العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 04-12-2013, 02:57 AM
الصورة الرمزية SUPER MARIO
SUPER MARIO SUPER MARIO غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد طامع فى رضا ربه
التخصص العملى: ما زلت طالبا

SUPER MARIO has a spectacular aura aboutSUPER MARIO has a spectacular aura about
افتراضي رد: دستور مصر المسودة الأولى لدستور لجنة الـ50 المعدل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

ممكن ننتظر الاستاذ سلفرلايت للغد علشان يشرحلنا وجهة نظره
بناءا على طلب العضو ترفع الجلسة و تستكمل غدا
قديم 04-12-2013, 02:59 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

فيه شوية حاجات مش فاهمها فى المادة 203 ... منها ...

ويختص بالنظر فى الشئون الخاصة بوسائل تأمين البلاد، مجلس الامن القومى .... ويختص بإقرار إستراتيجيات تحقيق أمن البلاد ... ايه الفرق الجوهرى ؟!

ويؤخذ رأيه فى مشروعات القوانين المتعلقة بالقوات المسلحة. و دى حاجة كويسة

الموازنة .....
انا قرات ان هناك فرق كبير بين الموازنة و الميزانية ...... لم اجد فى الدستور حتى الان ما يشير الى ان هناك اى جهة مختصة ستقوم بالاطلاع على ميزانية القوات المسلحة التى اعرف جيدا انها سرية
ممكن تكون سرية للعامة .....بس لازم اى جهة ( لتكن مثلا لجنة خاصة من مجلس النواب ) تراقب او تطلع على ميزانية الجيش ... فى امريكا ... على ما اعتقد ... الجيش بيقدم ميزانيته امام لجنة من الكونجرس للموافقة عليها

قديم 04-12-2013, 03:02 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SUPER MARIO مشاهدة المشاركة

بناءا على طلب العضو ترفع الجلسة و تستكمل غدا
اه بالله عليك علشان انا بنام على الكى بورد

قديم 04-12-2013, 03:08 AM
الصورة الرمزية SUPER MARIO
SUPER MARIO SUPER MARIO غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد طامع فى رضا ربه
التخصص العملى: ما زلت طالبا

SUPER MARIO has a spectacular aura aboutSUPER MARIO has a spectacular aura about

نستكمل غدا ابقى افتتح انت الجلسة و ربنا يكرم و ناس عايز تقول اراءها او تتناقش فى نقط ينضموا لينا
قديم 04-12-2013, 03:36 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دستور العسكر في مصر 2013 (وزير الدفاع هو الحاكم الفعلي ومنصبه محصن)

اونطة ايه بس يا تامر انا اول مرة اشوف نص دستورى يقعد وزير دفاع مدتين رئاسيتين والرئيس ميقدرش يغيره ياراجل ديه بقت مسخرة

وونبى يا عم احمد متتكلم عن الاخوان والعسكر متخلينيش احطلك اخبار وصور ومواقف وفيديوهات تملى 100 مشاركة عن صفقات الاتنين مع بعض

عامة كل طرف فيكم مبقاش شايف الا نفسه وكتر الكلام ممنوش فايدة انا بس عايز اقول انى رافض الدستور ومقاطع للاستفتاء وما سيترتب عليه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

الكلمات الدليلية
2013, لاا, مصر