العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 11-04-2010, 01:38 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: جاك صينية بلمسات ايطالية (صور موديلات سيارات JAC)

بس الواحد اخد من الصينى المنظر الجميل جدا
جميع الكماليات
بس امكانيات السياره اكيد ضعيفه
الواحد مش مرتاح لاى سياره صينى
انا برتاح لموديل صينى واحد فقط
بريليانس
قديم 12-04-2010, 02:08 PM
مدمر السيارات مدمر السيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انا شاب طموح بحب السيارات جدن
التخصص العملى: البورصه
هواياتي: لعب بالسيارات والكوره

مدمر السيارات is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته جاك اجمل سياره سريعه مثل الطياره
قديم 12-04-2010, 02:21 PM
مدمر السيارات مدمر السيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انا شاب طموح بحب السيارات جدن
التخصص العملى: البورصه
هواياتي: لعب بالسيارات والكوره

مدمر السيارات is on a distinguished road

[QUOTE]
أعلنت شركة "هورس موتورز" وكيل سيارات "جاك" الصينية في مصر قبل أيام طرح السيارة B-Class الجديدة في السوق المحلية بسعر منافس.

وتتميز هذه السيارة بوجود محرك "ميتسوبيشي" بسعة تبلغ 1488 سي سي وينتج 104 حصان عند 6000 د.ق يبلغ عزم الدوران 130 نيوتن عند معدل دوران متوسط 4500 د.ق ، وملحق بالمحرك ناقل حركة يدوي من خمسة سرعات تحقق من خلاله السيارة 175كم/ساعة كسرعة قصوى ، كما يساعد على ثباتها في السرعات العالية وجود عجلات رياضية قياسية 16 بوصة.

أبعاد السيارة مناسبة للغاية ، إذ يبلغ طولها 4595 مم، وعرضها 1765 مم ، وارتفاعها 1465 مم ، وقاعدة العجلات 270 مم ، وناقل الحركة 5M/T ، مقاس العجل 205/55 R16.

تجهيزات متكاملة

التجهيزات الأساسية الخارجية بالسيارة تتضمن فوانيس ضباب أمامية وخلفية ، ومرايات جانبية مزودة بفانوس إشارة ، فضلا عن جنوط سبور وإكصدامات أمامية وخلفية بلون السيارة.

سعرها مناسب
السيارة متوافرة في طراز وحيد بسعر 69.900 جنيه كاملة لفترة محدودة ، إذ يتوافر بها مرايات وزجاج كهربائي ، ونظام صوتي متكامل يتكون من راديو CD ، وmp3 ، USB بجانب سماعات ونظام تكييف هواء أوتوماتيكي ونظام تدفئة الزجاج الخلفي لإزابة الصقيع و إمكانية فتح الشنطة وخزان الوقود من الداخل.

أما من ناحية الأمان ، فتوفر B-Class باقة جيدة للأمان تضم فرامل مزودة بنظام منع الإنغلاق EBD-ABS ووسادة هوائية للسائق ونظام استشعار خلفي للعوائق وعجلة قيادة آلية وأقفال أمان مركزية وأحزمة أمان ثلاثية نقاط التثبيت ، ذلك فضلا دعامات ضد الصدمات للأبواب الأربعة ، ضوء ستوب خلفي ، انذار لعدم ارتداء أحزمة الأمان ، أقفال أمان خلفية بالأبواب لحماية الأطفال.

يذكر أن "هورس موتورز" تقدم سيارتها الجديدة بضمان ثلاث سنوات أو 100.000 كم أيهما أقرب ، وقد فتحت باب الحجز للسيارة

{مدمر السيارات}
قديم 12-04-2010, 02:30 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

يا ريت نعمل زيهم والله، رغم كل التريقة والاستهتار بيهم وبالهنود لكن للأسف عدونا بمراحل، وربنا يستر على الفترة الجاية
قديم 05-05-2010, 11:59 PM
اشرف حمدى اشرف حمدى غير متواجد حالياً

اشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the rough
رد: جاك صينية بلمسات ايطالية (صور موديلات سيارات JAC)

الاعضاء الاعزاء
تحية طيبة وبعد ......
ايلى بيعيب على الصينى ممكن يقول طيب احنا فين من دة كلة
عموما حقولكم وباختصار شديد انا مهندس وخريج دفعة 80 وكان شغلى فى مدينة 6 اكتوبر سنة 90 وكان عندى سيارة 128 جديدة موديل 88 وكانت عملة سعتها حوالى 26000كم وانا لا بجرى ولا متهور فى السواقة وان ماشى فى اكتوبر نزلت مطب عادى يعنى مش مطب جامد قوى سمعت دربكة من العجلة قلت دة العجلة طارت من العربية نزلت اشوف ملقتش حاجة ؟ اركب السيارة وامشى اسمع نفس الدربكة خفت امشى بيها وجبت ميكانيكى قالى يابية دة الشاسية فتح والكبولن بيملص من العجلة وحلها آآطرptmnlo123per144 السيارة للورشة ويرفع الموتور من السيارة وبعدين تروح للسمكرى يظبط المسائل وبعدين يركب الموتور تانى وطبعا قالى انه مش بترجع زى الاصل وكمان ممكن شهرين تلاتة ويفتح تانى ودة المفروض كانت 128 ايطالى اية رايكم طبعا صلحتها وهو باعها بمعرفتة لانها مكنش ممكن تبقى معايا ومشاويرى كثيرة
اسف على الاطالة وعندى برضة تجربة مع الفلوكس الخنفساء ماتورها ولع منى وانا مسافر انا والاولاد ptmnlo123per1106
المقصود مش بلد الصنع المهم السيارة وآدئها وقواتها واستحملها لطبيعة البلد وشوارعها و جوها الحار واستهلاك البنزين وتوافر قطع الغيار ومراكز الصيانة.......... واسف للاطـــــــــــــالة..... .