العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 26-01-2013, 09:47 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
مميز تقرير تركيب مرايات ضم السوبر صالون للإي إكس صالون

قمت بحمد الله بتركيب مرايات ضم السوبر صالون لصني إي إكس بتعتي موديل 2012 الشكل القديم في مودرن موتورز أبو رواش, كان فهة ساعتها العرض بتاع 25 % على قطع الغيار و المصنعية.
طبعا تم تغيير المرايتين اليمين و الشمال بالكامل و مفتاح السويتش علشان زرار فتح و غلق المرايات ودي لمرايات الأصلية و المفتاح الأصلي بتوع السوبر صالون و تم شرائهم على أنهم قطع غيار مش إكسسوارات و سعرهم فى التوكيل:
مراية يمين = 520 ج
مراية شمال = 525 ج
سويتش المرايات = 220 ج على ما أتذكر
و مصنعية التركيب = 150ج
طبعا كل دا كان علية 25 % تخفيض علشان كنت في فترة العرض كان يومها أخر يوم فى العرض.
و أنا كنت مركب كفرات مرايات إشارة قبل كدا و ركبوهم على المريات الجديدة و الموضوع خد حوالي 5 ساعات على ما خلصوو هما شغلهم نضيف فعلا و الحمد لله مفيش أي مشاكل. و لما كنت بسأل قبل كدا على تركيب المرايات في السبع قالو مبنركبهاش و بيركبوها بس في مودرن و أوتو إيجيبت.
بس فعلا المرايات الضم أريح كتييير من العادية و تحس بالفخامة و اللي شجعنيأكتر على تركيبهم سعرهم لأني كنت فاكر إنهم أغلى من كدا بكتير.
طبعا المريات القديمة إدوهالي وانا ماشي و عنتهم.
أتمنى أن أكون أفدتكم.

منقول من الزميل العزيز
dr_ahmed_kaf
قديم 26-01-2013, 11:00 PM
hal71 hal71 غير متواجد حالياً

hal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond reputehal71 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير تركيب مرايات ضم السوبر صالون للإي إكس صالون

ألف مبروك و يا ترى هل المرايات دي بتبوظ لو حد فتحها أو قفلها يدوي و شكراً
قديم 08-03-2013, 06:40 AM
الصورة الرمزية khalodee
khalodee khalodee غير متواجد حالياً

khalodee is on a distinguished road
افتراضي رد: تقرير تركيب مرايات ضم السوبر صالون للإي إكس صالون

المرايات الاصلي مش بتبوظ مع الفتح اليدوي

بس انا بفضل اني اجيبهم استيراد يعني ياباني اصلي

و انا عملت كده فعلا في عربيتي و كلفوني 500 جنيه