العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai-i Family

Hyundai-i Family Hyundai-i Family (i10,i20,i30,i40,ix20,ix35)

قديم 15-12-2012, 03:24 PM
أشرف الشفقى أشرف الشفقى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: لغة إنجليزية
هواياتي: الزراعة

أشرف الشفقى is just really niceأشرف الشفقى is just really niceأشرف الشفقى is just really niceأشرف الشفقى is just really nice
افتراضي حادث سيارتى ال i10 مع الصور - أعمل إيه؟

امبارح كنت فى حديقة الأزهر راكن عربيتى ال هيونداى i10 موديل 2010 جوة، لقيتهم بينادو على صاحب العربية رقم كذا ولقيت إنها عربيتى. لما روحت، لقيت عربيتى مخبوطة من قدام والجزء الأمامى من الشمال مكسور! وكان فى واحد وواحدة واقفين جنبها مع فرد الأمن هناك، اتضح إن اللى واقفة ده كانت بتحاول تركن فقامت دخلت فى الرصيف وفى عربيتى ال i10!

أنا أول مرة تحصلى حاجة زى ده، وأقصى حاجة كانت العربية مثلاً بتتخدش أو كده لكن عمر ما جزء منها اتخبط واتكسر ووقع على الأرض كده! أنا بصراحة كنت مش عارف أعمل إيه ساعتها!

على أى حال هما قالولى شوف حتتكلف كام وحنتحمل التصليح وكده. وأنا العربية كنت دايماً باعملها صيانة دورية فى التوكيل طول ال 3 سنين من ساعة ما جبتها.

السؤال بتاعى دلوقتى هوة: أعمل إيه دلوقتى علشان أصلحها، يعنى أروح لمين بالظبط؟ واحتمال التكلفة تكون فى حدود قد إيه؟ أنا ساكن فى مدينة نصر.

ده صورة العربية بعد ما رجعت بيها وركنتها قدام البيت:

صورة تانية:

Hyundai i10 in Egypt
http://i10egypt.blogspot.com

التعديل الأخير تم بواسطة أشرف الشفقى ; 15-12-2012 الساعة 03:50 PM
قديم 15-12-2012, 03:50 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حادث سيارتى ال i10 مع الصور - أعمل إيه؟

الحمد لله وقدر الله وما شاء فعل وبسيطه ان شاء الله وان شايف انك توديها التوكيل افضل وهما ان شاء الله هيعملوا الازم وترجع افضل من الاول ان شاء الله
قديم 15-12-2012, 04:59 PM
أشرف الشفقى أشرف الشفقى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: لغة إنجليزية
هواياتي: الزراعة

أشرف الشفقى is just really niceأشرف الشفقى is just really niceأشرف الشفقى is just really niceأشرف الشفقى is just really nice

شكراً على ردك، طيب أروح لأنهى توكيل، أنا ساكن فى مدينة نصر؟

واحتمال التكلفة تكون فى حدود قد إيه يا ترى، لو حد يعرف؟

Hyundai i10 in Egypt
http://i10egypt.blogspot.com
قديم 15-12-2012, 06:26 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
ممكن تروح التوكيل الي في العبور
بس هتتكلف كثير لأنهم هيغيرو الأكصدام ويرشوه بس بصراحه هترجع فبريكه
ومن الممكن تعملها عند اي حد في الحرفيين عند بتوع الفايبر وبعد كده ترشها او تلزق عليها استيكر بلون السياره
بس اكيد التوكيل افضل
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 15-12-2012, 07:07 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

قدر الله وما شاء فعل
ان شاء الله حد يفيدك

https://www.facebook.com/weam.mohamed.718

الكلمات الدليلية
حادث سيارة