العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 03-10-2010, 12:13 PM
الصورة الرمزية ORGANIC_MAGIC
ORGANIC_MAGIC ORGANIC_MAGIC غير متواجد حالياً
من انا؟: Chemist
التخصص العملى: Project Manager
هواياتي: Foot Ball

ORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura aboutORGANIC_MAGIC has a spectacular aura about
افتراضي رد: جولييت 1 وجولييت 2

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة strikebaby مشاهدة المشاركة

استاذى العزيز معلش اسمحلى اعدل شويه على الكلام هى الجوليت كلها تعتبر سبورت كار او بمعنى تانى سيارة شبابيه والجوليت عموما 90% منها بينزل بالجنط المخصص ليها غير الانوس وكلها فول اوبشن يعنى زجاج كهرباء و مرايا يمين كهرباء واريال بردو كهرباء وكلهم فيهم RPM اللى فيها دركسيون احمر دة اكيد 100% متركب فيها من صاحبها...............وهى 1500cc 84hr
باشا مين قال ان وكلهم فيهم RPM انا معايا جوليت كورى كامله اتوماتيك بس مفهاش عداد RPM

غالبا جوليت 1 هى اللي فيها العداد - بالنسبه للتأفيل المصري مش عارف كله فيه عداد و لا لا وعموما اغلبيتها فيها الدركسيون الاحمر - بس العربيه اللي معايا الدركسيون كله جلد اسود
قديم 07-10-2010, 02:49 PM
strikebaby strikebaby غير متواجد حالياً

strikebaby is on a distinguished road
افتراضي رد: جولييت 1 وجولييت 2

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ORGANIC_MAGIC مشاهدة المشاركة

باشا مين قال ان وكلهم فيهم RPM انا معايا جوليت كورى كامله اتوماتيك بس مفهاش عداد RPM

غالبا جوليت 1 هى اللي فيها العداد - بالنسبه للتأفيل المصري مش عارف كله فيه عداد و لا لا وعموما اغلبيتها فيها الدركسيون الاحمر - بس العربيه اللي معايا الدركسيون كله جلد اسود
هى اللى معاك ديه من ضمن ال 10% المتبقيه اللى ماتكلمتش عنهم انا اتكلمت عن النوع السائد فى السوق سواء تقفيل مصرى او كورى اللى ممكن يعادل 90% يعنى اللى معاك مواصفات مختلفه نادرة عندنا جدا زى الجوليت الكامله اللى 1600 وفيها اير باجز و ABS وTwin cam ديه بردو زى عربيتك نادرة لانها مواصفات مختلفه و مفيش اختلاف كتير ما بين جوليت 1&2 الاتنين معظمهم زى بعض الاختلاف فى حاجات بسيطه..... ربنا يباركلك فيها

التعديل الأخير تم بواسطة strikebaby ; 07-10-2010 الساعة 03:00 PM