العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو داستر Duster

رينو داستر Duster 2009; A multi terrain vehicle available in 2 and 4 wheel drive versions built by Dacia The Dacia Duster is the first crossover SUV developed by the Romanian automaker Automobile Dacia. Officially revealed on 8 December 2009, it became available in Europe from 18 March 2010

قديم 23-08-2011, 08:16 PM
stonecoldmido5 stonecoldmido5 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ماجيستير سياحة وفنادق

stonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to behold
افتراضي رد: رابطه ملاك و محبين الرينو الداستر

شكرا لسيادتك علي الموضوع , بس المشكلة ان العربية مش منتشره و بالتالي حضرتك مش هتلاقي التفاعل كبير مع الموضوع و حتي اللي اشتري العربية صعب انه يظهرلها عيوب في الوقت القصير ده و احيي حضرتك مره تانية علي الموضوع .
اما بالنسبة للنقلات فعلا ممكن تطلع علي التاني بكل سهولة لان النقلة الاولي مداها صغير بس الغريبة ان سحب العربية في التلات نقلات الاولي اشد من باقي النقلات بكتير جدا .
قديم 24-08-2011, 09:52 AM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stonecoldmido5 مشاهدة المشاركة

شكرا لسيادتك علي الموضوع , بس المشكلة ان العربية مش منتشره و بالتالي حضرتك مش هتلاقي التفاعل كبير مع الموضوع و حتي اللي اشتري العربية صعب انه يظهرلها عيوب في الوقت القصير ده و احيي حضرتك مره تانية علي الموضوع .
اما بالنسبة للنقلات فعلا ممكن تطلع علي التاني بكل سهولة لان النقلة الاولي مداها صغير بس الغريبة ان سحب العربية في التلات نقلات الاولي اشد من باقي النقلات بكتير جدا .
تسمح لي اختلف معاك
العربه مكملنش سنه و موجوده في كل حته و بشوف منها كتير جدا و ده نجاح باهر و خصوصا قصر مده النزول و الطلب المهول عالميا و بالتالي نقص حصه مصر منها "مشكله البيجو ال 206 اول ما نزلت "
قطع العيار متوفره من زماااااااان لان الموتور ال k4m فخر رينو ال 1600 هو بتاع الميجان هو بتاع الاجونا
بالنسبه لكلمه اشد حضرتك نقصد العزم و القوه مش التسارع تمام كدا ولا وصلتني غلط
ومش مشكله اصلا التفاعل اد ما نفيد بعض و ننقل الخبرات
شكرا يا كبير

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء
قديم 24-08-2011, 11:51 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

تسلم يا باشا على التوبيك

انا شخصيا عاجبانى العربيه جدا بس مستحيل الواحد يفكر فيها قبل ما يبىق فيه عضوين تلاتة معاهم العربيه فى المنتدى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 24-08-2011, 12:22 PM
الصورة الرمزية askafrawy
askafrawy askafrawy غير متواجد حالياً
من انا؟: navigator
التخصص العملى: marine engineer
هواياتي: new designs

askafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond reputeaskafrawy has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

تسلم يا باشا على التوبيك

انا شخصيا عاجبانى العربيه جدا بس مستحيل الواحد يفكر فيها قبل ما يبىق فيه عضوين تلاتة معاهم العربيه فى المنتدى
دة الحصل معيا يا ابو نورا كنت حاجز ال الداستر 4*4 اسود ب 135000 ويوم ماكنت رايح استلم قلقت برضه وقولت استنى اشوف تجربة الناس الاول قبل ما اتهور انا واجيبها وللاسف ماجبتهاش وجبت الالنترا لحد ما اشوف اخبار العربية وقطع الغيار وهل فيه مشاكل منها ولا لا وخصوصا انا العربية معايا تعتبر شغلى كله وسفرياتى كلها بيها فلو كانت حصلت مشكله كانت هتأثر عليا كتير.

قديم 24-08-2011, 05:55 PM
stonecoldmido5 stonecoldmido5 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ماجيستير سياحة وفنادق

stonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pointer مشاهدة المشاركة

تسمح لي اختلف معاك
العربه مكملنش سنه و موجوده في كل حته و بشوف منها كتير جدا و ده نجاح باهر و خصوصا قصر مده النزول و الطلب المهول عالميا و بالتالي نقص حصه مصر منها "مشكله البيجو ال 206 اول ما نزلت "
قطع العيار متوفره من زماااااااان لان الموتور ال k4m فخر رينو ال 1600 هو بتاع الميجان هو بتاع الاجونا
بالنسبه لكلمه اشد حضرتك نقصد العزم و القوه مش التسارع تمام كدا ولا وصلتني غلط
ومش مشكله اصلا التفاعل اد ما نفيد بعض و ننقل الخبرات
شكرا يا كبير
انا طبعا ما اقدرش اختلف مع حضرتك بس انا قصدي اما حضرتك تعمل موضوع زي ده في قسم الاسبيرانزا او اي نوع تاني متداول في مصر حضرتك طبعا هتلاقي فرق الردود و المشاركات و ده طبيعي جدا لان زي اما حضرتك قولت العربية لسه جديدة و حصة مصر منها قليلة .
طبعا اقصد العزم و القوة لان التسارع فيها مش عالي قوي زي عربيات السيدان .
واشكر حضرتك مرة تانية و كنت عايز اسأل سيادتك سؤال هو ليه معظم التعليقات في الموضوع ده خايفة من العربية دي مع اني مسمعتش حد جربها و اشتكي من اي جزء فيها مع ان في عربيات بتنزل في اي موديلا تانية و بتبقي فيها عيوب صناعة و تقفيل و مع كده الناس بتقبل علي انها تشتريها ؟

الكلمات الدليلية
4*4, 6 سرعات, امان, الرا-حه, اوف رود, duster, بنزين, توكيل, تقرير, تقنيه, جيب, رينو, صحراء, renault, suv, غرز, عزم, وعره, جيب شيروكى, رينو داستر, كماليات السيارت