العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما هو اللون المفضل والذي يتماشي مع الايمجراند 7
الاسود 8 40.00%
الرمادي الغامق 1 5.00%
الرمادي الفاتح 3 15.00%
العسلي 2 10.00%
النبيتي 2 10.00%
الفضي 1 5.00%
الاحمر 0 0%
الابيض 2 10.00%
الذهبي 1 5.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 12-11-2012, 05:03 PM
الصورة الرمزية Sky_Rider
Sky_Rider Sky_Rider غير متواجد حالياً
من انا؟: كان نفسي اطلع طيار .. طلعت مدير نظم معلومات .. :)
التخصص العملى: مدير قسم نظم معلومات
هواياتي: الطيران و علومه - السيارات وكل ما يخصها

Sky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to behold
افتراضي رد: سؤال هام لذوي الخبرة بخصوص جواب التخصيص واللون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فهمى مشاهدة المشاركة

حضرتك وفرت الكلام الى كنت هاكتبه اللون الأسود ده لون سيارات البشااوات والسفارات ورئاسة الجمهوريه هو على العربيه ها يطلع من عينى بس ما أقدرش أجيبه علشان التراب كتير فى أكتوبر (غبار اصفر كده ) ولازم البواب يكون مستنيك قبل ما تنزل علشان يطوقها ويفتحلك الباب وما تنسوش اللون الأسود بيمص الحراره لو التكييف مش قد كده ها تفرق معاه ولو التكييف كويس ها يبقى حمل عليه واللون برضه بيتوقف على سنك وستايل حياتك لو أنت شاب صغير وكجوال مش ها ينفع الأسود وجايز الأمجراند ما تنفعش معاك هات حاجه هاتش باك من الجديده دول امل لو انت زى حالاتى فوق ال50 (ما تقولش لحد ) هات الأسود
انا بفكر أجيب الأمجراند لون الغبار الأصفر علشان مايبانش عليها التراب
انا صراحة اخترت الذهبي ... لون فاتح عشان ميمتصش الحرارة و الشمس ... و التراب مبيبانش فيه ... و شيك جدا عليها !!!

قديم 12-11-2012, 05:46 PM
فهمى فهمى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معمارى حر
هواياتي: نباتات الزينه صيد السمك

فهمى is a jewel in the roughفهمى is a jewel in the roughفهمى is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sky_Rider مشاهدة المشاركة

انا صراحة اخترت الذهبي ... لون فاتح عشان ميمتصش الحرارة و الشمس ... و التراب مبيبانش فيه ... و شيك جدا عليها !!!

كيف حالك أستاذ محمد هو الزهبى هو لون العربيه اللى على اليمين فى معرض المهندسين ولا هو اللون اللى نزلته انا فى الفيس وسألت عن أسمه ؟ لو عندك حاجه ذهبى أمجراند طبعا ياريت تورى هالنا
قديم 12-11-2012, 06:03 PM
الصورة الرمزية عصام الجارحي
عصام الجارحي عصام الجارحي غير متواجد حالياً

عصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant futureعصام الجارحي has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فهمى مشاهدة المشاركة

كيف حالك أستاذ محمد هو الزهبى هو لون العربيه اللى على اليمين فى معرض المهندسين ولا هو اللون اللى نزلته انا فى الفيس وسألت عن أسمه ؟ لو عندك حاجه ذهبى أمجراند طبعا ياريت تورى هالنا
كان لي حديث مع استاذ احمد وهو حجز اللي في المهندسين بس دا مش الذهبي علي فكرة
دا حاجة كدا عاطية علي بيج او زي ما بيقولوا (الشامبين) انما الذهبي هيكون اغمق من كدا خالص والله واعلم

عندما يقولون عنك انك علماني ولا تريد شرع الله ويكفرونك ثم تكشف الحقائق ونجدهم كانوا يناصرونك فاما انهم ناصروا هذه الصفات فيك واعتنقوها معك او انهم يحاولون تشوية صورتك امام الشعب
فانت اما ان تكون ظالما او مظلوما انما هم ففي الحالتين ظالمين

تحياتي لهذا المناضل العظيم

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 12-11-2012, 09:41 PM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

هو اللون الابيض المطفى (سن الفيل) اللى نازل على الالنترا 2012 ده اسمه ايه ؟؟
قديم 13-11-2012, 03:09 AM
hanylord hanylord غير متواجد حالياً

hanylord will become famous soon enoughhanylord will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Emgrand مشاهدة المشاركة

هو اللون الابيض المطفى (سن الفيل) اللى نازل على الالنترا 2012 ده اسمه ايه ؟؟
بيج او كريمي