المشكله دى
اقسم بالله الموظف بتاع شركتكم ما قالى ان فى مراكز تبع الشركة وهو اللى قالى روح التوكيل
ولما كلمته بعد المشكلة قالى انا مارضيتش اقولك لان التوكيل احسن لعربيتك والمركز اللى تبع الشركة شغلة مش كويس انا عايز اخدمك دة كان ردة عليا اعمل معاه ايه دلوقتى وهو السبب فى المصيبة دى
ومش عارف استلف فلوس من حد والله وبكدة تبقى العربية راحت والتوكيل هياخدها ارضية وانا اموت انا وعيالى

الكلمات الدليلية
التأمين, حادث سيارة, سيارة