العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو كليو Clio

رينو كليو Clio The Renault Clio is a supermini car produced by the French automobile manufacturer Renault. Originally launched in 1990, it is currently in its third generation. The Clio has seen substantial critical and commercial success, being consistently one of Europe's top-selling cars since its launch,[1] and it is largely credited with restoring Renault's reputation and stature after a difficult second half of the 1980s. Symbol of its success and its longevity, the Clio is the only car to have been elected European Car of the Year twice, in 1991 and in 2006.

قديم 25-05-2012, 07:34 PM
الصورة الرمزية d,mhmd brbry
d,mhmd brbry d,mhmd brbry غير متواجد حالياً
من انا؟: العبد لله
التخصص العملى: طبيب طوارئ
هواياتي: الرسم

d,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of light
افتراضي رد: سؤال لكل اللى عايز يشترى كليو او حتى بيفكر,,,,ليه تعمل فى نفسك كده؟

والله يا ابراهيم بيه انا لحد امبارح كنت هشترى الميجان العربية بصراحة رفاهية وركوبة واااااااو,,,بس 80% من اللى جبوها لطموا منها بسبب نفس العيب اللى فى الكليو ودا مش عيب فى الرينو قد ماهو عيب فينا مش قادرين نتعامل مع التكنولوجيا والصنايعى جاهل ويلففك حوالين نفسك وكله على حساب جيبك ولو رحت التوكيل يبقى سيب وصيتك فى البيت
وبالتالى فكل الطرق تؤدى انك تبقى تقليدى وتمش زى السوق والتجار...لانوس ياحااااج ولازم تمد فى الالف او لانسر يابيه او هيونداى يا استاد
قديم 25-05-2012, 08:17 PM
sherif 789 sherif 789 غير متواجد حالياً

sherif 789 has a spectacular aura aboutsherif 789 has a spectacular aura about

هي كليو الي مع حضرتك موديل كام وقطع غيار الكليو انا سمعت انها غالية شوية بس معمرة و بعدين الرينو منتشرة في مصر ليه المكانيكي ميعرفيش يصلحها و لا ايه رايك
قديم 25-05-2012, 09:35 PM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

انت اكيد شارى مستعمل ولبست
العربيه مع قريب لى ركبها لغايه 70000 وباعها متغيرلها موبينه وداخله على تغير طلمبه مياه فقطططططططططططططط
قديم 26-05-2012, 02:05 AM
الصورة الرمزية d,mhmd brbry
d,mhmd brbry d,mhmd brbry غير متواجد حالياً
من انا؟: العبد لله
التخصص العملى: طبيب طوارئ
هواياتي: الرسم

d,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of lightd,mhmd brbry is a glorious beacon of light

الحقيقة ان اسعار العفشة بتاعتها معقولة اما لو دخلت فى دوامة الماكينة مش هتنتهى لان اعطال الكومبيوتر متكررة وان احنا هنا فى مصر بنكره التطور وكومبيوتر الرينو بالتحديد معقد عن اى سيارة اوروبى مش انا لوحدى بشتكى من الرينو اسأل الف غيرى هتلاقى 700 بيلطموا منها وانك لازم تسايسها وتدلعها فى التوكيل والا هتقلب عليك لحد ما تكرهك فى عيشتك وتجبلك اكتئاب اكيد لو جبت زيرو مش هتحس نفس الاحساس لانك هتاخد خيرها واللى عالوش والصيانات الدورية فى الضمان واللى بعدك يلبس,,,اللهم بلغت اللهم فاشهد
قديم 26-05-2012, 02:32 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

أنا لو من حضرتك أبعها بخسارة و أخد مواصلات و محرقش دمى