العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 08-01-2012, 10:32 PM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of
افتراضي رد: حزين اوي ياجماعة بجد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karii83 مشاهدة المشاركة

الاخ شعبيات اشتريت ايه؟؟؟؟؟؟؟ بقالي اكتر من شهر بحكي في مشكلتي واللي كان حصلي واللي بيحصل وفي الاخر تقولي اشتريت؟؟ امل كلامي ده كله كان تخيلي يعني؟؟
الاخ ميمو انا ذاكر كل حاجة في الموضوع بس لانك سألت سؤال لازم ارد عليك
byd f 3
المشاكل كانت مشكلة في الفتيس عضة عالرابع وبيجي بصعوبة.........تم حل المشكلة مؤخرا عن طريق الفني وبكلامه انه فقط عمل رجلشة ليه.
التصفير المستمر في العجل الخلفي....كان قد تم عن طريقهم تغيير التيل ولاكن الفني ذكر ان المشكلة مشكلة الطنبورة كلها لانها كانت متاكلة وغيرها
التكييف الساخن لايعمل
مفتاح الشبورة للزجاج الخلفي لايعمل
البابين الجانبين للسائق والخلفي له في السرعات العالية سماع صفير وصوت الهواء بطريقة مزعجة ولم يتم حل المشكلة
باب الشنطة كان بيتقفل بالرزع ولاكن تم حل المشكلة
كان لي محلوظة وكنت بعتبرها شئ غريب اوي اني لاما اكون في السرعة بين ال 110 و 120 بيكون صوت الموتور بيعلى بطريقة مبالغ فيها والغريب اوي كان بالنسبالي انه بينزل بمجرد اني اعدي ال 120 وقلتلهم الكلام ده وقاللولي عادي متشغلش بالك بيه

انا بقول كل حاجة بكل احترام وبوصلهالكم دون اي مبالغة ولا تهكم في اي شئ واللي بيتحل بقولكم عليه لاني زي ماليا حقوق اكيد علينا واجبات انا كمان بطلب من الاستاذ عماد انه يشرفنا كل فترة بدخول المنتدى والتشاور وابداء اراءه عن اي مشكلة وطريقة الحل لانه ادرى واحد بمشاكل العربية ويقدر يساعدنا لانه انسان محترم
على فكرة موضوع الصوت العالى ده مابين 110 الى 120 ك/س موجود عندى فى السيارة منذ شراءها وتم مناقشة هذا الموضوع باستفاضة فى منتدى اخر منافس وتم وضع بعض الحلول للتقليل من هذا الموضوع ولكن لم ينتهى بشكل كامل وكان اهم هذه الاشياء استخدام زيت محرك من نوع جيد وكان زيت شل بشكل عام من افضل الزيوت اللى استخدامها قلل من هذا الصوت بشكل كبير والشئ الجديد اللى انا اكتشفته فى اجازتى الحالية لمصر انه تغيير زيت الفتيس وبالذات بعد الالف الاولى هيفرق معاك جدا فى نعومة السيارة واختفاء الصوت بنسبة 80 % على الاقل
تقبل تحياتى
قديم 09-01-2012, 02:17 AM
karii83 karii83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استوديو قنوات فضائية

karii83 has a spectacular aura aboutkarii83 has a spectacular aura about

متشكر لحضرتك يادكتور وعلى افاداتك دي وياريت تفيدني باسم الموقع وايه اللي ممكن يتعمل في موضوع 110 120
قديم 09-01-2012, 05:30 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

انا بنصح الاخ اللي عايز يشتري العربيه بلاش عيوبها كتير وشكواها من ناس كتير فانصحه بلاش منها خالص وخليه في حاجه مضمونه لوجان مثلا او لانوس او فيرنا افضل من العربيه ديه اللي بيتغير فيها حاجات لا المستعمل ولا كأنها زيرو واللي اشترها ربنا معاه ويباركله فيها
قديم 09-01-2012, 09:59 AM
shaibat shaibat غير متواجد حالياً

shaibat will become famous soon enoughshaibat will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

انا بنصح الاخ اللي عايز يشتري العربيه بلاش عيوبها كتير وشكواها من ناس كتير فانصحه بلاش منها خالص وخليه في حاجه مضمونه لوجان مثلا او لانوس او فيرنا افضل من العربيه ديه اللي بيتغير فيها حاجات لا المستعمل ولا كأنها زيرو واللي اشترها ربنا معاه ويباركله فيها
جزاك الله كل خير ومتشكر جدا على نصيحتك واهتمامك
قديم 09-01-2012, 12:10 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

الاخ صاحب الشكوى نصيحة لا تقم بتصليح السيارة خارج التوكيل ابدا حتى لا تسقط حقك فى مقاضاة التوكيل او شكواهم لدى جهاز حماية المستهلك ولا تتنازل عن حقك ابدا فهذه الاموال المدفوعة فى السيارة ليست بالمال القليل وان شاء الله ربنا ينصرك عليهم