العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > أفيو

أفيو chevy gold logo

قديم 29-12-2008, 05:18 PM
yoko
Guest

افتراضي رد: حكايتي مع الأفيو "وسوء التصنيع"

أنا خالي هوه الي ماسك الموضوع من الأولهما في التوكيل ميعرفوش إنها بتعتي أصلا ومكتوبه بإس أمي
وخالي دخل للمدير الإقليمي وهو ال طلب نديلهم العربيه كام يوم يشوفو فيها أيه وأنا وخالي رايحين للمدير الإقليمي نشوفهم عملوا في العربيه إيه والراجل بصراحه كان ذوق ومحترم جدا ووعدنا إنه هيخلص الموضوع ده طبعا بعد ما خالي هزأ مدير العملاء عشان قل أدبوا مع خالي وقل أدبه كمان معيا بس أنا سكت لإن الي حصل هيتبلغ للمدير الإقليمي
قديم 29-12-2008, 06:00 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

فله شمعه منوره .... كده انت على التراك .... هي دي فرصتك علشان تاخد حقك تمام
قابلو الراجل و قولو كل اللي حصل و كل العيوب اللي في العربيه ( ولعلمك هو حيكون عارف العيوب اكتر منك )
بس برضو لازم تقولهم 1 - 2- 3 ... و انك عايز 1 -2 -3 ...والعربيه في الضمان مفيش حاجه اسمها اصل دا مش موجود او دا عطلان
يبقى يدولك عربيه بدالها و العربيه تفضل عندهم لحد ما يخلصو كل اللي فيها.... ( انا مش مروح العربيه من عندكم الا لما كل اللي فيها يتعمل حتى لو كان مسمار )

ولو الدنيا زنقت قول انك كنت حتعمل شكوى لجهاز حمايه المستهلك او كنت حتبعت لصحفي تعرفه في اي ملحق لاي جريده بس عرفت ان المشاكل دي متكرره في كذا عربيه و قلت تستنى تشوف هما حيعملو ايه الاول علشان تبقى اديتهم الفرصه كامله...
قديم 29-12-2008, 06:52 PM
yoko
Guest

( انا مش مروح العربيه من عندكم الا لما كل اللي فيها يتعمل حتى لو كان مسمار )

ولو الدنيا زنقت قول انك كنت حتعمل شكوى لجهاز حمايه المستهلك او كنت حتبعت لصحفي تعرفه في اي ملحق لاي جريده بس عرفت ان المشاكل دي متكرره في كذا عربيه و قلت تستنى تشوف هما حيعملو ايه الاول علشان تبقى اديتهم الفرصه كامله... <!-- / message --> <!-- controls -->
الكلام ده إتقال بالنص وكمان قولنا مش هنستلم العربيه غير لما يكون المدير الإقليمي موجود يشوف العربيه بنفسة
قديم 31-12-2008, 11:52 PM
yoko
Guest

الحمد لله العربيه إتظبطت كل حاجه فيها طبعا هما معملوش حاجه غير حجات بسيطه بس لما خالي دخل للمدير الإقليمي شد المهندسين وغيرولي كل الحجات الي كانت بايظه وهي مساعد يمين - سنسور tps - عوامة البنزين
وتم ضبط الفتيس والزوايا وتربيط العافشة وكام حاجه كمان والمدير الإقليمي قال لو فيه أي شكوى تانيه تعلولي مباشرة
وبصراحه هو راجل قمه في الإحترام ودي أقل حاجه تتقال عنه مش عشان عمل العربيه بس عشان هو شخصيه محترمه جدا

ونصيحه للبيروح توكيل المنصور الي في طريق مصر إسكندريه ميتكلمش مع رئيس خدمه العمله عشان يهيضرب الراجل يا هيقتلوا بسبب طريقه المعاملة الزباله الي بيعامل العميل بيها
قديم 01-01-2009, 10:29 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

الف مبروك يا يوكو ...... وان شاء الله العربيه كدا تكون اتظبطت و كله تمام
بس عايز اقولك حاجه .... ساعات كتير بيكون مقصود يكون المدير الاعلا ذوق ومحترم و 10/10 و يكون اللي تحت منه غلس ورخم و مقرف .... شغل سياسه مش اكتر ... بيجهز للعميل للمدير ... وممكن يكون هو طبعه كدا ... بس مين اللي مختاره و معينه ؟؟؟!!! مش بقولك سياسه
سيبك انت .... ربنا يباركلك فيها و يحافظلك عليها

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &

الكلمات الدليلية
aveo, أفيو, منصور شيفرولية, شيفرولية