العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki > ماروتى MARUTI

قديم 06-11-2009, 01:15 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسئله عاجله لخبراء الماروتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moslem2 مشاهدة المشاركة

سؤال ياباشا.؟؟انت طالما ليك الحق تجيب عربيه منطقه حره يبقى حرام تدفع 38 الف فى ماروتى زيرو ,,خاصة ان بورسعيد ملوك الهوندا ده انت تركب هوندا موديل 90 ولا تركب ماروتى ماروتى موديل 2050
ما المشكله ان مفيش عربيه هوندا موديل تسعينات و حالتها كويسه و اللي حالته كويسه ملاكها بيبالغوا اوي في سعرها
يعني تخيل متوسط سعر الهوندا موديل تسعينات هو 35000 جنيه و المفروض ان العربيه تكون فبريكه و اللي معاه واحده فبريكه بيطلب 43000 45000 جنيه ( اسعار عجيبه )

انا اتلاقيت هوندا موديل 93 ب 37000 جنيه كامله اوتوماتيك و فتحه سقف فيها جنط شجره مقاس 13 ( تخيل الاعاقه ) وفيها طقم صوت عادي ( يعني سي دي بلاير و 4 سماعات بيونير ) و العربيه لما كشفت عليها اتلاقتيها محتاجه طقم شنبر ( يعني 1200 جنيه كده وش )

و اتلاقيت كمان هوندا موديل 95 ب 33000 جنيه ( قولت كويس ) كامله اوتوماتيك من غير فتحه سقف و فيها جنط اسبور ملوش ملامح جيت اتفرج علي المكنه حسيت انها بتتاكل قولت اسمع صوتها و يارتني ماسمعته صوت المكنه كأن في اسد بيزمجر للاسف

قولت مبدهاش ان اشتري كوري و اشتريت الجولييت فبريكه دواخل و راشه نضافه و المحرك ممتاز و العفشه سليمه 100 % و تخيل اشتريتها بكام ؟؟؟؟؟ ب 33000 جنيه يعني فرق حوالي 100000 120000 جنيه عن سعر الهوندا اللي نفسك تركبهالي و للاسف منفعش اركب الهوندا

فعرفت ليه انا عايز اركب ماروتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عشان اخلص من قرف المستعمل

قديم 06-11-2009, 01:36 AM

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

انا حكلمك اخويا اولا مهما تركب عدة كاسيت وسماعات ايه علاقة البطارية بالكاسيت العربية لما بتدور بتشتغل بالدينامو مش بالبطارية يعنى كاسيت العربية بيشتغل ب 12 فولت لا طبعا ولو الكهربا مش كفاية بتتظبط ماتخافش معلومه جديده بس مش الكاسيت بيسحب من البطاريه لو انت مشغله و انت واقف ؟؟؟؟؟؟؟؟

ثانيا جزئية ان العربية مش منشرة فى بورسعيد كويس انك ذكرتها (نصيحة من انا اخويا بلاش العربية اللى مش منتشرة عشان قطع الغيار وماتشحطتش نفسك) اكيد طبعا التفكير المنطقي بيقول كده

وموضوع السنتر نتاكد من الاسعار تانى ليك ياباشا ميرسي يا باشا علي تعبك بس انا قررت علي حسب كلامك اني مبعش الجولييت و مشتريش ماروتي

وانت تامرنى وانا عنيا ليك الله يخليك يا رب
الرد في الاقتباس و 10000000000000000 شكر لتعبك معايا يا باشا

قديم 06-11-2009, 02:03 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

بجد ياباشا انت تامرنى وانا تحت امرك واى حاجة لو فى ايدى انت تامر
قديم 06-11-2009, 05:41 PM

الامر لله يا بدر باشا
و اتمني انك تحضر المقابله ان شاء الله

قديم 07-11-2009, 05:53 PM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute

مفيش كلام بعد اللي اتقال وانت ليك حريه الاختيار وربنا يوفققك