العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 23-04-2012, 10:19 PM
f3_byd f3_byd غير متواجد حالياً

f3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nice
افتراضي رد: تجربتي الاولى في توكيل المقطم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stareagle مشاهدة المشاركة

طيب انا لما كنت في التوكيل كانوا كتبين لوحة فيها انواع الصيانه A,B&C
ِA للالف كيلو وفيها حاجات كثيرة هل الحساب بس على الزيت اما كل الصيانه الي كتبنها ولا بس بحاسبك على تغيير الزيت لانك ماطلبت الباقي بمعنى انا لاحظ انه في ناس بتتطلب حاجات معية في الصيانة علشان يبقى الفاتورة قليلة مش كل الي مكتوب بتعمل وازا فرضنا طلبت كل الموجود في نظام الصيانة للالف هتفع كام فقط قيمة الزيت ولا كل حاجة وليها حسابها ؟
لاحظ ان صيانة الالف صيانة مجانية يعني خارج التصنيف اصلا استثناء كهدية من الوكيل ليك بمناسبة السيارة الجديدة

صيانة ال 1000 اهم صيانة دي بتقول فيها كل العيوب الي انت شايفها في عربيتك الجديدة زي عيوب التقفيل و البيبان الى اخره و كلها بتتعمل مجانا

بافي الصيانات كدة كدة بيعمل الي في الجدول و اغلبه فحوصات مفيش حاجة اسمها الي اطلبه انت تطلب لما يكون في حاجة معينة بتشتكي منها يعني تقول للمهندس عندي مشكلة في كزا

و ال كزا ده بيبقا غالبا في الضمان ضبط او ما شبه او تركيب قطعة غيار في الضمان على حسب الحاجة نفسها استهلاكية و لا لا

يعني مثلا انا مغير الطنابير الامامية في الضمان و دفعت مصنعية تركيبهم بس و كان كلام فاضي

انما التيل عليك لانه استهلاكي

اتمنى اكون افدتك
قديم 23-04-2012, 10:34 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

هوه ده الحال ف كل توكيلات مصر
قديم 26-04-2012, 05:19 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

ممكن توضح الفرق بين الزجاج اللي انت سئلت عليه برة التوكيل من حيث
1- السعر
2- فامية ولا عادي
3- الزجاج الفبريقة الراديو مدمج في الزجاج برة كان هايعملو ازاي

My Car BYD F3
قديم 05-05-2012, 10:52 PM
hanyghanem hanyghanem غير متواجد حالياً

hanyghanem is on a distinguished road

صيانة 1000 في اي ماركة بتكون مراجعة لتقفيل العربية وتظبيط العافشة وتغيير اول زيت لانه بيلم الشوائب من الموتور _ وعلي فكرة الاسعار المكتوبة للصيانة ارخص من توكيل الاسبرانزا وارجو ان حد يوصف ازاي نروح التوكيل