العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 07-01-2012, 07:18 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: حزين اوي ياجماعة بجد

يا جماعه حمايه مستهلك ايه هية الداخليه عارفه تعمل حاجه عليك و على التلفزيون و الصحافه شردلهم العربيه اعملهم قتيل

و انصحك بقى الشكوى فى المجلس العسكرى انا مش بهرج انا بتكلم بجد الى عنده مشكله فى الحى و طبعا مش بتخلص بيطلع على المجلس العسكرى و المجلس بيخلص

اطلب لجنه هندسيه على حسابك من الجيش لفحص السياره

عمرو احمد
01003388954
قديم 07-01-2012, 06:56 PM
shaibat shaibat غير متواجد حالياً

shaibat will become famous soon enoughshaibat will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاستاذ/ علاء مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

/ كاتب الموضوع

ياريت حضرتك تتصل بالاستاذ / عماد حبيب ..وموجود فى المشاركات تليفونه

ونشوف التوكيل وموقفه وبعد ذلك اعمل اجراءاتك ( حمايه مستهلك وغيره ...)

لكن حضرتك كده الموضوع معلق !!!

فياريت حضرتك تفضى شوية ونشوف العربية الزيرو ح نعمل معاها ايه ....

فنحن ( راغبى الشراء ) فى انتظار موقف التوكيل بعد هذه المشاركات ...
ياريت حد من التوكيل يكون متابع ويرد
قديم 08-01-2012, 02:14 AM
karii83 karii83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استوديو قنوات فضائية

karii83 has a spectacular aura aboutkarii83 has a spectacular aura about

اسف على تاخيري في الرد عليكم انا فعلا رحت وطبعا كان استاذ عماد فعلا ربنا يكرمه سبب رئيسي في تصعيد مشكلتي واخطارهم بها ولولا كده ولا الهوى كان حصل ... المهم وبناء على كلام الفني اللي طلع معايا بعد مااشتغل فيها وخلص انه غير الطنابير اللي ورا اللي المفروض كنت اعرفه الواحد بيعيش ويموت ومش يتغيرو بس طبعا لاني طالع بيها من المعرض وفيها عيب وكانت بتحك فحصلها تاكل....وعلى كلامه برضه انه بالنسبة لمشكلة الفتيس عمل رجلشة وفعلا الفتيس اتحسن ومبقاش في عضة في الرابع بس خشن جدا وده لرداءة نوع الفتيس مش اكتر ولا اقل.....الشنطة اتعملت بسهولة جدا وبتقفل بسهولة لانها كانت حاجة بسيطة اوي.....التكييف السخن متعملش فيه اي حاجة بحجة انه مكتبهاش في الطلبات اما رحت رغم اني كاتب المشاكل كلها في ورقة وطبعا اجلتها للصيانة الجاية.....مفتاح الشبورة للزجاج الخلفي متعملش فيه اي حاجة لاني طبعا مش بقدر اجربه غير وقت الشبورة وفعلا جربته ومش شغال نهائي......الباب الجانبي للسواق والخلفي ليه في السرعة بعد 100 في صوت وصفير هوا ومتعملش اي حاجة في المشكلة دي بالعكس متهيالي زادت شوية ماعلينا ملخص القصة ان في حاجات اتعملت ومينفعش انكار كده بس الفكرة ان لو رجع بيا الوقت والاختيار كنت حختار byd بس الصيني مش التقفيل المصري لان بكل بساطة مفيش حاجة في مصر اسمها Quality control ولو الفني المصري قعد مليون سنة يعمل نفس الشغلانة في العربية بكل اسف بعد 20 شغلانة بدل مايكون اكتسب خبرات اعلى مهارة من الالة بيتحول بقدرة قادر الى فهلوة وان الحاجة مش محتاجة منه حتى يدقق فيها ودي مصيبة بلدنا عموما في كل شئ صناعي. مرة اخرى شكرا لكل واحد سواء كان بضغط او من غير ضغط حاول يساعد في حل المشكلة وخص بالشكر استاذ عماد لانه شخصية محترمة بصرف النظر عن اي حاجة واي معاناة حصلالي....وانا متابع معاكم لاي استفسارات
قديم 08-01-2012, 05:51 AM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute

السلام عليكم
Karii باشا , حلك حاجه من اثنين وده بناء علي شخصيتك
1- تفضل مكمل بأدب كده معاهم وممكن كمان سنه يصلحوها ويفوتروك علشان الضمان خلص
2- تروح حمايه المستهلك ولو منفعش تروح علي التوكيل تطلع ....... ألي يقابلك جوه وتمسح بكرامه ألي جبهم الأرض بأدب ولو واحد وده أكيد هبل فى الكلام تشبط فيه وحقك حيجيلك (حيقولو لبعض ده بتاع مشاكل يا عم خلصوله حجته)

انا عن نفسى بستخدم الحل التاني علي طول وحقي بيرجعلي (ملحوظه, بمرمط بكرامتهم الأرض بس بأدب مبالغ فيه ومن غير غلط ) أوعي تشتم حد أو حاجه وركز انك تتكلم مع كبير المكان مش فني
يعني تدخل لابس وش جبس عليهم وتقعد مع المديرمش فنيين
ونظام الفنى فى الحمام والفنى التانى عنده ساعه رضاعه لازم ترد عليه بحزم وحده وتريقه علشان شكله كده توكيل محترم أوي وألي شغالين فيه محترمين وبيراعو ربنا
من الأخر تعملهم مجنون جوا التوكيل (تقلعلهم)

Ahmed Felefel
قديم 08-01-2012, 09:36 AM
الصورة الرمزية أحمد عثمان محمد
أحمد عثمان محمد أحمد عثمان محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: بكالوريوس المعهد العالى لعلوم الكمبيوتر و تكنولوجيا الإدارة بسوهاج و معادل ببكالوريوس تجارة
التخصص العملى: مجال الكمبيوتر
هواياتي: السيارات ، الكمبيوتر

أحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant futureأحمد عثمان محمد has a brilliant future

لا تتنازل عن حقك و
أحترس من كلمة
made in EGYPT

فإن شعارها "عوك و ربك يفوك"