العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 21-05-2012, 10:42 PM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of
افتراضي رد: لماذا تم إيقاف أستيراد هذه السيارة (( صور ))

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك يا دكتور انا فعلا شوفتها اول ما نزلت وكانت ب42 الف فعلا وشكلها تحفة وكانت بدأت في الانتشار وفجأه أختفت وواضح من الارقام انك كنت متابع أخبر العربية دية كويس .... العربية دية مكسرة الدنيا في امريكا الجنوبية منتشرة هناك جدا شوفتها في كذا موقع وجروبات على الفيس بوك في البلاد دية وبيشكروو فيها جدا ..... ولعلم حضرتك هايعملوا منها أصدار خاص f0 x edition
يا اخى الفاضل انا درست السوق المصرى 3 سنوات قبل ما اشترى البى واى دى وتابعت و قرات كل اخبار الشركة برة وجوة مصر لغاية ما وصلت لقناعة انه السيارة دى او الماركة دى بالذات هتعمل انقلاب فى سوق السيارات يمكن فى العالم كله وقد كان الان بى واى دى السيارة الهجين الكهربائية رقم 1 فى العالم والمشكلة انه المستهلك المصرى غير مثقف ومعلوماته متاخرة عن العالم كله 5 سنين على الاقل عامل زى نكتة الحمار اللى سمع نكتة فى جنينة الحيوانات ومافهمهاش الا تانى يوم فضحك--انا كنت هتجنن لما كنت بافكر اشترى سيارة فى عام 2007 والاقى ناس بتشترى دايو نوبيرا فى الوقت اللى المصنع بتاعها فلس واتباع لشيفورليه من سنة 2000 والسيارات التاريخية اللى مالية البلد علشان المستهلك المصرى التاريخى اللى متمسك بالسيارات التى انتجت من عهد الفراعنة زى اللوجان والتى توقف انتاجها من عام 99 بنفس التصميم والتكنولوجيا وزيها النيسان الصنى التى توقف انتاجها من 2006 ولسة فيه سذج بيركبوها فى 2012 ولسة الهند واخدة حق تصنيعها للى موش عارف وعاملة منها سيارة مصنعة من بلاستيك لعب الاطفال بمحرك ما ينفعش يتحط فى عربية سيات وهتلاقى برضه ناس تشتريها وتقولك صنى يابانى انما البى واى دى صينى يـــــــــــــــع
يصراحة انا مرارتى خلاص على وشك
قديم 22-05-2012, 09:28 AM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

سلامة مرارتك يا دكتور اهدى يا اخى مش كده احنا محتاجينك وعلى فكرة انا من المعجبين بتعليقاتك وكلامك ومتابعك بس دخولى ومشاركاتى تكاد تكون معدومة انت كل كلامك مبنى على دراسات وحقائق علشان كده دايما فى الصميم ؟؟؟!!!
قديم 23-05-2012, 06:21 PM
الصورة الرمزية aymanabdelwhab
aymanabdelwhab aymanabdelwhab غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محامي

aymanabdelwhab has a spectacular aura aboutaymanabdelwhab has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonedoctor مشاهدة المشاركة

يا اخى الفاضل انا درست السوق المصرى 3 سنوات قبل ما اشترى البى واى دى وتابعت و قرات كل اخبار الشركة برة وجوة مصر لغاية ما وصلت لقناعة انه السيارة دى او الماركة دى بالذات هتعمل انقلاب فى سوق السيارات يمكن فى العالم كله وقد كان الان بى واى دى السيارة الهجين الكهربائية رقم 1 فى العالم والمشكلة انه المستهلك المصرى غير مثقف ومعلوماته متاخرة عن العالم كله 5 سنين على الاقل عامل زى نكتة الحمار اللى سمع نكتة فى جنينة الحيوانات ومافهمهاش الا تانى يوم فضحك--انا كنت هتجنن لما كنت بافكر اشترى سيارة فى عام 2007 والاقى ناس بتشترى دايو نوبيرا فى الوقت اللى المصنع بتاعها فلس واتباع لشيفورليه من سنة 2000 والسيارات التاريخية اللى مالية البلد علشان المستهلك المصرى التاريخى اللى متمسك بالسيارات التى انتجت من عهد الفراعنة زى اللوجان والتى توقف انتاجها من عام 99 بنفس التصميم والتكنولوجيا وزيها النيسان الصنى التى توقف انتاجها من 2006 ولسة فيه سذج بيركبوها فى 2012 ولسة الهند واخدة حق تصنيعها للى موش عارف وعاملة منها سيارة مصنعة من بلاستيك لعب الاطفال بمحرك ما ينفعش يتحط فى عربية سيات وهتلاقى برضه ناس تشتريها وتقولك صنى يابانى انما البى واى دى صينى يـــــــــــــــع
يصراحة انا مرارتى خلاص على وشك

تمام يا باشا ... راي صح مليون في الميه
قديم 25-05-2012, 11:23 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

انا شوفت العربيه دى مره فى الاسكندريه فى معرض شكلها مكنش وحش بس مسالتش عنها

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/