العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 21-11-2011, 12:25 AM
الصورة الرمزية oceanboy425
oceanboy425 oceanboy425 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed said
التخصص العملى: شركة ادويه
هواياتي: cars

oceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond reputeoceanboy425 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انقذوا الناس من الــ M11

ربنا معاااااااااااااه
قديم 21-11-2011, 06:02 PM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdulkhaleq مشاهدة المشاركة

إسمحلي انا أرد على حضرتك اشمعنى الاسبرانزا
عشان المصانع الصيني مفيهاش quality control بنفس معايير المصانع التانيه
يعني فعلا ممكن انا وانت نشتري ال m11 دي وعربيتك تكون 100% وعربيتي انا تكون عايزه الحرق
مع ان الاتنين نفس الدفعه
وده يفسر سبب ان واحد بيشتم العربيه اللي معاه وواحد بيشكر فيها
مع العلم
ان لو وكلاء الصيني في مصر شدوا ودن المصنع شويه
هينزلهم أحسن مواصفات عنده
طيب لما مصانع تيوتا فيها اللى انت بتقول عليه قمه الجوده،، ليه العربيات بتاعتها طلعت بايظه؟؟

قديم 23-11-2011, 12:53 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

والله انا عرفت قيمتها بعد لما غيرت والله عربيات محترمة

geologist the best
قديم 25-11-2011, 12:42 AM
الصورة الرمزية خالدسينما
خالدسينما خالدسينما غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق مصر
التخصص العملى: مشرف كيماويات
هواياتي: العاب+سفر

خالدسينما is on a distinguished road

السلام عليكم انا معايا الام 11من 20_12_2010 العربيه زى الفل معايا بس من ساعه ماجبتها وانا محافظ عليها والحمد الله داخل فى سنه ومغيرتش غير فى الصيانه العربيه تحفة فى الشكل والسرعه والثبات والتحمل
قديم 06-12-2011, 04:44 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

في حلقة جديدة من مسلسل استدعاء السيارات ، أعلنت مرسيدس بنز أمريكا ، والهيئة الوطنية للسلامة على الطرق السريعة « NHTSA » عن خطة استدعاء 6870 وحدة تحمل علامة الصانع الألماني النخبوي ، من فئات E 2011، و GL 2011، و ML 2011، R 2011، S 2011، بسبب تسرب محتمل للوقود في طرازات الديزل فقط ، قد يؤدي إلى حدوث حريق .

وفي تقريرها نشرت « NHTSA » أن الوحدات المصنعة من الفئة E في الفترة من يوليو 2010 حتى فبراير 2011 ، ووحدات الفئة R المصنعة في الفترة ما بين أبريل 2010 وحتى أبريل 2011 ، ووحدات الفئة ML المصنعة في الفترة ما بين يناير 2010 وحتى مارس 2011 ، ووحدات الفئة GL المصنعة في الفترة ما بين مارس 2010 و مارس 2011 ، وموديل عام 2012 من الفئة S التي تعمل على الديزل ، وعددها 6870 وحدة سيتم استدعائها لخطأ مصنعي قد يسبب تسرب الوقود عند منطقة فلتر الوقود مما قد يؤدي إلى حدوث حريق عند توفر مصدر حراري .

وقد أكدت مرسيدس أنها ستقوم بالكشف المجاني ، وتغير ما يلزم دون أى عبئ على المستهلك ، مؤكدة بدء حملة الإستدعاء في نوفمبر المقبل

منقول
الكمال لله وحده