العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > دايهاتسو Daihatsu

قديم 30-06-2011, 10:45 PM
الصورة الرمزية momo100010
momo100010 momo100010 غير متواجد حالياً

momo100010 is a jewel in the roughmomo100010 is a jewel in the roughmomo100010 is a jewel in the roughmomo100010 is a jewel in the rough
افتراضي رد: لو يرضيكوا ( اتنفخ ) اوك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadashour مشاهدة المشاركة

ايه الاخبار المشكلة اتحلت ولا لسه ربنا يعينك
والله يا باشا انا بدور على ريدياتير
مش لاقي ف كل محلات قطع الغيار
يريت لو حد عارف الاقيه فين
وتمنه يبقى ف حدود كاااام؟

دموع القلب
.محمد هازي دموع القلب نازفة ... دمِ ودمعِ وأهاااات وأشجـــــــان
بالأمس كنت إلى الإحسان تدفعنا ...حتى صرنا جميعاً أهلِ وخلانِ
لا لن أصدق ما قد بث من خبرِ... العقل ينكره والقلب حيران
كل المصائب قد تنسى وإن عظمت ... إلا فراقك يبقى دون نسيان
أما رأيت دموع الحزن موقدة ...في العين دمعِ وفي الأحشاءِ نيرانِ
واليوم أنت تقول إنك راحلٌ كلا ......... ذكراك تبقى عالقة في القلب والوجدان
فإذا ماطال العمر سأتذكرٌ أخاً ...فالذكرى أحلى علاج الصبر والنسيان
[/B]
انتقل إلى رحمة الله تعالى اعز أصدقائي
اللهم ارحمه واغفر له و صبر اهله
يارب ارزقنا حسن الخاتمة مثله يااااارب
قديم 30-06-2011, 10:57 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

لو انت من القاهرة فية عند واحد اسمة جورج فى التوفيقية هوة مختص بالعربيات الدايهاتسو لو انت من الاسكندرية فى واحد اسمة على نجم فى صلاح الدين متخصص فى الدايهاتسو
بيعمل حوالى 700 جنية استيراد
لو عربيتك مانيوال يبقى فصل واحد نحاس عند اى حد بتاع رداتير حيتكلف 400 جنية
لو اتوماتيك يبقى ما قدماكش غير الاستيراد
بس حاول اكشف على الراديتير الاول وبعد كدة طرمبة المياة

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 01-07-2011, 02:18 AM
xsara 2 my best xsara 2 my best غير متواجد حالياً

xsara 2 my best will become famous soon enough

بصراحة التريوس دى عربية حلوة وعملية بس للى استعماله خفيف ومش بتاعة سفر يعنى داخل المدينة انا جيبت واحدة فى شهر 4 اللى فات لما جيت اشتريها صاحبها قالى انها مش محتاجة اى مصاريف غير سمكرة ودوكو مع انى كنت جايبة معايا ميكانيكى يكشف عليها بس الظاهر والله اعلم انه مش ولا بد قالى مفيهاش اى مشكلة وقدام الراجل عشان ال ايه يقلل من سعرها قالى محتاجة اسطوانات مع انى شرياها اوتوماتيك والاوتوماتيك مافيهوش اسطوانات ..ما علينا انا كنت لسة متعلمة سواقة وقولت اكمل تعليم عليها بعد مصاريف على السمكرة والدوكو استلمتها بعد 10 ايام الاقي فى الملفات العربية صوتها غريب (صوت طقطقة)لما سالت قالولى دى الكبالن روحت اغيرها وطبعا المقصات لازم تتغير مع عفشة طبعا ومساعدين دة غير الكهربا بتاعتها بصراحة انا من ساعة ماشتريتها صرفت عليها اكتر ماستخدمتها
بالنسبة لمشكلة الرادياتير فانا كنت كل مانزل بيها الاقى الماية ناقصة جدا ولازم ازودها حوالى لتر ماية على الاقل والمشكلة كانت بسبب غطاء الرادياتير مش موجود فالماية بتتبخر بسرعة ولما كنت اسخن العربية عداد الحرارة مش بيعلى معايا غير لما كنت امشى بيها مسافات طويلة انا بصراحة اخر مازهقت بيعت العربية والمشكلة مش فى التريوس نفسها المشكلة فى امانة صاحبها وربنا يهديك على حل لمشكلتك.
قديم 01-07-2011, 10:26 AM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

أنا حاسس إنك مش عايز تروح لبتاع رادياتير مش عارف ليه، مع إنه هو إلا هيحل المشكلة، وإذا كان المشكلة تسريب في الرادياتير هيلحمه والمشكلة تتحل. وإذا كان في الغطا هو هيقولك. وإذا كانت الأخيرة ويارب ما يطلعش كدة هيبقى جوان وش سلندر، وبرده بتاع الرادياتير هيفيدك، فريح نفسك واطلع على بتاع رادياتير كويس

مهند سالم