العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع > سوق قطع الغيار

سوق قطع الغيار محلات بيع قطع الغيار جديدة و مستعمله و أسعارها

قديم 24-08-2012, 02:34 AM
mooneyes mooneyes غير متواجد حالياً

mooneyes has a spectacular aura aboutmooneyes has a spectacular aura about
افتراضي رد: كونتينر استيراد من المانيا " مواتير" قطع غيار " انصاص عربيات " عربيات تقطيع"

حاول تشوف موديلات اقدم شوية ..يعنى مثلا خليك فو اوائل الالفينات 2001 او 2002 او 2003 وحدد النوع اللى انت عاوزة من الموديلات دى .

أحمد غريب
بنها / قليوبية
01112050873
قديم 24-08-2012, 04:23 AM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of
افتراضي رد: كونتينر استيراد من المانيا " مواتير" قطع غيار " انصاص عربيات " عربيات تقطيع"

سؤال بايخ هل المانيا فيها قطع فيات 131؟

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 24-08-2012, 05:42 AM
Maz_86 Maz_86 غير متواجد حالياً

Maz_86 is on a distinguished road

كل سنة وانت طيب يا احمد بية واسفين للازعاج، كنت عايز اسالك علي حاجة كدة، انا معايا bmw 316 coupe 2008 e92 وكنت عايز اقلبها m3 فمحتاج موتور m3 v8 4000cc كامل و بادي كيت كامل كابوت ورفارف واكسداميين ومرايات وشكمان طبعا مع الموتور ، فايه رايك يا كبير الحاجات دي لو هتجيبهالي هتتكلف كام ؟؟
قديم 24-08-2012, 07:50 AM
mooneyes mooneyes غير متواجد حالياً

mooneyes has a spectacular aura aboutmooneyes has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ZAKRYAEEISA مشاهدة المشاركة

خد بالك يا استاذ احمد قبل ما تورط نفسك ان تقريبا مصاريف الشحن والتخليص الجمركي بتبقى اكبر من سعر السياره نفسها انا باقولك الكلام ده لانى لاحظت ان الحماس واخدك وبتقول على سعر العربيه هناك باليورو وناسى مصاربف الشحن من هناك والتقطيع والتخزين وبعدين مصاربف التخليص الجمركى هنا ودى فى حد ذاتها بلوه كبيره بنروج الجمرك ما تعرفش تلم ايدك من المصاريف انا باقولك الكلام ده لان لى خبره فى المجال وبجيب شغل من بره كتير لو لحضرتك اى استفسار بخصوص الجمارك ممكن افيدك
الف شكر على التنبيه يا فندم انا عارف ان مصاريف الشحن فعلا بتبقى اعلى من ثمن السيارة نفسها .. وجميع الاسعار المذكورة عاليه اسعار الحاجة هناك بدون الشحن والجمارك .. انا الصراحة لم اتعامل مع الجمارك فى السيارات؟؟؟ تم شحن كونتينر من فترة لاحد الاشخاص بس هو اللى خلص كل حاجة فى الجمارك ..؟؟ ولكن تعاملت فى ماكينات التصوير مع الجمارك وبجد الله يخرب بيتهم الماكينة بتصرف 2 وساعات 3 ضعف ثمنها عشان تكون داخل مصر..بس ان شاء الله يا استاذنا انا بحاول اجمع جزء من الكونتينر وانا هكمل باقى الكونتينر لحسابى؟؟

أحمد غريب
بنها / قليوبية
01112050873
قديم 24-08-2012, 02:13 PM
Maz_86 Maz_86 غير متواجد حالياً

Maz_86 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mooneyes مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا شباب .
الاسم / احمد سعيد غريب.
انا معاكم هنا فى المنتدى بقالى كتير والحمد لله داخل على موضوع استيراد بس من الاخر محتاج اوزع الحاجات اللى هتيجى من برة " المانيا"
اولا : سيتم شحن الكونتينر على شهر سبتمبر.

ثانيا : الكونتينر سيشمل ابواب سيارات المانى ومواتير سيارات ومواتير مياه ومواتير رفع ومواتير جر و ترانسات لحام ومولدات الكهرباء الصغيرة ....الخ

طبعا الحاجات دى فيها حاجات جاية لناس معينة طلبتها منى وفيها حاجات هتفضل عندى لحد ما اوزعها على التجار او يظهر حد يشتريها ..

طيب انا بحكى الموضوع دة كله ليه ؟؟؟؟

اقولكم يا شباب ان اى حد هيحتاج اى حاجة من المانيا "عربية متقطعة نصين " ابواب " مواتير" او اى شىء اخر على هذه الشاكلة يكلمنى يا شباب و بعد اذن ادارة المنتدى لو ممكن احط رقم تليفونى ..وباذن الله اى حاجة هتطلبوها ربنا يسهل وهنحاول نوفرها ليكم هنا فى مصر..

كل حاجة باذن الله هتكون مضاف لسعر تكلفتها مبلغ صغير جدا واللى محتاج اى شىء يراسلنى عالخاص ؟
كل سنة وانت طيب يا احمد بية واسفين للازعاج، كنت عايز اسالك علي حاجة كدة، انا معايا bmw 316 coupe 2008 e92 وكنت عايز اقلبها m3 فمحتاج موتور m3 v8 4000cc كامل و بادي كيت كامل كابوت ورفارف واكسداميين ومرايات وشكمان طبعا مع الموتور ، فايه رايك يا كبير الحاجات دي لو هتجيبهالي هتتكلف كام ؟؟

الكلمات الدليلية
مواتير, أوبل, ابواب السيارة, انصاص عربيات, مرسيدس بنز