العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 29-04-2011, 03:51 AM
powerofdream powerofdream غير متواجد حالياً

powerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant futurepowerofdream has a brilliant future
افتراضي رد: توقيعات وايميلات اعضاء مالكى اسبرانزا لمراسله الشركه الام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أشرف صبرى مشاهدة المشاركة

يا جماعه انا عايز افهم
هل اللى يحط ميله و اسمه اللى حصله مشكله
وللا اللى حصلله مشكله و ابو الفتوح محلهاش
وللا اللى وجد عيب ف التصنيع بس
وللا اللى عنده اى شكوى عموماً من الاسبرانزا؟؟؟؟؟

الجميع حتي نقضي علي عيوب التوكيل والتصنيع والتقفيل المحلي والامكانيات اللي بتتمنع عننا وسوء العمالة في التوكيل

جهاز كسر زيرو بالعلبة والضمان وكامل المشتملات وامكانيات عالية

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...599#post583599
قديم 29-04-2011, 10:52 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

وانا معاكو مش عشان عيب فى العربيه لا الحمد لله انا العربيه مريحانى وميه ميه لكن عيب فى التوكيل اللى ميستهلوش حتى ان الواحد يتعب نفسه ويروحلهم وعشان كده الأسم والأيميل بتاعى :

باسم محمد احمد محمد
BESO2010_BESO2020@Yahoo.c om

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 29-04-2011, 06:30 PM
mmmmgogommmm mmmmgogommmm غير متواجد حالياً

mmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nicemmmmgogommmm is just really nice

السلام عليكم---انا معايا 516 موديل 2011 ماشية 600كم فمش قادر اكون انطباع عن الوكيل مع العلم انى لما احتجت لهم عملوا معايا اللى المفروض يتعمل----لكن يا جماعة فى مشكلة اكبر بكتير وسببها الشركة الام نفسها وهى ان استهلاك ال516 والتيجو ال1600 يفوق استهلاك سيارة سعة محركها 2000 سى سى----معدل من 150كم/170كم داخل المدينة فى حين ان الفيرنا والماتريكس والالينترا والسيراتو الميتسوبيشى لانسر والتويوتا كرولا معدلها داخل المدينة220 كم فى المتوسط---ولما سالت فى التوكيل اخبرونى ان معدل استهلاك ال150/170كم فى الصفيحة داخل المدينة مع عدم استخدام التكييف وعدم الحرق على الموتور دة شىء طبيعى نتيجة تصميمها الالمانى---وانا شايف ان دة كتير جدا جدا بس محتمل------وباالمناسبة يا ريت كلنا نحاول نتكلم مع شركة ابو الفتوح الادارة ونطلب ميعاد ونجتمع ونقدم الشكاوى والمقترحات--والمشاكل المعلقة اللى محتاجة حلول ويكون الاجتماع اما مع المهندس حسام نفسة او مع ابنة المهندس حسن لضمان الجدية والاتزام وهما ليهم صفحة على الفيس بوك ودة عنوانهاhttp://www.facebook.com/speranzaegyp...ter=1------ويا ريت كلنا نعاير استهلاكنا للبنزين علشان نكون راى جماعى نهائى نفول وناخد العداد ونمشى 100كم مع مراعاة عدم تشغيل التكييف وعدم تجاوز عداد لفات الموتور 3000دورة فى الدقيقة وعدم التسخين لاكتر من دقيقتين وداخل البلد طبعا ودة علشان لو عربية وصلت ل200كم /الصفيحة تبقى المشكلة من التوكيل وليس من تصميم السيارة---واللة الموفق
قديم 30-04-2011, 12:56 PM
الصورة الرمزية emad7759
emad7759 emad7759 غير متواجد حالياً

emad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmmmgogommmm مشاهدة المشاركة

السلام عليكم---انا معايا 516 موديل 2011 ماشية 600كم فمش قادر اكون انطباع عن الوكيل مع العلم انى لما احتجت لهم عملوا معايا اللى المفروض يتعمل----لكن يا جماعة فى مشكلة اكبر بكتير وسببها الشركة الام نفسها وهى ان استهلاك ال516 والتيجو ال1600 يفوق استهلاك سيارة سعة محركها 2000 سى سى----معدل من 150كم/170كم داخل المدينة فى حين ان الفيرنا والماتريكس والالينترا والسيراتو الميتسوبيشى لانسر والتويوتا كرولا معدلها داخل المدينة220 كم فى المتوسط---ولما سالت فى التوكيل اخبرونى ان معدل استهلاك ال150/170كم فى الصفيحة داخل المدينة مع عدم استخدام التكييف وعدم الحرق على الموتور دة شىء طبيعى نتيجة تصميمها الالمانى---وانا شايف ان دة كتير جدا جدا بس محتمل------وباالمناسبة يا ريت كلنا نحاول نتكلم مع شركة ابو الفتوح الادارة ونطلب ميعاد ونجتمع ونقدم الشكاوى والمقترحات--والمشاكل المعلقة اللى محتاجة حلول ويكون الاجتماع اما مع المهندس حسام نفسة او مع ابنة المهندس حسن لضمان الجدية والاتزام وهما ليهم صفحة على الفيس بوك ودة عنوانهاhttp://www.facebook.com/speranzaegyp...ter=1------ويا ريت كلنا نعاير استهلاكنا للبنزين علشان نكون راى جماعى نهائى نفول وناخد العداد ونمشى 100كم مع مراعاة عدم تشغيل التكييف وعدم تجاوز عداد لفات الموتور 3000دورة فى الدقيقة وعدم التسخين لاكتر من دقيقتين وداخل البلد طبعا ودة علشان لو عربية وصلت ل200كم /الصفيحة تبقى المشكلة من التوكيل وليس من تصميم السيارة---واللة الموفق
ي انا رحت الاداره فى المعادى

وحولت انى اقابل حسن ابوالفتوح ولم اتمكن من مقابلته

وبالعربى زى مبيقال اللى اتقلى اظرب دماغك فى اقرب حيطه

ولم اخد معاهم حق ولا باطل فموضوع ان احنا نروح نقابلهم

ده صعب لانهم مش هيقبلونا

لان للاسف الشديد من ساعه ماحمايه المستهلك ماوقفت معاهم

ونامت واصبحت تحميهم ولا تحمينا وهما مدين الطرشا لينا

وللكل فيريت تحط ايميلك لو حضرتك حابب تشارك معنا

لانى واحد من الناس اعانى منهم كتير جدا وانا

على فكره ان شاء لله رايح يوم الخميس الجاى ارفع عليهم

قضيه هما وجهاز حمايه الوكيل

اللى هوه اصلا جهاز حمايه المستهلك لانه اصبح يحمى

التوكيلات ورجال الاعمال وليس الناس اللى زى حلتنا

قديم 30-04-2011, 01:08 PM
الصورة الرمزية emad7759
emad7759 emad7759 غير متواجد حالياً

emad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond repute

الناس اللى معهم اسبيرانزات فين

ايه الناس باعت العربيات ولا ايه

محدش عايز يخش ويشارك ليه

ياريت الكل يخش يشارك لان الموضوع كبير

مش صغير والموضوع مش بس علاشان مشاكل

بس لاء ده علاشان التجميع اللى زى الزفت

ولان ابو الفتوح من ساعه العرض وهوه

خفف من وزن العربيات وبالتالى تم تخفيف الخمات

اللى متصنعه منها العربيات وتبعا اصبحت العربيات

الجديده غير القديمه خالص يعنى القديم

مع وجود المشاكل احسن من الجديد فياريت