العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو داستر Duster

رينو داستر Duster 2009; A multi terrain vehicle available in 2 and 4 wheel drive versions built by Dacia The Dacia Duster is the first crossover SUV developed by the Romanian automaker Automobile Dacia. Officially revealed on 8 December 2009, it became available in Europe from 18 March 2010

قديم 20-06-2012, 04:00 AM
eng.7055 eng.7055 غير متواجد حالياً

eng.7055 is a jewel in the rougheng.7055 is a jewel in the rougheng.7055 is a jewel in the rougheng.7055 is a jewel in the rough
افتراضي عيب في رينو داستر2012

انا عندي سؤال ويارب الاقي الاجابه الشافيه عندكم ان شاء الله

انا اشتريت رينو داستر .. والعربيه ما شاء الله عليها جميله في السحب وفعلا زي الناس ما بتقول مبيتاثرش سواء التكييف شغال او مش شغال ,, وسهله جدااا في تجاوز اي عربيه على الطرق السريعه.

بس في حاجه لاحظتها, وهي عند رجوعي للخلف او اضاءة الشبورة الخلفية... لمبه واحده بس اللي بتنور هي اللمبه اليمين ... انا كلمتهم في المصريه للسيارات علشان يضبطوا العيب دا لكن قالولي دا مش عيب .. هو في انواع عربيات تصنيعها كدا بتنزل كدا بلمبه واحده بس والداستر واحده من الانواع دي..

بصراحه انا مش مصدقهم, لسببين:
السبب الاول ان دي مستحيل تكون فكرة تصنيع, والا اللي اقترح فكرة اللمبه الواحده دي مينفعش ابدا يكون مصمم سيارات.
السبب التاني ان الناحيه الشمال موجود فيها فانوس رجوع للخلف بردو وكمان متركب فيه لمبه,,, ف ازاي يصممولو مكان ويحطو فيه لمبه و متشتغلش ؟؟؟؟؟
قديم 20-06-2012, 05:19 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عيب في رينو داستر2012

صراحه معرفش الداستر ايه نظامها
بس للعلم في عربيات كده كتير واولهم الجيتا غند الرجوع للخلف لمبه مرشدير واحده بتنور وهي اليمين برده
قديم 20-06-2012, 06:34 AM
hexll hexll غير متواجد حالياً

hexll is just really nicehexll is just really nicehexll is just really nicehexll is just really nice

ازاي الكلام دا
متابع
قديم 20-06-2012, 08:16 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

انا مش متاكد من اللي انا هقوله دلوقتي بس انا قبل كده سمعت الحكاية دي في اللوجان وهي ان في لمبة واحدة مارشدير واللمبة التانية شبورة وسالت عليها في المنتدى وان شاء الله هرد عليك قريب وانا متابع معاك
ويمكن الحكاية دي تكون ومجودة في الداستر برضه والله اعلم
قديم 20-06-2012, 10:41 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

معظم الرينو الجديد - لوجان داستر سانديرو و الاستيبواي لمبة المارشدير لمبة واحده يمين والشمال شبورة خلفي ودا طبيعي هي تصميمها كده

ومعظم VW برضة فيه نفس الكلام جيتا وبولو وغيرهم

وعربيات كتير غير الرينو و VW فيهم نفس الكلام ايه الغريب في كده

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima