العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 13-03-2012, 12:28 PM
الصورة الرمزية top gear
top gear top gear غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول
هواياتي: driving

top gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قيادة المراة للسيارة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.hemat مشاهدة المشاركة

اولا ..كم شرفنى مروركم الرائع بمتصفحى

ثانيا ..انا بشكر كل من تفضل بالرد على هذا الموضوع واتفق مع الجميع فى كل الاراء..

ثالثا...النساء لهن طبيعة خاصة جدا ومبدء متفقين علية فى كثير من النساء وهذا ليس على مطلق العموم هناك اكيد من يختلف..ماهو ....؟ هو ان هذا طريقى وعلى الاخرين احترام ذلك والتصرف
بمعنى ممكن اتكلم فى الفون او اتحدث مع رفيقتى او انظر الى المحلات ياااااااااااااااااه دة السيل بدء ..على سبيل المثال وليس الحصر .......وعلى السيارات التى تمر من حولى التصرف اما تهدى او تعدى ................!! واذا نظر الى احد بأعتراض او امتعاض ..استغرب جدا وارفع Antenna الاستغراب .....ولسان حالى يقول ..ماله دة ........!!

هكذا النساء وانا احدهن .

زادنى شرف حضوركم الكريم

م/ همت
هو الصراحة شيء جميل من حضرتك انك تقولي الكلام دا لان نادرا مافي سيدة بتعترف بكدا

بس يُقال ان الست او السيدة تستطيع عمل مجموعة اشياء في نفس الوقت بتركيز بينما الرجل لايستطيع التركيز سوى في مشكلة او امر واحد(صح الكلام دا؟)

بس كلام حضرتك بيخالف الكلام دا
ان الست المفروض تقدر تسوق وتتكلم في الموبايل وهي بتتفرج على المحلات كل دا في نفس الوقت ..ولا ايه؟

///

" أستغفرُاللّــه الذّي لا إلَه إِلآ هُوَ الحي القيومَ وأتُوبُ إلّيه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته "
قديم 13-03-2012, 12:51 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

طبعاً لكل واحد فينا ليه مواقف كتيييييييييييير مع سواقة الستات
من يومين رايح على شغلي المهم الشارع عند الشغل ضيق في حارة العربيات بتركن فيها وحارة تانية العربيات بتمشي فيها
ونصيبي كنت ماشي ورا ست كانت سايقه مرسيدس المهم الست وهيا ماشية قدامي لقيت مكان فاضي عشان عايزة تركن فجأة وبدون أي مقدمات راحت وقفاه مرة واحدة.... الحمد الله كنت متوقع انها هتعمل كدة وقفت ومالبستش فيها .... بعد كدة تعمل أيه يامؤمن يقوم نور المارشيدر منور وترجع علشان تركن كل دة وانا واقف وراها على طول والله كانت هاتدمري العربية لولا اني قعدت ازمر تيييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ت لحد لمة فرملت قبل ماتدمرلي العربية تقوليش مثلاً اني كنت ملابس العربية طقية الاخفى ومش شيفاني مع ان عربية الحمد الله كبيرة ..... الحمد الله ربنا ستر
انا عن نفسي ما بعترفش بسواقه الستات مهما كانوا بيعرفو يسوقو....
وانا عن نفسي بعاملهم معاملة سواقين النقل التقيل على الطريق
قديم 13-03-2012, 04:23 PM
الصورة الرمزية DrClick
DrClick DrClick غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: Senior oracle Apps DBA - OCP
هواياتي: الكمبيوتر والبرمجه والسيارات

DrClick has a spectacular aura aboutDrClick has a spectacular aura aboutDrClick has a spectacular aura about

انا من رايي ان الموضوع ده يتثبت ويبقي مرجع لكل واحد عايز يجيب عربيه لمراته او حتى بنت بتسوق ...عسي انهم يستفادوا من تجارب الاخرين

Ahmed Hamdy
Software Engineer

قديم 15-03-2012, 10:24 AM
herlom herlom غير متواجد حالياً
من انا؟: م/ أحمد مجدى
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى
هواياتي: الهندسة الميكانيكية, الكمبيوتر, الانترنت, الفن

herlom has a spectacular aura aboutherlom has a spectacular aura aboutherlom has a spectacular aura about

قيادة المرأة للسيارة مهم جدا .. وزى ما فيه رجالة بتفقع مرارة الى حوليها وهما سايقين برده نفس الحكاية مع المرأة .. يعنى باختصار الحلو والوحش فى الجنسين موجود وبيعتمد فى الاول والاخر على الفهم .

وبالنسبة للفيديو جميل جدا
قديم 15-03-2012, 11:55 AM
الصورة الرمزية top gear
top gear top gear غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول
هواياتي: driving

top gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.hemat مشاهدة المشاركة

الحمد لله ربك ستر ..بس السؤال اللى نفسى اطرحة على الجميع..دعونا نتفق كلنا ان 80% من النساء محتاجين طريق مخصوص لقيادة السيارة بكل روقان وبدون اى ضغوط وهذا ليس تحامل على النساء ولكنها الحقيقة بنظرة امراة حيادية جدا ..ومعظم الرجال عندهم نقول( القليل ) من التحفظ على طريقة قيادة المراة للسيارة ...هنا يجى سؤال مهم

طب ليه بيشترى السيارة للمدام او لابنته .....................!!و1 000 علامة تعجب واستفهام..؟؟

ياريت حد يفهمنى .....؟
عشان بيخاف عليهم من المضايقات في المواصلات والميكروباصات ، انا عن نفسي اتمنى ان زوجتي او امي او اختي ميروحوش مكان من غير ماكون انا اللي موصلهم عشان ابقى مطّمن ، بس دا مستحيل عشان كدة هقعد جنبهم واشتغل (Trasporter) فيبقى اسلم حاجة انهم يكونوا راكبين سيارات خاصة

///

" أستغفرُاللّــه الذّي لا إلَه إِلآ هُوَ الحي القيومَ وأتُوبُ إلّيه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته "