العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 27-05-2013, 09:27 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مش عارف اعمل اية عشان تردوا عليا ..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

حضرتك تستحق مننا كل الشكر والاحترام والحمد لله تمت التجربة النهاردة والعداد كويس وثابت بفضل الله ربنا يهدية ويعيش معايا ربنا يعلم بظروفنا اليومين دول
بارك الله فيكم جميعا وانتم اخوة لى فى الله
شكرا لكلامك الطيب اخى محمد

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 27-05-2013, 10:51 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: مش عارف اعمل اية عشان تردوا عليا ..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا جبت منظف كربراتير نوع نظيف وفكيت صمام الايدل بس هو كان سخن ورشيت علية من جوة وطلع شوية سواد بسيطة جدا لا تذكر ورشيت على مكانة فى البوابة وبرضة هى سخنة
النتيجة الحمد لله المؤشر ثابت مكانة الى الان وفضلت ماشى بيها حوالى 4 ساعات على العلم انة كان كل يوم لازم يعلى ويوطى
بس انا خايف من حاجتين ياريت تطمنونى
1 هل لما رشيت علية وهو سخن دا غلط وللعلم هو كان دافئ مش سخن لانى مكملتش 2 كيلو مشى بالعربية
وها غلط على البوابة الرش وهى سخنة
2 هل منظف الكربراتير غلط والانجكشن هو الصح استناد لكلام الاخ العضو Hisham.Elgazzar
واسبراى الكرابيتتير يبوظ الدنيا
على العلم النتيجة مرضة الحمد لله ومعملش ولا مرة اى حاجة ووقفت كتير واشارات اللى كانت بتغلبى كنت بحس الناس بتقول اية الغبى دا واقف فى اشارة ودايس بنزين لدرجة واحد جمبى قالى شيل رجلك من على الدواسة كدة غلط وطبعا عشان اشرحلة حوار كبير فكبرت دماغى
ارجوا ان تجيبونى
هو تقريبا نفس المفعول لكن بعض الانواع بتبقى حاميه انما عادى أهم حاجة انها أدت الغرض
قديم 28-05-2013, 12:25 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مش عارف اعمل اية عشان تردوا عليا ..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

هو تقريبا نفس المفعول لكن بعض الانواع بتبقى حاميه انما عادى أهم حاجة انها أدت الغرض
شكرا استاذ هشام والواحد تعلم منكم كثير جدا