العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 29-10-2010, 09:35 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اية اطرف موقف حصلك مع بداياتك فى السواقة ؟؟؟؟

شوفتة بقى اد اية موضوع لذيذ وكوميدى للأخر
قديم 29-10-2010, 09:58 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

شوفتة بقى اد اية موضوع لذيذ وكوميدى للأخر
فكرتنا بايام زمان اللذيذة

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 29-10-2010, 10:48 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about

انا بقة حصل معايا كذة موقف بس ابويا هو الى كان يعرف امى لا و لو عارفت كانت تبقى مصيبة
و المرة الوحيدة الى ابويا معرفهاش قبل كان عندى 15 سنة كنت ماشى و معايا واحد صحبى و كان واحد صحبى تانى فى البلكونة طلعت راسى من العربية و كانت 125 و بجرى و بنده عليه لقيت حاجة بتعمل طش و الى جمبى بيقولى اجرى رحت رجعت بضهرى فرك و طلعت افرك ادام و امركت فى الشارع على الناصية و كانت اول مرة و كانت العربية الى خبطها 128 روحت ركنت العربية و رجعت مشى لقيت صاحبى ده واقف تحت و بيقولى محدش شافك قلت الحمد لله ببص على ال 128 لقيت الرفرف ضايع و الازاز و الباب و انا كل الى حصل عندى الفانوس اتكسر و روحت سبت العربية مكانها و كأنى معملتش حاجة و الحمد لله مخدش باله منها و الى انا خبطله العربية دلوقتى صاحبى
قديم 29-10-2010, 10:51 PM
الصورة الرمزية mustafa mahmoud
mustafa mahmoud mustafa mahmoud غير متواجد حالياً
من انا؟: مجنون دريفت
التخصص العملى: طالب بكلية هندسة
هواياتي: رياضة السيارات

mustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura aboutmustafa mahmoud has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

موقف تاني:
مره كنت مع ابن خالي الصغير و الكلام دا كان عندي حوالي 19 سنه و ابن خالي 16 و والده مسافر و سايب العربيه تحت البيت و سايب المفتاح في البيت عادي
المهم ابن خالي حب ياخد العربيه و انا اقوله بلاش يقولي لازم اخدها يانبي بلاش مافيش فايده
و راح اخد العربيه و انا معاه و نزلنا نلف (كانت بيجو 505) واحنا ماشين لقي واحد صاحبي و عمال يجري و بيدي اشارات يمين في شمال و عاوز يشد و قام دا بيجري معاه و عداه و جري ورا بعض لحد ما كانت عربيه سكورت قدامنها بتهدي علي مطب
و طاااااااااااااااااااااااا اااااخ في عربيه فورد سكورت موديل السنه لسه زيرو
و كان اول مره ابن خالي يخبط و نازل مخضوض و انا طبعا كنت متعود علي المواقف دي قمت واخد مفتاح العربيه قبل ما انزل علشان محدش يمد ايه و ياخده و يساوم و يبيع و يشتري فينا
المهم نزلنا و نتكلم مع الراجل كان شاب بس في نص العشرينات و احنا كان شكلنا عيالو دا قام و اتنطط و عمال يزعق و عاوز رخصه العربيه
يا عم يهديك يرضيك و دا ابدا المهم اتهورت عليه و قولتله من الاخر العربيه دي عربيه لواء شرطه و اللي انت عاوز تعمله تعمله
و انا قولت الكلمه دي و دا اتفح و صوته علي و كأنه ضربته علي وشه
(اتاري الواد دا عربيته نمر جيش و انا فاكره رتبه صغيره طلع عربيه والده و والده مستشار عسكري و حاجه كده يعني لو دخلت قسم تبهدله)
المهم الناس اتلمت و كنا الساعه اتنين بالليل و الناس جات ما تفهمش منين و اصحابنا و اصحابه و يظهر الواد اتكسف ياخد فلوس علشان منظره قدام الناس خصوصا ان فيه اصحاب مشتركين بينا
كل دا و ابن خالي واقف في جنب مرعوب من الموقف و كل تفكيره حيقول ايه لوالده خصوصا اني شديد جدا ولو عرف بالموضوع دا يبهدل الدنيا
المهم العربيه الاسكورت خلاص مشيت و انا بقيت بفكر اعمل ايه اعمل ايه
قولت ما بدهاش بقي انا حضحك علي خالي و مش حخليه يعرف
عملت ايه بقي؟؟
روحت واخد العربيه و رايح راكنها مكانها بالضبط الاول قبل ما خالي يجي و يشوفها
و جبت كيس بلاستيك و روحت مكان الحادثه و لميت كل فرافيت الفانوس بتاعنا
و الفانوس بتاع العربيه الاسكورت كمان
و روحت مطرح العربيه ما ركنتها و بدأت ارمي بقايا الزجاج و الفانوس بتاع الاسكورت علي الارض قدام العربيه و الاكصدام بتاع العربيه بحيث لما خالي يشوفها يعرف انها مخبوطه و هيا واقفه و مافيش حد لمسها و آثار الفانوسين بتاع العربيه و بتاع العربيه التانيه علشان يحس فعلا ان عربيه بترجع بضهرها خبطط العربيه و هي واقفه
و بس يا جماعه
خالي جه و لا حد جاب سيره ولا قاله حاجه و هو نزل تاني يوم ياخد العربيه و شاف الخبطه و من الحركات اللي عملتها دخلت عليه ان العربيه مخبوطه و هي واقفه (شغل مباحث بقي )هههههههههه

و الي اللقاء في حلقه اخري
لا حركة صياعة صياعة يعنى عامل زى واحد صحبى كان مع ابوه عربية شاهين كان كل ما يخدها يكسر الاكصدام يروح يغيره و يرمى عليها تراب عشان يبان ان هو الاقديم
قديم 30-10-2010, 03:02 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

اة لو الوالد شاف الموضوع دة اللى انا عاملة مش حيركبنى ولا عربية ولا القديمة ولا الجديدة بتاعتى !!!ههههههههههههه