العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 28-11-2012, 07:01 PM
محمد خليل خليلو محمد خليل خليلو غير متواجد حالياً

محمد خليل خليلو will become famous soon enoughمحمد خليل خليلو will become famous soon enough
افتراضي رد: سير الكاتينة جنزير ولا كاوتش

الي اعرفة ان سير الكاتينة لو باظ العربية بتجيب صبابات علطول يبا افضل اني اخدة جنزير اي نعم الصيانات ان اراد الله المستمرة والاهتمام تلافي حدوث ذالك لاكن نقدر نقول فية ناس نفسيتها عايزة كدة والحقيقة كمان بتقول ان الجنزير قوة تحمل وعمر واعتمادية افضل صني الجديدة بيشكرو قوي انها لا تستهلك بنزين بل موفرة للغاية وهيا 1500 سيسي وهيكلها اخف من اختها والماتور تكنولوجيا احدث ومن سبيكة المونيوم وليس زهر والله اعلم والسوبر صالون من جوة فيها نواكل فلمقصورة بقت احلى وحوض الماتور اوسع من التيدا شكرا على تقبل رأيي
قديم 01-12-2012, 02:34 AM
mahmoud_ray mahmoud_ray غير متواجد حالياً

mahmoud_ray is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_eslam_66 مشاهدة المشاركة

أحب أوضح بس لحضرتك إني ماليش سابق خبرة بالعربية الصني الموديل الجديد إنما أنا من ملاك الإي إكس صالون موديل 2011 الشكل القبليه على طول وعندي خبرة بعض الشيء بالتيدا والأباثفيندر والباترول وكام مرة كدة على الماشي بالأرمادا وعلشان كدة أنا عممت رأي على مواتير النيسان عامتا.
لاكن أنا ما أفضلش أكون من مطلقي الإشاعات بإني أنا قولت إني النيسان صني الشكل الجديد بتاكل بنزين ولا غيره.
أنا متحفظ على حاجات في العربية دي ودا من واقع معاينتها بنفسي في معرض سيارات وكنت بفكر فيها ولاكن أ،ا ماحبتهاش لأسباب أخرى منها الشكل العام للسيارة خارجيا وداخليا ونوعية الخامات داخل صالون العربية وكفاية شكل التابلوه ومافاتيح التكييف.
تقبل تحياتي.
أحب أضيف إني العربية الي إتفرجت عليها كانت مواصفات خليجي وكمان كنت خارج مصر ياعني أصلا العربية كلها تقفيل بلادها (الهند) مش نيسان مصر.
لعلم حضرتك التقفيل الهندى افقر من المصرى لو حضرتك شوفت التقفيل المصرى على الطبيعة هتلاقيها افضل بكتير انا شفت الاتنين
وبالنسبة لاستهلاك البنزين أنا اعرف ان هى موفرة جدا في البنزين من اللى جربوها وموفرة عن الشكل القديم بمراحل
قديم 01-12-2012, 05:00 AM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adamlion مشاهدة المشاركة

انا سالت التوكيل وعرفت ان سير الكاتينة جنزير ودى فعلاا من مميزات الصانع نيسان.
لكن ان شفت الفينيش داخل المحرك مثلاا للدائرة الكهربائية مثل الترامل مغطاة بشريط لحام مقطوع باليد شى بسيط لكن للاسف تقفيل مصرى لم يرتقى بعد ليجعلك تحس بالرضى والفخر عن العامل المصرى مع الاسف والالم.
المصنعين المصريين أساتذة في الفهلوة و الإسترخاص
قديم 18-12-2012, 02:57 AM
takakan2005 takakan2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عقلانى وموضوعى
التخصص العملى: صاحب عمل
هواياتي: القراءة والسفر

takakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of light

أرجو الأجابة عن سؤالى : حوض الموتور فعلآ ضيق ؟؟
قديم 27-01-2013, 04:02 AM
takakan2005 takakan2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عقلانى وموضوعى
التخصص العملى: صاحب عمل
هواياتي: القراءة والسفر

takakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of lighttakakan2005 is a glorious beacon of light
طلب رد: سير الكاتينة جنزير ولا كاوتش

السير جنزير ولا لأ ؟؟