العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 05-05-2013, 09:52 PM
حماده هاني حماده هاني غير متواجد حالياً

حماده هاني will become famous soon enough
افتراضي رد: باركولى ربنا كرمنى بعربية BYD

اولاًٍ مبروك عليك العربية ثانياٍ :لمبه abs هى بتنور اول أما تيجى تدور العربية وبعدان تطفى ثالثاًٍ:المفروض اما تشغل التكيف العربية بتبرد عشان فى مروحتان فى العربية وحده للتكيف و وحده للتبريد فأما تشغل التكيف مروحه التكيف بتشتغل رابعاًٍ أما لتقل الدبرياچ وده عاب تقفيل العربية آخر حاجه :الشنطه يا فيها لمبه بتنور أما تفتح الشنطه أو بتظهر عندك فى العداد وربنا يبركلك فى العربية إنشاء الله
قديم 07-05-2013, 10:36 AM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

اولا شكرا لكل ردودكم الجميلة واهتمامكم. ثانيا نمسك الموضوع واحدة واحدة لمبة ال ABS مكنتش شغاله من الاساس وتم تشغيلها (كانت مفصولة من لوحة العدادات ) وبعد التشغيل تبين انها عند فتح الكونتاكت بتنور وبعدين تطفى ( هو ده الطبيعى ) ولكن المش طبيعى انها بعد الدوارة بتنور وبتفضل منورة (وان شاء فى مشوار للتوكيل عشان احطها على الجهاز.) ثالثا الدبرياج معملتش فى حاجة لسه لكن انا اتاكدت انه تقيل. رابعا الحرارة لسه مش مظبطة يعنى مع التكييف بتعلى ودلوقتى من غير التكييف بقت اقل من النص خامسا انا عملت وصلة بحيث لما اجى افتح الشنطة او كنت ماشى ونسيتها مفتوحة نور الصالون بينور وكمان بيبان فى التابلوه. وانا ان شاء الله لما انجز كل المشاكل دى هعمل تقرير مفصل بامشاكل والحلول (ان شاء الله لما تتحل ) ومين حلها والاسعار وكل حاجة بس انتو ادعولى انها تبقى حاجات بسيطة .
قديم 20-05-2013, 02:29 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

السلام عليكم يا شباب اولا اسف على التاخير ثانيا عندى كم مشكلة كده عاوز اخد رايكو فيها ال ABS فى مشكلة فى الكنترول بتاعه ومش عارف يبنفع يتصلح ولا لا او سعره جديد كام الحرارة الطبيعى بتاعها بتبقى تحت النص بشرطة وبعدين لما تسخن تطلع فوق النص بحاجات بسيطة يعنى شرطتين ولا حاجة وبعدين تنزل تانى تحت النص لكن الموضوع ده بيتكرر كتير وانا ماشى كل 10 دقائق مثلا وروحت نضفت الردياتير وحطيت مياه خضرا والمشكلة قائمة والمراوح بتشتغل باستمرار من يومين كده لقيت صهد شديد طالع من العربية عليه ( بس انا كنت واخد مشاوير جامدة والجو كان حر جدا وكنت بحط ايدى على التابلوه من تحت بلاقيه سخن جدا فهل ده طبيعى ؟ مؤشر البنزين لا يعطى قراءة صحيحة ارجو الافادة
قديم 20-05-2013, 02:50 PM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mody112 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا شباب اولا اسف على التاخير ثانيا عندى كم مشكلة كده عاوز اخد رايكو فيها ال ABS فى مشكلة فى الكنترول بتاعه ومش عارف يبنفع يتصلح ولا لا او سعره جديد كام الحرارة الطبيعى بتاعها بتبقى تحت النص بشرطة وبعدين لما تسخن تطلع فوق النص بحاجات بسيطة يعنى شرطتين ولا حاجة وبعدين تنزل تانى تحت النص لكن الموضوع ده بيتكرر كتير وانا ماشى كل 10 دقائق مثلا وروحت نضفت الردياتير وحطيت مياه خضرا والمشكلة قائمة والمراوح بتشتغل باستمرار من يومين كده لقيت صهد شديد طالع من العربية عليه ( بس انا كنت واخد مشاوير جامدة والجو كان حر جدا وكنت بحط ايدى على التابلوه من تحت بلاقيه سخن جدا فهل ده طبيعى ؟ مؤشر البنزين لا يعطى قراءة صحيحة ارجو الافادة
فى موضوع كنترول الـ abs روح لحمدى الكهربائى بيفهم وبيشخص الحاجات دى كويس .

اما موضوع الحرارة فمش عارف 2007 فيها نفس مشكلة الموديلات الاخيره ولا لأ لأن الحرارة عندنا بسبب ضعف الكابل الارضى فالكهربائى فى التوكيل(فرع الشرابيه-واسمه صابر) عمل تقويه للكابل ده وموضوع الحراة اختفى من عندى والحمدلله وممكن يكون عندك لأنك بتقول نضفت الريداتير ومياه خضرا وحركات ومازالت المشكلة مستمرة فممكن تكون زى مابقولك.

مؤشر البنزين يبقى الموضوع موضوع عوامة بايظة فبتخرف فى قراءة الكمية الموجوده فى التانك.