العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل ممكن الاقي لانوس تقسيط
ياريت 6 85.71%
الاقي حد 1 14.29%
يساعدني 2 28.57%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 7. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 12-02-2009, 02:15 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز عربية بالتقسيط المباشر

اسف على التاخير فى الرد
بس دة كلة عادى ومتنساش انك كل سنة هتجدد البوليصة بتاعت التامين وهتجد عندك مصاريف لما تيجى تعمل الايداع كل شهر ومصاريف حاجة اسمها تجديد الحساب
كل دة عادى علشان مصاريف بسيطة كل شهر
امهم انك لو مقتنع توكل على الله
لو عندك اى مشكلة لا تتردد فى توضيحها 0125485222
متنساش تقولنا على مغامرتك فى تنفيذ الخطوات ونهاية الموضوع هتدفع كام وقسطك بالضبط هيكون كام
ملحوظة : ممكن توضح انت قلقان من اية بالضبط
قديم 12-02-2009, 02:21 PM

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هيونداى النترا

هنشوف هو عايز اية بالضبط وعايز عربية وكيل ولا خليجى
والمواصفة ال هو عايزها علشان الالنترا فيها موصفات كثير فى الخليجى وبتالى اسعار كثيرة مختلفة
وحجات تانى كمان
كويس كدة ولا
قديم 12-02-2009, 02:36 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هيونداى النترا

ياباشا انا مش قصدى اتريق على لا سمح الله

انا بفتح حوار علشان الاعضاء يستفادوا و انا اولهم علشان فعلا مكنتش اعرف ان الالينترا الخليجى فيها مواصفات كتير كده

يعنى بالتالى نقدر نقول انها عامله زى الانسر كده

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 12-02-2009, 02:36 PM
الصورة الرمزية mimo alex
mimo alex mimo alex غير متواجد حالياً
من انا؟: مخمد سعيد قاسم
التخصص العملى: مدير بفندق
هواياتي: الرياضه بكافه انواعها

mimo alex is on a distinguished road
افتراضي رد: شراء سياره بنظام تقسيط ( شيفروليه لانوس)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة youssef6996 مشاهدة المشاركة

السام عليكم ورحمه الله وبركاته
اريد ان اشتري سياره لانوس 2009 فل اوبشن المهم انا سالت في المعرض عن النظام وكده ف انا ناوي اني ادفع 20000 مقدم وانا السياره تكلفتها 70000 واقسط الباقي علي 5 سنين بقسط مثلا 1208 يعني العربيه هتقف عليه ب حوالي 92000 مع الملاحظه انني سوف ادفع عند كتابه الشيكات 2800 تامين و 500 مصاريف اداريه ذلك في اول مره بس
مع العلم انني موظف حكومي راتبي 1700 فهل ذلك افضل لي ولا ايه وعلي الفايده عاليه ؟
ملاحظه : انني ممكن ادفع مبلغ اذا تيسر اثناء التقسيط فيلغلي بذلك فوايده
سوال : هل نظام التقسيط ذلك حرام ام حلام وشكرا رجاء الرد

ممكن تقسط عا طريق بنك ناصر طالما انك موظف حكومي والفايده 6% سنويا وهي اصغر فائده بنكيه وبالنسبه للحلال لازم تسال مختص لانه تقريبا حرام
قديم 12-02-2009, 02:45 PM

افتراضي رد: شراء سياره بنظام تقسيط ( شيفروليه لانوس)

بنك ناصر هيطلب ضامن وهيطلب تحويل مرتب موضوع كبير وفائدة بنك ناصر مش 6% التنفيز شى تانى خالص
وبالنسبة للبحث عن شى بتيل عن البنك علشان الحلال والحرام
ممكن تجيب عربية عن طريق المرابحة الاسلامية وتقريبا نفس المقدم والقسط والاجراءات تفرق ان دة مرابحة اسلامية يعنى بميزات التمويل الاسلامى

الكلمات الدليلية
a113, للتقسيط, موتورز, مطلوب, النترا2010, بمصر, تقسيط بنك, سيارة, عربية, عربيه, فيورا, مطلوب شراء سيارة, تويوتا كورولا, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, تقسيط سيارات, اسبيرانزا, سيارات جديدة