العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 16-09-2012, 12:00 PM
may_moon911 may_moon911 غير متواجد حالياً

may_moon911 has a spectacular aura aboutmay_moon911 has a spectacular aura aboutmay_moon911 has a spectacular aura about
افتراضي رد: M11 - تعالا نتكلم عنها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mezo s مشاهدة المشاركة

ما شاء الله ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها ... العربيات الصينى ابتدت تاكل الجو و بتلعب فى الدماغ جامد بس كنت عايز اعرف ايه احسن عربيه صينى لانى عاجبنى الجاك و الليفان 620 و ال ام 11

ما هيا لعبت ف الدماغ لحد ما الواحد راح اشتراها ....... الجاك عربيه كويسه جدا جدا و انا كنت ف السعوديه و لقيت نازل منها هناك اشكال بمواصفات خرافيه بس للاسف ف مصر بيقولو توكيلها مش قد كدا و بيطلع عين ملاكها ....... الليفان من رايي عربيه كويسه جدا جدا بس انا بتكلم عن الليفان الميني لاني دي اللي جربتها عربيه تحفه و التوكيل دلوقتي بقي تبع نيسان او ميتسوبيشي علي ما اتذكر مش فاكر انهي فيهم .. بس هيا عربيه كويسه جدا و لو قارنا الليفان الميني ب الاسبيرانزا ال a113 اعتقد الليفان تكسب دا من رايي بس يظل الحال ان الاسبيرانزا اكثر انتشارا بمراحل من الليفان
قديم 16-09-2012, 12:02 PM

may_moon911 has a spectacular aura aboutmay_moon911 has a spectacular aura aboutmay_moon911 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد الجوكر مشاهدة المشاركة

العربيات دى فعلاً بسم الله ماشاء الله انتشرت جداً ف مصر وده اكيد يدل انها عربيات تستحق الثقه

ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها

انا بفكر اجدد وكنت عاوز اجيب لانوس زيرو

بس شكلى هغير رأيى وافكر اجيب اسبرانزا ولو مستعمل نضيف
صدقني مش هتندم و هتحس ان العربيه ركوبه فعلا موتور و عفشه و اداء و شكل و كل حاجة بجد و قطع الغيار دلوقتي موجوه ف شارع دمشق ف اخر الشارع في واحد متخصص ف اي عربيه صيني و خصوصا اسبيرانزا يعني مافيش منها قلق و الانوس و الاسبيرانزا قريبين جدا ف السعر من بعض و المستعمل من الاسبيرانزا ارخص بكتير كمان لو هتجيبها كسر و ربنا يوفقك و يقدملك اللي فيه الخير
قديم 16-09-2012, 12:03 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

معلومة كدة على الماشى
غيرنا سير كاتينة بدون قصد على 120 الف كيلو
والسير اللى كان جاى فى العربية
هوا مش بيتغير كل 100 الف كيلو علي حسب ما موجود ف كتيب الصيانه ؟ !!!
و يا ريت تقولنا غيرتو بكام ف التوكيل و لا برا
قديم 16-09-2012, 12:29 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة may_moon911 مشاهدة المشاركة

هوا مش بيتغير كل 100 الف كيلو علي حسب ما موجود ف كتيب الصيانه ؟ !!!
و يا ريت تقولنا غيرتو بكام ف التوكيل و لا برا
برة التوكيل طبعا
اصلا العربية وخدنها تخليص حق من واحد
وكان هامل فيها وعدادها 120 الف كيلو وما غيرش سير الكاتينة
بس انا اعرف ان الكتاب مدون فية 60 الف كيلو مش 100 حاول تقراة تانى

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 16-09-2012, 09:29 PM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة may_moon911 مشاهدة المشاركة

ربنا يزيدك من خيرها و يبعد عنك شرها باذن الله .... اخبار استهلاك البنزين ف ال2000 سي سي عامل ايه .. الناس بتشكر فيه جدا بس ما بيقولوش ارقام
استهلاك البنزين ممتاز

مع مراعاة عمل الصيانات وتغيير الفلاتر البوجيهات

فى وقتها

وانا محسبتش معدل الاستهلاك

وده وحده دليل انها اقتصادية

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/