العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Regata

قديم 15-05-2011, 05:34 AM
الصورة الرمزية NicEgypt
NicEgypt NicEgypt غير متواجد حالياً
من انا؟: web programmer & application windows
هواياتي: marketing books كتب علم التسويق بأنواعها

NicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محبى و مالكى الريجاتا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

بسم الله ما شاء الله سياره رائعه ومتميزه جدا ولا ينقصها اى شئ بارك الله لك فيها وكفاك شرها واعطاك خيرها والله يوفقق
الله يكرم حضرتك والله سعيد بمرورك يا استاذ طارق .. بس لاء ناقصة .. القونصولة اللى حوالين الدركسيون هههههههه زهقت منى صح ههههههههههه .. كلمت حضرتك زي مقلت لي ومردتش
عليا لعل السبب خيرا .. ان شاء الله هكلمك بكرة واتمنى اجد ضالتى لديك . اسعار حضرتك ممتازة
زى مقلت قبل كدة للاعضاء ف احد المواضيع احسن بكتير من الوكالة . ومشوار الوكالة الرخم
قديم 15-05-2011, 12:15 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NicEgypt مشاهدة المشاركة

الله يكرم حضرتك والله سعيد بمرورك يا استاذ طارق .. بس لاء ناقصة .. القونصولة اللى حوالين الدركسيون هههههههه زهقت منى صح ههههههههههه .. كلمت حضرتك زي مقلت لي ومردتش
عليا لعل السبب خيرا .. ان شاء الله هكلمك بكرة واتمنى اجد ضالتى لديك . اسعار حضرتك ممتازة
زى مقلت قبل كدة للاعضاء ف احد المواضيع احسن بكتير من الوكالة . ومشوار الوكالة الرخم
ان شاء الله فى اول سفريه اول شئ هشتريه هو فبره القطمه وستكون هديه منى اليك محبه فالله

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 18-05-2011, 06:23 PM
ehabxp10 ehabxp10 غير متواجد حالياً

ehabxp10 is a jewel in the roughehabxp10 is a jewel in the roughehabxp10 is a jewel in the roughehabxp10 is a jewel in the rough

ايه رايكم فى الريجاتا بتاعتى بعد شوية التظبيط ده اتمنى ارائكم جميعا ولو فى احسن تدلونى بالتاكيد ان انا استفادت من اعضاء كتر هنا وبشكر كل من اعطى معلومة ليفيد الغير
قديم 18-05-2011, 06:56 PM
ehabxp10 ehabxp10 غير متواجد حالياً

ehabxp10 is a jewel in the roughehabxp10 is a jewel in the roughehabxp10 is a jewel in the roughehabxp10 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koko1312 مشاهدة المشاركة

أخوانى أنا معايا ريجاتا 84 وحصلى مشكله ومش عارف لها حل غيرتلها ميه خضرا والصنايعى بيغير الميه كسر غطا الرديتر جبت واحد جديد بس مش بتاعها الأصلى ومن يوميها كل يوم الصبح وعلى غير العاده أجد الميه ناقصه حوالى زجاجه ميه كبيره ومافيش أثر للميه تحت السياره وأجد بخار ميه فى غطا زيت المكنه ولكن لما أشوف الزيت بالمقياس بتاعه أجد الزيت كويس مش عارف
هل غطه الرديتر السبب أم هناك سبب تانى
السياره أزودها ميه تكون كويسه ولكن تبيت تختفى زجاجه كامله منها....
لازم تشوف موضوع المياه ده اهم شئ فى دورة التبريد شوف الغطاء الاصلى ولو ملقيتش ممكن تقفل مكان غطا الريداتير خالص وتزود من القربة انا عامل عندى كده ومش بزود ميه الا كل تلات ايام مثلا

عاشق الريـجاتا
قديم 18-05-2011, 09:29 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المياه تنقص اثناء تشغيل السياره مع اندفاع ضغط المياه من الغطاء التالف وذلك بقوه دفع طرمبه المياه وكما قال لك العضو الكريم سلفا يجب عليك تغير الغطاء الاصلى وان شاء الله تنتهى المشكله .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431

الكلمات الدليلية
ريجاتا