العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 25-06-2012, 01:10 PM
samehlila samehlila غير متواجد حالياً
من انا؟: نائب مدير ادارة المعلومات - الهيئة العامة للتأمين الصحي - فرع البحيرة
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات و الاجهزة الالكترونية

samehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud ofsamehlila has much to be proud of
افتراضي رد: تصادم بين جيلى ck وبيتلز (شهادة حق فى العربيات الصينى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOTOR HEAD مشاهدة المشاركة

هل فى اى عربيات صينى دخلت دول الاتحاد الاوروبى

بسم الله الرحمن الرحيم
ايوة فيه عربيات جيلي في اوروبا و امريكا و دول كتير غيرهم و ده الدليل بعنوان
Geely makes history at Detroit Auto Show

علي المواقع دي
http://www.msnbc.msn.com/id/10779158...-mark-detroit/

http://www.autoblog.com/2006/01/10/g...oit-auto-show/

و دي في كوبا

و دي في اوكرانيا

و دي في بيرو
http://www.geely.com.pe/geelyperu.htm

و ده موضوع تاني بعنوان
Geely cars will be distributed in Puerto Rico through Amerito Estrada, which has primarily handled Isuzu in the past. Harmer expects to sell 3,000 cars in Puerto Rico prior to bringing the company's vehicles to the U.S. market in 2008.
What this means to you: It seemed like a good bet that Geely would slide into the United States through another North American inlet — our money was on Canada instead of Puerto Rico, though

ياريت مانطلعش سمعه وحشه علي ناس بتحاول تكون كويسة في تصنيعها زي الصينيين و يكفيهم شرف المحاوله
انا كان معايا العربية دي موديل 2006 و كان عيبها الرئيسيي بس ان التوكيل ضعيف انما غير كده العربية حاليا الشخص اللي بعتهاله مخليها ولا السبيل كل الناس بتركبها لو تويوتا ماكانتش عاشت لغاية دلوقت اي حد يقول له عايز العربية يديهاله لان اللي اشتراها صاحبي
و آسف علي الازعاج
و اي خدمة
م / سامح ليله

امتلك ماشئت ستذهب كما جئت
قديم 25-06-2012, 01:23 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

علي فكره الخبطه جايه في اضعف حته في الباب في منتصف الباب يعني مش مقياس علشان تحكم علي متانه الصيني غير ان الخبطه جايه في العربيه الصيني في مقدمة الرفرف ودي من الاماكن المحمله والناشفه ومع ذلك الاكصدام وقع
انا رأيي المتواضع وقد يحتمل الخطأ ان ده مش مقياس ابدا الباب لو خبطته في نصه بركبتك هيطبق
لو عاوز تحكم صح
تكون الخبطه كالاتي مقدمة رفرف البيتلز مع مقدمة رفرف الصيني وتخيل وشوف بقي ساعتها الصيني هتبقي عامله ازاي والصدر هيحصله ايه
ربنا يستر علي عربياتنا كلها
بدل مجبلوكو الوحش يخوف الاتنين البيتلز والصيني
اهو تحت

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 25-06-2012, 04:27 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
نفترض ان البيتلز مكان الجيلى والجيلى مكان البيتلز على ما أظن كنا قرأنا الفاتحه علي الجيلى ولا ايه رأيكم
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 01-07-2012, 04:36 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

علي فكره الخبطه جايه في اضعف حته في الباب في منتصف الباب يعني مش مقياس علشان تحكم علي متانه الصيني غير ان الخبطه جايه في العربيه الصيني في مقدمة الرفرف ودي من الاماكن المحمله والناشفه ومع ذلك الاكصدام وقع
انا رأيي المتواضع وقد يحتمل الخطأ ان ده مش مقياس ابدا الباب لو خبطته في نصه بركبتك هيطبق
لو عاوز تحكم صح
تكون الخبطه كالاتي مقدمة رفرف البيتلز مع مقدمة رفرف الصيني وتخيل وشوف بقي ساعتها الصيني هتبقي عامله ازاي والصدر هيحصله ايه
ربنا يستر علي عربياتنا كلها
بدل مجبلوكو الوحش يخوف الاتنين البيتلز والصيني
اهو تحت
عندك حق و ده نفس رأى تماما
قديم 01-07-2012, 04:38 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
نفترض ان البيتلز مكان الجيلى والجيلى مكان البيتلز على ما أظن كنا قرأنا الفاتحه علي الجيلى ولا ايه رأيكم
والله المستعان
جييلى ايه بقا حضرتك ،احنا كنا قرينا الفتحة على مهلبية مش جييلى