العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 24-08-2011, 07:20 AM
remomagdy remomagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا مش عارفني
التخصص العملى: شغال في شركة ادوية .. علي باب الله يعني

remomagdy will become famous soon enough
افتراضي رد: يا جدعان وبعدين فى اللانسر دى ؟؟؟؟

لا يا معلم كده عربيتك دي مسكونه .هو موضوع الصوت ده لأن أي تيل جديد لازم يعمل صوت
ب
قديم 24-08-2011, 09:05 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

1- التكييف ضعيف رغم انى غيرت سربنتينه التكييف و فلتر الهوا وفلتر التكييف و شحنت فريون كويس وكله تمام ومفيش فايدة ؟؟ مكانتش كده خالص
كل ده تمام بس لازم كمان تبص على الكمبروسور ومروحة التكييف

2-العربية بعد سرعة ال 100 ك يبدا الدركسيون يرعش خفيف 120 ك يرعش جامد وببقى ماسك الدركسيون بالعافية مع العلم انها كانت بتبقى ماشية على 160 ك وساند دراعى على الدركسيون ولا بيتهز مش عارف فى ايه شفت الجنوط تمام مش معووجه و الكاوتشات غيرتها طب وبعدين ؟؟؟
روح عند واحد بتاع كاوتش وجنوط محترم واطلب منه يفك ال4 فرد ويشيل كل الترصيص اللى فيهم ويوزنهم ويرصصم من اول وجديد

3- صوت تزييقه خفيف فى الفرامل وتحس بيه زى مايكون فى حاجه مش مظبوطة فى قفلت الفرامل على الطنابير لكن مش دايمة يعنى كل فين وفين تحصل مرة ولا اتنين و تختفى ده طبعا غير صوت الصفارة الخفيف لتيل الفرامل على السرعات البطيئة للحظات ويختفى مع العلم انى مغير التيل مرتين ومنهم واحد شايلة فى شنطة العربية بحالته لانه كان بيصفر بصوت عالى رغم انه مركبش غير اسبوعين ؟؟؟
اغلب انواع التيل بيصفر اول ما يركب مش اول ما يصفر تغيره كنت تحاول تمشى عليه شوية وغالباً الصفارة هتروح
كمان تيل الانسر معروف انه فيه منه مضروب كتير حاول تجيب الانواع المضمونة

4- وحدة الرفع فى جهاز الانذار بغزالة !!! ساعات تشتغل وساعات لا براحتها رغم انى غيرت 3 وحدات رفع ومفيش فايدة ؟؟
طالما غيرتها مرة واتنين يبقى مش هى السبب ممكن يكون فيه حاجة تانية فى جهاز الانذار او ليها علاقة بعمل وحدة الرفع هى اللى عاملة مشكلة فمش هيفيد تغيير وحدات الرفع افضل تروح لكهربائى كويس يراجع على كل حاجة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 24-08-2011, 06:27 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

ربنا معاك ولو مش لاقى حل بيعها عشان متتعبكش

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 24-08-2011, 07:34 PM
ik-1 ik-1 غير متواجد حالياً

ik-1 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

كل ده تمام بس لازم كمان تبص على الكمبروسور ومروحة التكييف

روح عند واحد بتاع كاوتش وجنوط محترم واطلب منه يفك ال4 فرد ويشيل كل الترصيص اللى فيهم ويوزنهم ويرصصم من اول وجديد

اغلب انواع التيل بيصفر اول ما يركب مش اول ما يصفر تغيره كنت تحاول تمشى عليه شوية وغالباً الصفارة هتروح
كمان تيل الانسر معروف انه فيه منه مضروب كتير حاول تجيب الانواع المضمونة

طالما غيرتها مرة واتنين يبقى مش هى السبب ممكن يكون فيه حاجة تانية فى جهاز الانذار او ليها علاقة بعمل وحدة الرفع هى اللى عاملة مشكلة فمش هيفيد تغيير وحدات الرفع افضل تروح لكهربائى كويس يراجع على كل حاجة
الف شكر على كل الرجالة اللى شاركت بالردود اللى ترفع الروح المعنوية

وشكرا للاستاذ AboNoRa ربنا يباركلك على الرد الوافى

وموضوع الترصيص ده انا هاعمله قريب باذن الله بس ربنا يرزق عباده احسن الحالة مش ظريفة اليومين دول

وتيل الفرامل فعلا طلع انه نوع ردئ جدا وان الراجل اللى باعهولى رغم انه معرفه الا انه طلع راجل " ((( تيت تيت تيييييييت يابن التييييييييييييييييت دانا هاعمل فيك تييييييييييت ))) يلا مش هنجيب فى سيرة الناس

انما موضوع الكهربائى الكويس ده فانا مع احترامى بعد مرور 4 سنين مع سيارتى العزيزة لسه لحد دلوقتى مخبطتش فى كهربائى اقدر اقول عليه انه كويس .. حقيقى انا حزين :1242 2A~17:

بس على اى حال متشكرين يا رجاله على دعمكم وردودكم

ويجعله عامر