العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 27-03-2012, 11:32 AM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ال BYD ولا رينو لوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

13-كراسي سوداء
6- جنوط 15" ((( مفيهاش جنوط رياضي فيها جنط عادي وعليه طاسة ))))
10- كرسي السائق قابل للتعديل في جميع الاتجاهات
21- اضاءة بالشنطة ودرج القفازات
وبعديـن دول مــــــش كماليــــــــــــــــــــ ـــــــــات

يعني الايريال المدمج هو اللي كماليات - وانا اسف بس الكرسي القابل للتعديل تعليه وتوطيه والدريكسيون ايضا دي من الكماليات لانها ممكن تبقي موجوده في العربية وممكن لا بالعكس دا فيه بعض شركات العربيات في بورشورها بتبقي كاتبة عدد الاوضاع اللي بيبقي فيه الكرسي ككماليات مهمة + ان فيه ناس مابتفضلش الكراسي الجلد اصلا وخصوصا ان احنا بلد حر اصلا ولو ركنت العربية في الشمس شوية بيبقي الجلد نار والموضوع دا ما بيحصلش في القماش واللوجان كراسيها في منتهي الشياكة وذات جوده عالية علي الرغم من انها قماش

ولاخويا كيا سيفيا حزعل من ايه يا عمنا دي وجهات نظر وانا لما كتبت كماليات اللوجان كان ردا علي المشاركة ليس الا ومش عشان اقول ان اللوجان كمالياتها اكتر او احسن بس انا كنت مستغرب من المشاركات اللي كانت بتقول ان كماليت اللوجان اقل من ال BYD بكتير فحسسوني اننا بنتكلم عن عربية فاضية مفهاش حتي تكييف

في النهاية والله انا مبفضلش نوع عن نوع ومن رايي ان العربيتين اثبتوا كفائتهم في مصر بالجوده العالية والسعر المعقول لكن كلامي للتوضيح فقط

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 27-03-2012, 11:51 AM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

استاذ / akerima
بعد التحيه .....
اولا اشكرك على ذوقك وادبك فى الحوار . والهدف الرئيسى من المناقشات هو اثراء الحوار والوصول الى افضل نتائج ليستفيد منها الجميع وان اختلاف الاراء لايعنى اننا اصحاب مشكله معا بل العكس فلولا اختلاف الاذواق لبارت السلع وفى الاخر كل منا بيقتنى العربيه التى تناسبه وتناسب امكانيته وحجم متطلباته منها فليس هناك على الاطلاق اى سلعه تلبى كل رغبات ومتطلبات البشر .
وتقبل تحياتى .
قديم 27-03-2012, 01:39 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا مشاهدة المشاركة

استاذ / akerima
بعد التحيه .....
اولا اشكرك على ذوقك وادبك فى الحوار . والهدف الرئيسى من المناقشات هو اثراء الحوار والوصول الى افضل نتائج ليستفيد منها الجميع وان اختلاف الاراء لايعنى اننا اصحاب مشكله معا بل العكس فلولا اختلاف الاذواق لبارت السلع وفى الاخر كل منا بيقتنى العربيه التى تناسبه وتناسب امكانيته وحجم متطلباته منها فليس هناك على الاطلاق اى سلعه تلبى كل رغبات ومتطلبات البشر .
وتقبل تحياتى .
أحسنت قولاً

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

يعني الايريال المدمج هو اللي كماليات - وانا اسف بس الكرسي القابل للتعديل تعليه وتوطيه والدريكسيون ايضا دي من الكماليات لانها ممكن تبقي موجوده في العربية وممكن لا بالعكس دا فيه بعض شركات العربيات في بورشورها بتبقي كاتبة عدد الاوضاع اللي بيبقي فيه الكرسي ككماليات مهمة + ان فيه ناس مابتفضلش الكراسي الجلد اصلا وخصوصا ان احنا بلد حر اصلا ولو ركنت العربية في الشمس شوية بيبقي الجلد نار والموضوع دا ما بيحصلش في القماش واللوجان كراسيها في منتهي الشياكة وذات جوده عالية علي الرغم من انها قماش

ولاخويا كيا سيفيا حزعل من ايه يا عمنا دي وجهات نظر وانا لما كتبت كماليات اللوجان كان ردا علي المشاركة ليس الا ومش عشان اقول ان اللوجان كمالياتها اكتر او احسن بس انا كنت مستغرب من المشاركات اللي كانت بتقول ان كماليت اللوجان اقل من ال BYD بكتير فحسسوني اننا بنتكلم عن عربية فاضية مفهاش حتي تكييف

في النهاية والله انا مبفضلش نوع عن نوع ومن رايي ان العربيتين اثبتوا كفائتهم في مصر بالجوده العالية والسعر المعقول لكن كلامي للتوضيح فقط
فعلاً العربيتين أثبتو كفاءه في السوق بس الصيني معروف انه يكتسح اي عربية في الكماليات
وعلى فكرة الاريال المدمج في الزجاج كماليات
ونسيت أضيف انها نازله فامية فبريكة
قديم 27-03-2012, 02:03 PM
firstknight_eg firstknight_eg غير متواجد حالياً

firstknight_eg is a glorious beacon of lightfirstknight_eg is a glorious beacon of lightfirstknight_eg is a glorious beacon of lightfirstknight_eg is a glorious beacon of lightfirstknight_eg is a glorious beacon of light

يا اخوانا انتوا نازلين في بعض تقطيع ليه، العربيتين اثبتوا كفاءة في السوق، والعربيتين ليهم مميزات وعيوب، والاستاذ اللي هيشتري قدامه ديه وقدامه ديه، هو عارف ميزانيته، والعربية اللي هيرتاحلها هي اللي يشتريها.

بس انا ليه تعليقين :

1- الطارة المالتي فنكشن اللي موجودة في اللوجان، بصراحة ملاهاش اي طعم ولا لون، ماسخة كده، وتحس انهم بعد ما خلصوا اكتشفوا انهم نسيوا المالتي فنكشن فراحوا رامين الدراع في اي حتة.

2- طبعا كلنا عارفين ان اللوجان في الاصل اسمها داتشيا لوجان، ونازلة باسم رينو في بعض البلاد زي الداستر كده، صحيح ان داتشيا تتبع رينو، بس لو العربية كانت نزلت باسم داتشيا كانت هتلاقي الدعم من الناس " عربية فرنساوي، عفشة فرنساوي...الخ"
قديم 27-03-2012, 02:14 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

يبقى الشكل الخارجي أفضل للـ BYD