العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 17-12-2011, 05:45 AM
الصورة الرمزية مبارك القناوى
مبارك القناوى مبارك القناوى غير متواجد حالياً

مبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond repute
عاجل حدث الصور الغير رسمية ل كيا سيراتو 2013

بسم الله الرحمن الرحيم

تسريب أول صور كيا سيراتو 2013 الجديدة كلياً
تصميم رياضي مذهل، ومواصفات عملية منافسة.

في الوقت الذي تستغرق فيه بعض الشركات حوالي الست أعوام لتجديد سياراتها، أو إطلاق الأجيال الجديدة، ولكن شركة كيا الكورية ليست كباقي الشركات، فهي لديها الكثير لتثبته، ولديها أطنان من الطموحات والأحلام، لذا فهي تسجل في الآونة الأخيرة دورة للطراز تظل أربعة سنوات في أغلب الأحوال.
وكنا قد نشرنا مسبقاً الصور التجسسية الأولي للجيل المقبل من سفيرتها في قطاع السيارات المدمجة متوسطة الحجم « سيراتو »، أو المعروفة بإسم فورت في بعض الأسواق، أثناء التجارب في الولايات المتحدة، كما نشرنا أول الإسكتشات المُسّربة للمقصورة الداخلية، واليوم ننشر لكم أول الإسكتشات المُسّربة للتصميم الخارجي المتوقع للسيارة الناجحة.
بالطبع لن يخفا عليكم التشابه الواضح ما بين التصميم المتوقع للجيل القادم من « سيراتو 2013 »، وبين السيدان الناجحة للغاية « أوبتيما »، ولكن برغم التشابه الكبير إلا أن هناك بعض التفاصيل التي فرضت نفسها على « سيراتو 2013 » المقبلة، مثل خط النوافذ المائل، وخط السقف الذي يضيف نكهة الكوبيه للسيارة، وتلك الملامح متشابهة إلى حد ما الشقيقة « إلنترا ».
ولن تقتبس « سيراتو 2013 » بعض ملامح شقيقتها من هيونداى، فهي ستعتمد على نفس منصة البناء، مع مجموعة المحركات ايضاً.
ومن المنتظر أن تسجل « سيراتو 2013 » الجديدة كلياً ظهورها الأول جماهيرياً منتصف العام المقبل.

مبارك القناوى
بسم الله الرحمن الرحيم

أحدث الصور الغير رسمية ل كيا سيراتو 2013

مبارك القناوى

جميع المواضيع منقولة للأمانة

لا تجادل احمق فانه ينَزلك لمستواه ثم يغلبك بالخبرة

التعديل الأخير تم بواسطة M.TONSY ; 07-06-2012 الساعة 06:41 AM
قديم 17-12-2011, 10:39 AM
الصورة الرمزية محمد عبد الفتاح الكومى
محمد عبد الفتاح الكومى محمد عبد الفتاح الكومى غير متواجد حالياً
من انا؟: إستايلى قديم ( بيقولوا عنى كده )
التخصص العملى: ليسانس فى الاداب قسم مكتبات ومعلومات
هواياتي: السيارات والعزف على الاورج والتنس

محمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to beholdمحمد عبد الفتاح الكومى is a splendid one to behold
افتراضي رد: تسريب صور كيا سيراتو 2013 الجديدة كلياً

السلام عليكم ..... جميله الصور الحقيقه يعنى كنت متوقع حاجه قريبه من كده
ولو إنى ما زلت أبزل مجهود كبير فى محاولة إقناع نفسى بسيارات كيا
( مفاجأه صح ) بس أنا مش مقتنع بيها ودايما ترتيبها عندى الأخير ولو على المستوى الكورى ......
مجرد رأى شخصى فقط لا غير عشان ماحدش يزعل.

قديم 17-12-2011, 11:03 AM
samehlila samehlila غير متواجد حالياً
من انا؟: نائب مدير ادارة المعلومات - الهيئة العامة للتأمين الصحي - فرع البحيرة
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات و الاجهزة الالكترونية

samehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud of

بسم الله الرحمن الرحيم
لو بصيت للصورة الجانبية للعربية هتلاقيها من الخلف و الخطوط الجانبية هتلاقيها نسخة طبق الاصل من الهيونداي النترا الجديده

امتلك ماشئت ستذهب كما جئت
قديم 17-12-2011, 11:44 AM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

تسلم ايدك تحفه

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 17-12-2011, 12:38 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

ماشى شكل حلو وتسلم انك جبته لينا بس
انا ليه مثلا اجدد عربيتى على شان اجيب شكل تانى
يعنى ايه يعنى انا مثلا مثلا معايا سيراتو 2012 فيها تكيف باور سينسور ركن والحجات اللى اسف انى اقول عليها امكانيات متخلفة الى حد ما ايه بقى اللى يخلينى اشترى سيراتو 2013 الى فيها نفس الامكانيات بس الشكل متغير بدون النظر الى السعر
فعلا انا مخنوق ان الوكلاء السيارات اللى بينزلوها فى مصر بتكون عبارة عن شكل بس بس الامكانيات مفيش خالص
يعنى مثلا هيونداى النترا هنا فى مصر نازلة بشكل جديد بس هى هى الامكانيات تكيف باور سينسور مش عارف ايه وكده بس تعالى شوف هيونداى النترا 2012 اللى نازلة فى اليابان او على ما اعتقد كوريا المهم العربيه هى نفس الشكل اللى نازل مصر بس شوفوا بقى الامكانيات العربيه بتركن لوحدها مش فيها سينسور خلفى للركن وانت اتفضل اركن الرعبيه فيها جهاز بيفضل يكلمك يقولك على الى بيحصل دلوقت مش اخبار لا على مثلا السيارة فيها جى بى اس وبرضوا بيفضل يكلمك طول ما انت سايق يقولك على اخبار الرحلة والوقت اللى فاضل والسرعه واسماء الشوارع لو عاوز وحاجه جامده جامده وانا شرحى عارف انه مش مظبوط بس انا عاوز بس اوضح لكم نظريتى فقط وشكر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته