العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 06-07-2011, 02:25 AM
ابو يحي ابو يحي غير متواجد حالياً

ابو يحي will become famous soon enough
افتراضي رد: A113 صيانه ال 3 شهور وهخرج بره الضمان وامري لله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng . Mano مشاهدة المشاركة

اولا السلام عليكم يا احلى اعضاء ، بجد اعتذر عن عدم تواجدى الفترة اللى فاتت دى كنت مسافر ، و بجد انتم و المنتدى وحشتونى اوى .
انا اللى شدنى للموضوع هو انى نفس الحالة بالظبط و ياريت الاقى رد .
انا العربية معايا 2011 بس جايبها شهر 10 اللى فاتت و فاضلى 200 كيلو و اكمل ال 5000 كيلو ، فهل كده انا طلعت برة الضمان ولا ايه ؟ بس لو كده تبقى بجد حاجة مش تمام ، فرضا واحد زى مسافر او واحد استهلاكه على قده يبقى الضمان يروح !! ياريت يا جماعة الاقى رد من اى حد مجرب
توقع خناقه جامده بينك وبين مركز الصيانه لان اول حاجه هيقولهالك انا ممكن اخرجك من الضمان ورايي لو قلك كده قله طز انتو اللي خاسرانيين وسيبهم وامشي واعمل الصيانه بره
قديم 15-11-2011, 05:17 PM
queen queen غير متواجد حالياً

queen has a spectacular aura aboutqueen has a spectacular aura about
عاجل رد: A113 صيانه ال 3 شهور وهخرج بره الضمان وامري لله

السلام عليكم يا جماعه

ارجووووووووووووكم محتاجه المساعده جدا وبسرعه
لانى عربيتى اتخبطت قبل ما أعمل صيانه الألف ورحت اصلحها فى التوكيل فى ابو رواش عملوا لى مقايسه ب 15 ألف جنيه والتأمين رفض يدفعلى وقالى ممكن اعملك صيانه فى ورش تبعه بأقل من كده بكتيرخاصه ان الموتور سليم والتلفيات يعنى مش كبيره للدرجه
وانا متردده مش عارفه اسحب العربيه م التوكيل واوديها تتصلح تبع التأمين وطبعا اعتقد ان كده التوكيل هيخرجنى من الضمان وهيخرجنى حتى من صيانه الألف ولا ايه؟
ولو ده اللى هيحصل فما هى الفوايد اللى هخسرها لو خرجت من الضمان؟؟
علما بأنى سمعت انه مالوش لازمه واى عيب او حاجه بتحصل بيدفعونى تمنها يبقى كده زى قلته ,,, ولا احاول استحمل تمن المقايسه لوحدى بس عشان احافظ على الضمان الرهيب اللى مش عارفه هو ايه بالظبط... ارجوكم افيدونى لانى سايباها فى التوكيل لسه ولازم اقرر بسرعه اعمل ايه
قديم 17-02-2012, 07:52 PM
kol7aga kol7aga غير متواجد حالياً

kol7aga is on a distinguished road

نفسى اعمل كدة من زمان و خصوصا انى عامل تقريبا 12000 كيلو و الحمد لله مظهرش مشاكل بخلاف صفارة الفرامل و التوكيل زى ما بدخل زى ما بخرج مش بتأهر غير على الفلوس الى بيخدوها من الاخر مصاصين دماء و مبيعملوش حاجة
بس الاهم انا عن نفسى بفكر اسيب الضمان بس محتاج معلومة مهمة جدا علشان اعرف اتابع العربية فى اى حتة
و هى ان كل حاجة فى العربية بتتغير كل اد اية بمعنى ( جدول الصيانة بتاع العربية )
لو حد يعرف جدول الصيانة بتاع العربية من اول صيانة 1000 كيلو لغاية صيانة ال 100000 كيلو ياريت يقولنا .
قديم 19-02-2012, 01:53 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

ياجماعه لازم نستمر فى الضمان هو ده اللى بيحمى اى حاجه لاقدر الله لو خرجت خلاص اشرب وخاصه ان ممكن يحصل مشكله فى العربيه او الموتور ولازم نعرف ان العربيه تجميع مصرى يعنى المشاكل وارجه بالاضافه لو نظام الضمان بالكيلو مش عاجبك خليك فى المده وهى 3 سنين مش وحشه مفيده برضه
قديم 19-02-2012, 02:11 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

والله يا جماعه انا متابع من الاول بس مش عايز اقول راييى بصراحه علشان محدش يفتكر انى بصطاد ف الميه العكره عمتا انا متابع للاخر واللى عايز اى حاجه يكلمنى

تقبلوا تحياتى