العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 25-04-2012, 02:01 AM
amada amada غير متواجد حالياً

amada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really nice
افتراضي رد: نفسى حد يطلعلى او يقوللى ايه عيوب البريليانس frv؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr rady مشاهدة المشاركة

انا كنت ناوي اجيب العربيه دي بس خلاص الحمد لله صرفت نظر
وناوي ان شاء الله اجيب افيو 2012 وهاقولك علي اكبر عيب في السيارة دي
واي سيارة صيني العيب ما بعد البيع بيقلع للنص السعر ده لو عرفت تبيعها اصلا
وقطع الغيار الغالية جدااااا جدااا والوكيل الي مش سأل في العربيه كان بينزلها ليه
طيب
ماتشتريهاش دا حقك ,,,,,,,,, انما تختار افيو اهو دا اللى غريب . لان ملاك الافيو بيشتكوا اكتر من ملاك بريليانس والصينى عموما : مشكله الاربى وبوابه البنزين ..ودا كوم والصدا والبارومه والبويه اللى بتاشر كوم تانى .
قديم 25-04-2012, 03:35 AM
alsfah0 alsfah0 غير متواجد حالياً

alsfah0 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amada مشاهدة المشاركة

ماتشتريهاش دا حقك ,,,,,,,,, انما تختار افيو اهو دا اللى غريب . لان ملاك الافيو بيشتكوا اكتر من ملاك بريليانس والصينى عموما : مشكله الاربى وبوابه البنزين ..ودا كوم والصدا والبارومه والبويه اللى بتاشر كوم تانى .
فعلا كلامك صح انا معاية واحد صحبى معاة الافيو والله العظيم بيشتيكى منها بطريقة عجيبة وعمل 3 حوادث بيها بس ربنا ستر نصيحة بجد مش عاوز برليانس بلاش لاكن اختار تانى زى الصنى حلوة وشوف حاجة غير الافيو دا رأى وربنا يوفقك
قديم 25-04-2012, 10:50 PM
amr rady amr rady غير متواجد حالياً

amr rady has a spectacular aura aboutamr rady has a spectacular aura aboutamr rady has a spectacular aura about

يا جماعه انا كنت عاوز اجيب العربيه دي بس خوفوني منها جدا وقالو قطع الغيار
والبيع بتعها تقيل جدا فكرت في الافيو و فيرنا و لانوس العربيات المنتشرة
بس كان في سؤال في دماغي دايما كنت بقول الي اشتراه عربيه صيني اي نوع
ما كنش خايف منها او ماحدش قلقه منها زي ما انا خوفت كده ؟؟؟ مش عارف
قديم 07-05-2012, 09:33 AM
pipn_6 pipn_6 غير متواجد حالياً

pipn_6 is on a distinguished road

:Bra vo:
قديم 15-05-2012, 03:27 AM
hossamhawas hossamhawas غير متواجد حالياً

hossamhawas is on a distinguished road
رأى رد: نفسى حد يطلعلى او يقوللى ايه عيوب البريليانس frv؟؟؟

أولاً بالنسبة للأستاذ اللى أشترى السياره أحب أقولك ألف مبروك وربنا يبارك ويديك خيرها ويكفيك شرها.. أما بالنسبه أنه صيني فده حاجه متعبش العربيه لأن المنتجات الصيني محتله العالم بأكمله ومعروفه بجودتها ولكن أحنا المصريين فقط سمعة الصيني سيئه لأن المستوردين لما بيجيبوا أى سلعه للسوق المصري بيجيبو أسواء خامات من الصين وده طبعاً طمع فى أكبر ربح ممكن على حساب الشعب الشقيان.. ولكن بالنسبة للسيارة بريلينس فأنا أظن أنها صنعت من خامات أفضل كثير من مثيلتها الكوريه ويمكن الأوربيه كمان... والدليل أني قارنت بين تيل فرامل الجالينا والألنترا واللنسر وفوجئت أن تيل فرامل الجالينا أطو عمر من الكوري والمتسوبيشى وده لأني عايز أشترى سيارة وكنت بقارن بين نفس الثلاث سيارات واستقريت على البريلينس الجالينا 2007 أو 2006 وبالفعل نزلت وسألت على قطع غيارها ولقيتها متوفره جداً ولكن أسعرها مرتفعه قليلأ بالنسبة للأفراد متوسط الدخل..

ولكن لي سؤال بسيط
الجالينا موديل 2007 لا يوجد بها شاشات دى فى دي وأريد أشترى 3 شاشات... هل من الممكن أشتريهم من أى حد بتاع كمليات ؟؟ ولا لازم أشتريها بتاعت البرلينس ؟؟ ولو حد يعرف سعرهم ياريت يفدني ؟؟؟

وشكراً