العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 24-05-2011, 09:35 PM
eslam rslan eslam rslan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: متابعة أخبار السيارات

eslam rslan will become famous soon enougheslam rslan will become famous soon enough
خبر غيرت المساعدين بمساعدين لانسر يابانى

أحب أولا اشكر الاعضاء المحترمين الى فعلا الواحد بيستفيد منهم كتير
واحب انقل لحضراتكم تجربتى فى تغير مساعدين العربية

انا كنت عرفت انى ال 516 بيركب لها مساعدين اللانسر بس انا كنت مستنى لما المساعدين عندى يقلو باصلهم و مستنتش ورحت نزلت التوفيقية و جبت 2 مساعد لانسر يابانى امامى بسعر 850 بس انا مبعرفش افاصل وملفتش كتير يعنى ممكن اكون مخموم فى 50 جنية مثلا ونوعة kyb made in japan
العربية بعد التغير ارتفعت فعلا عن العجلات ادام بحوالى 1سم بس دة مش ماثر فى حاجة فى العربية بس فى المقابل اداء مختلف تماما للعفشة وكتشفت ان مش المساعدين بس الى بيتغيرو اكتشفت ان العفشة هى كمان بالكامل " مقص مقص و جلبة جلبة و مسمار مسمار" هى لانسر حتى انى غيرت كوتشات الميزان رحت ملقتش للاسبرانزا جبت للانسر وهى هى
وانا انشاء اللة ناوى اكمل رحلة احلال العفشة وان شاء اللة يتم التغلب على نقطة الضعف الوحيدة فى 516
واللة المستعان
قديم 24-05-2011, 10:09 PM
cmatcho cmatcho غير متواجد حالياً

cmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond repute
افتراضي رد: غيرت المساعدين بمساعدين لانسر يابانى

ايوه كده
هو ده الشغل
طب ما سالتش علي المونرو ممكن يكونو ارخص من الياباني
وهل العربيه اصبحت طريه والنشوفيه اللي كانت في العفشه راحت
قديم 24-05-2011, 10:32 PM
eslam rslan eslam rslan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: متابعة أخبار السيارات

eslam rslan will become famous soon enougheslam rslan will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cmatcho مشاهدة المشاركة

ايوه كده
هو ده الشغل
طب ما سالتش علي المونرو ممكن يكونو ارخص من الياباني
وهل العربيه اصبحت طريه والنشوفيه اللي كانت في العفشه راحت
أنا بصراحة كنت عايز أجيب حاجة كويسة عشان أحطها وريح دماغى
وبالنسبة للعربية الحمد للة الفرق طبعا واضح جدا
قديم 24-05-2011, 10:42 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

صدقنى وخد كلامى ثقه مش هتندم ابدا على اللى دفعته لأنك زى ماقولت هى دى نقطه الضعف الوحيده لل516 وانا بالمناسبه محضر مفاجأه جامده جدا جدا عن العربيه بس قدامى اسبوعين واخلص وبأذن الله ناوى برده اغير العفشه لكن قدام شويه عشان اخلص من نشوفيه العفشه دى

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 24-05-2011, 10:50 PM
cmatcho cmatcho غير متواجد حالياً

cmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond repute

منتظرين
استاذ باسم