العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 08-09-2012, 08:35 PM
spainmessi spainmessi غير متواجد حالياً

spainmessi is on a distinguished road
افتراضي رد: الخائفون من شراء اللوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cutegirl مشاهدة المشاركة

انا الحمد لله اشتريت لوجان اتوماتيك 2013
بعد معاناة وتردد كبير ومقارنات كتير اوى بين مستعمل فى حدود75 الف او حديد زى بيكانتو او اى تن او فيرنا او ساجا او افيو كله طبعا اوتولحد 85 الف

بس اللوجان ماشاءالله عالية عنالارض ودى ميزة جامده جدا خصوصا انى لسه جديده فى السواقة وانتوا عارفين مطبات مصر
وكمان الصالون واسع والشنطة واسعة اوى
وانا اخترت الاحمر لو ماشاءالله
من وجهه نظزرى هى الاحسن فى فئتها السعرية
وكمان انا جايباها اوفر 3 الاف بس مش خسارة فيها لانى استلما فى اقل من اسبوع وكمان بالاضافات الجديدة
مبرووك وياريت لمن تستلمها تديني خلفيه عن الاتوماتيك في اللوجان لاني ان شاء الله ناوي عليى سانديرو اوتو
قديم 08-09-2012, 11:38 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cutegirl مشاهدة المشاركة

انا الحمد لله اشتريت لوجان اتوماتيك 2013
بعد معاناة وتردد كبير ومقارنات كتير اوى بين مستعمل فى حدود75 الف او حديد زى بيكانتو او اى تن او فيرنا او ساجا او افيو كله طبعا اوتولحد 85 الف

بس اللوجان ماشاءالله عالية عنالارض ودى ميزة جامده جدا خصوصا انى لسه جديده فى السواقة وانتوا عارفين مطبات مصر
وكمان الصالون واسع والشنطة واسعة اوى
وانا اخترت الاحمر لو ماشاءالله
من وجهه نظزرى هى الاحسن فى فئتها السعرية
وكمان انا جايباها اوفر 3 الاف بس مش خسارة فيها لانى استلما فى اقل من اسبوع وكمان بالاضافات الجديدة
الف مبروك يا باشا قولي هوا في نتشة في الغيارات ولا الفتيس سلس وحلو ؟؟

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 09-09-2012, 12:14 AM
cutegirl cutegirl غير متواجد حالياً

cutegirl will become famous soon enough

انااستلمت التلات بس متحركتش بيها البيت ورا التوكيل طلعت حطيت بنزين وسايباهافى الجراج لانه قالى هستلم ورق العربية كمان 4 او 5 ايام يعنى ان شاء اله كمن يومين
وطبعامينفعش امشى بيها من غير ورق بس معاايا ايصال استلام
بس العربية الحمد لله سهلة وى فى سواقتها
ولما ارخص وامشى بيها اسبوع هعمل تقرير عنها ان شاء الله
قديم 09-09-2012, 12:31 AM
hero-wanted hero-wanted غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

hero-wanted has a spectacular aura abouthero-wanted has a spectacular aura about

انا معايا ساندريو اوتو انا مش عارف الناس ليه عماله تشتم و تهزا في ام العربية !!!!!!!!
العربية مكتسحة السوق و التوكيل مش لاحق يوفر الطلب علي العربية هو فعلا قطع الغيار غاليه شوية بس الصراحة معمرة العربية MSA عليها والله العيب الوحيد فيها هو ان الدهان الخارجي مش اد كدة و اللي يتكلم يكون ياريت معاة العربية مش اي فتي و خلاص
قديم 09-09-2012, 11:07 AM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhh_hamed مشاهدة المشاركة

مفيش والله حاجة مخوفانى منها بس كلام الناس هو اللى يقلق لكن انا واخد القرار انى اجيبها وده مش دلوقتى بالعكس انا بقالى سنة متابع المنتدى والاخبار من الناس بس اكيد لازم يكون فى قلق علشان دى اول عربية زيرو الواحد هيشتريها وخايف بس الفلوس تروح فى حاجة تتعبنى بعد كده وخاصة انت عارف القرش مبقاش بيجى بسهولة اليومين دول يعنى الواحد عايز يجيب حاجة وهو مطمن مش قلقان وانا عملت استخارة وربنا يكرم ادينى نازل بكرة ان شاء الله احجز من التوكيل مو 2013 بالكاسيت الجديد وربنا المستعان
مبروك مقدما
و ربنا يديلك خيرها و يكفيك شرها و برده متنساش صلاة الاستخارة قبل كل شىء
بس ده رأى شخصى من أستخدام 8 شهور العربية بجد حلوة بسم الله ما شاء الله عليها
فى حدود أستخدامى و معلوماتى المتواضعة برده