العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 27-02-2010, 03:09 PM
hesham69 hesham69 غير متواجد حالياً

hesham69 is on a distinguished road
افتراضي سوال مهم عن لانسر 2000 سى سى

يا جماعه انا قدامى لانسر بومه 2006 ماتور 2000 سى سى هو مسقطه كان فيها ماتور 1300 بس بيقول كان بياكل بنزين غير السحب الضعيف هو جاب واحد 2000 سى سى بالفتيس بتاعه الاوتوماتيك العربيه مش راشه دواخل عايز نصيحه منكم

بالنسبه للماتور وتاثيره على العربيه وللبنزين والسحب والاختلاف وهل عشان يركبه كده اتلعب فى الشاسيه وكمان قوه الماتور ده وفى حاله اعاده البيع على هيعمل مشكله

مستنى رايكم ونصحيتكم
قديم 27-02-2010, 06:06 PM
SAbuhashem SAbuhashem غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

SAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond reputeSAbuhashem has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سوال مهم عن لانسر 2000 سى سى

ممكن تسأله وتقولي كود الموتور اللي مركبه إيه عامل كام كيلو ؟
و أهل حاطط سترات بار ولا لأ

وبعدين نكمل كلامنا

سؤال اخير العربية دي لونها رمادي وبتتباع بدون الجنوط بتاعتها ؟!

Still 75 km/hr more available
قديم 27-02-2010, 11:59 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

يعني هو بيقول ال1300 باكل بنزين علي اساس ان ال2000 بيشم البنزين بس!!!!!!!!!
لا طبعا يا مان ابعد عنها خالص لان اواعد و عفشه ال1300 مختلفه عن ال1600 عن 2000 لو كان جاب نص كامل يعني مكنه بعفشه كماله ادام اوك بيس بس كدا كدا مش هتكون زي العربيه ال2006 الي بتقفيل المصنع و هتبقا عربيه وحشه الحقيقه هتبقا اسمها عربيه قديمه و صيانه و كدا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 11-03-2010, 11:04 PM
hesham69 hesham69 غير متواجد حالياً

hesham69 is on a distinguished road

شكرا يا جماعه على الردود بتاعكتم وهى فعلا عربيه رمادى بتتباع من غير الجنوط بتاعتها بس ياترى انت تعرف عنها حاجه ولا يه
قديم 14-03-2010, 01:21 AM
a-rashed a-rashed غير متواجد حالياً

a-rashed is on a distinguished road

السلام عليكم اعضاء المنتدى المحترمين جدااا
والله بدون الدخول فى الكلام المجمل انا فعلا احس انى فى وسط ناس بتخاف على بعضها وبتحب بعضها من دون مقابل وانا سعيد جدا لانضمامي لهذة الاسرة ويارب اكون مجرد اضافة بسيطة جدا لهذا الحشد من الناس ذوي الخبرة وذوي الاخلاق الرفيعه
ثانيا عندي سؤال محيرني بقالي كتير اصل انا من زمان نفسي ابقى معاكم بس كنت ببص من بعيد كدة وامشي تاني (زائر فقط ) للمنتدى - المهم انا معجب جدا بماتور الEVO)metsobishi) ونفسي اجيبو عاوز بعد اذنكم حد يقولى ممكن احصل علية فى مصر بكام ومنين وايه انسب عربية اسقط فيها الماتور دا
* لو سمحتم انا لسة جديد فى عالم السيارات ياريت النصيحة تكون بدون تريقه ... ومتشكر لحضراتكم جدا....

التعديل الأخير تم بواسطة a-rashed ; 14-03-2010 الساعة 01:30 AM