العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > السيارات التجارية > ميكروباص

ميكروباص عالم الميكروباص و عفاريت الأسفلت

قديم 13-12-2012, 02:37 AM
k.n.k k.n.k غير متواجد حالياً

k.n.k is on a distinguished road
افتراضي رد: هوالكلام دة حقيقى ولا ؟؟؟؟؟

بس انا واحد صاحبى كان رايح يجدد الرخصة قالى التراخيص بتاعت الاجرة والملاكى اتفتحت قلت لما اتاكد
ع العموم لو حد عرف ياريت يبلغنا وكلنا نستفاد ان شاء الله
قديم 11-01-2013, 02:17 AM
King of the road King of the road غير متواجد حالياً
من انا؟: القاهرة
التخصص العملى: محاسب وبدرس قانون
هواياتي: شغلي

King of the road will become famous soon enough

يا جماعه انا محاسب كل شغلى فى مجال تراخيص السيارات بكافه انواعها بالاضافه لامور اداريه اخرى ومن خلال خبرتى احب ابلغكم ان مرو راسكندريه فاتح ترخيص اجرة للاحلال والتجديد يعنى الي معاه نمر اجرة يشترى عربيه زيرو وياخد النمر من القديمه يحطها على الجديده والقديمه بحسب قانون المرور يتم ترخيصها بصفه ترخيصيه اخرى مثل الخاص والرحلات اومدارس بحيث لا يتم مضى خمس سنوات على سنه الصنع بعد الاحلال .. والسيارة القديمه بيكون سعرها فى الارض بس الحمد لله شغال برضه وليها سكه فى الترخيص خاص ورحلات.. لكن مفيش لوحات اجرة بتتصرف لاى حد الا الي معاه نمر اجرة قبل كده

التعديل الأخير تم بواسطة King of the road ; 11-01-2013 الساعة 02:23 AM
قديم 19-01-2013, 03:55 PM
k.n.k k.n.k غير متواجد حالياً

k.n.k is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة King of the road مشاهدة المشاركة

يا جماعه انا محاسب كل شغلى فى مجال تراخيص السيارات بكافه انواعها بالاضافه لامور اداريه اخرى ومن خلال خبرتى احب ابلغكم ان مرو راسكندريه فاتح ترخيص اجرة للاحلال والتجديد يعنى الي معاه نمر اجرة يشترى عربيه زيرو وياخد النمر من القديمه يحطها على الجديده والقديمه بحسب قانون المرور يتم ترخيصها بصفه ترخيصيه اخرى مثل الخاص والرحلات اومدارس بحيث لا يتم مضى خمس سنوات على سنه الصنع بعد الاحلال .. والسيارة القديمه بيكون سعرها فى الارض بس الحمد لله شغال برضه وليها سكه فى الترخيص خاص ورحلات.. لكن مفيش لوحات اجرة بتتصرف لاى حد الا الي معاه نمر اجرة قبل كده
يا باشا انا عارف الكلام دة كلوا بس انا اقصد انى عاوز اشترى نمراجرة جديدة من المرور لان سعرها مش بيكون غالى زى ما هشتريها من عربيه قديمه
فانا كنت هجيب عربيه زيرو واشترى نمر جديدة من المرور
بس انا مش فاهم النقطه دى (مفيش لوحات اجرة بتتصرف لاى حد الا الى معاه نمر اجرة قبل كدة ) يعنى لو معايا نمر اجرة ايه اللى هيخلينى اروح اشترى من المرور او حتى ادور ولا حضرتك تقصد انى لو معايا نمر اجرة ممكن المرور يدينى تانى
تقبل مرورى
قديم 19-01-2013, 04:38 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

معتقدش مفيش حاجه ف بلدنا بتغلى وترخص تانى
الحاجه الوحيده اللى عماله ترخص ف البلد هى الشعب