العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 16-10-2010, 05:49 AM
midogawad midogawad غير متواجد حالياً

midogawad is on a distinguished road
للاهمية بالنسبه للالنترا 97

انا لسه شاري النترا 97 امبارح و معرفش عنها اي حاجه بس عامتا هيا 1600 2 كامه كامله اتوماتيك و عفشه رياضي و مواصفات خليجيه و فابريكا جوه و رشه برا و عامله 120000كم و حالتها من جوه و بره ممتازه و فيها كاوتش جديد و بطاريه و جميع الكماليات تعمل بكفاءه فياريت لو حد يقدر يفيدنى سعرها بالنسبه للحاجات دى يبقى كام و ايه المميزات و ايه العيوب و اماكن الصيانه و قطع الغيار
و مشكورين جميعا
قديم 16-10-2010, 06:08 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بالنسبه للالنترا 97

طالما حضرتك اشتريت يبقي مافيش داعي تسأل علي السعر
يعني لو طلع سعرها اقل من انت جبتها حتروح للبايع تقولههات الفرق؟؟!!!
طبعا لاء
الف مبروك عليك العربيه و ربنا يديك خيرها و يحميك من شرها.
اهم حاجه تغيير جميع الزيوت (موتور فتيس ) و الفلاتر(زيت و اتوماتيك و هواء و بنزين)
و السيور(كاتينه باور دينامو)

حـازم خـضـر

قديم 16-10-2010, 06:20 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

دى نفس عربيتى يا باشا بس انا عربيتى كورى 1500 cc ...

وانا عارف فيها كل مسمار وتقدر تسألنى عن اى حاجة وانا اقولك لانى انا عامل دكتوراه فى العربية دى ...

مميزاتها : واسعة ومريحة وسريعة وثباتها عالى وابعاده معقولة وتكييفها ممتاز وكمان ميزه اوفر درايف فى ووضع power و hold ..

العفشة قوية وبتستحمل واحسن من الاكسنت بكتير ..

مشكلتها بقى ان قطع غيارها قليلة ولكن مش غالية اوى ..

واى استفسار يخطر على بالك فى العربية دى اساله وانا معاك باذن الله ...

والف مبروك على العربية وربنا يباركلك فيها يا غالى .............

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 17-10-2010, 12:34 AM
midogawad midogawad غير متواجد حالياً

midogawad is on a distinguished road

مبدأيا انا متشكر ليكوا على اهتمامكوا جدا
و بالنسبه لسؤالى على السعريا حازم فداعشان بس اكون عارف و مش حاكون زعلان والله ايا كان لان العربيه الحمد لله كويسه و عامتا متشكرجدا على معلوماتك اللى اكيد ان شاء الله مفيده
وحسام انت كنز بالنسبالى متعرفش قد ايه لا انا اول مره اركب هيونداى و اول مره اتوماتيك فا متزعلش منى لو تقلت عليك
بس ياريت لو تقولى لو فيها عيب اساسى اخد بالى منه و ياريت لو ميلك او رقم تليفونك ده لو ميديئكش طبعا
و اكرر شكري يا جماعه ........