العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 30-12-2010, 10:23 AM
victornabil2002 victornabil2002 غير متواجد حالياً

victornabil2002 has a spectacular aura aboutvictornabil2002 has a spectacular aura aboutvictornabil2002 has a spectacular aura about
افتراضي رد: العمر الافتراضى للبطاريه

امبارح اشتريت بطاريه جديده 45 امبير تركى ب 350 جنيه و اخد القديمه و جبتها 45 عشان اللى كانت راكبه فى العربيه بتاعة بلدها كانت 45 و كمان عشان فى زى جراب كده بتركب البطاريه جواه و ال55 كبيره على الجراب ده
قديم 30-12-2010, 05:40 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العمر الافتراضى للبطاريه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.saqer مشاهدة المشاركة

انا عندي نفس مشكله حضرتك
انا عربيتي النترا 2011
والبطاريه نامت مرتين مني
ومفروض اروح صيانه 5000
وسمعت ان لو انت معدتش 40000 الف كيلو وفيه مشكله في بطاريه توكيل بيغيرها
انا سمعت الكلام ده كاتبه واحد في منتدى تاني
انا لى حضرتك تجارب مع غبور ممكن اتكلم مع حضرتك ايام ولكن :-
- معلوماتى ودة كان من غبور فى سنة 2002 ان ضمان البطارية على الشركة المصنعة وليس غبور كما انة لا يوجد ضمان للكاوتش لدى هيونداى بل على الشركة المصنعة وكذلك الكاسيت او السى دى ان كان ماركة غير هيونداى ولكن :-
- انا شايف ان حضرتك تروح فورا ً التوكيل الرئيسى طالما العربية 2011 وتطلب مقابلة مدير الضمان ولا تكتفى بمهندس الاستقبال ولا بمهندس الصيانة و لا تستمع لاى كلام منهم وتصر على تغيير البطارية من قبل شركة هيونداى وليس من وكيل البطارية واترك التعامل بين هيونداى ووكيل البطارية وانت يبقى تعاملك مع هيونداى فقط
وان شاء ربنا يكرمك وتغيرها سريعا ً