العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 03-02-2012, 04:51 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أتحدى حد حصلت معاه قبل كدة ( مشكلة عربيتي المرسيدس ) الحقوني

متابع باهتمام
قديم 03-02-2012, 05:28 AM
cars admire
Guest

حصرى كانت حصلت معايا قبل كده فى 132 و504 ( مشكلة عربيتي المرسيدس ) الحقوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heshame2 مشاهدة المشاركة

بصوا يا جماعة انا في مشكلة بجد انا معايا عربية مرسيدس سي 180 المشكلة ان المفتاح مش عايز يلف في الكونتاكت حطيت زيت ونظفت المكان و سخنتها لأن درجة الحرارة 15 تحت الصفر في برلين عندي وكمان العربية واقفة في مكان غلط و اوتوماتيك وعلى البي ومش هينفع احركها كمان اتصلت بشركة تشيل العربية جت وقالتلي هنشلها لأقرب ورشة قلتله انا عايز اشيلها للورشة بتاعتي بتاعة واحد صاحبي هي ونشوف بقى هنعمل ايه هناك لأن انا لو رحت لأي ورشة تانية هيقولولي دي مرسيدس لازم تغير القفل كامل وده سعره الف يورو يعني 8 تلاف جنيه نص سعر العربية بمعنى اصح قولولي بقى اعمل ايه
Door-Lock Care

ده منظف كوالين
Lubro moly LM 2010 electric spray

ده منظف فتحات الاسبراتير ونقط التلامس واكيد هتلاقيهم فى المانيا!!

استعمل الاثنين و ان شاء الله خير !
بس لو الفبرة الحاجزة بلى الكالون من الداخل مكسورة بسبب انه نشفت !
او اتكسرت يبقى لازم تروح السكراب يارد وتحل كونتاكت كامل هيحاسبوك
عليه من 50 الى 100 يورو بالكتير
وربنا معاك وابقى بلغنا النتيجة !!

:pod_of_gold ::pod_of_gol d::pod_of_go ld::pod_of_g old:
قديم 03-02-2012, 06:06 PM
الصورة الرمزية heshame2
heshame2 heshame2 غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام وهدان

heshame2 will become famous soon enough

بالنسبة للمنظف فانا عملت ده والله في الأول خالص بصو انا وصلت لحل يا جماعة دلوقتي هو ان حاولت تاني وسايسته ورحت سايب المفتاح فيها ولما بجي انزل بلفه واسيبه على التكة القبل الأخيرة والعربية بفتحها بالمفتاح الأصلي لحد بقى ما اشوف هعمل ايه بس شكلها هترسى على ان اغير القفل الف شكر يا جماعة على اهتمامكم بجد

ليس الفخـر في أن تقهر قـوياً ، بل أن تنصـف ضـعيـفاً ..
أنا مصري بكل فخر .........

قديم 03-02-2012, 06:21 PM
cars admire
Guest

حصرى الفيديوهات دى هتساعدك !!!!!!: أتحدى حد حصلت معاه قبل كدة ( مشكلة عربيتي المرسيدس ) الحقوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heshame2 مشاهدة المشاركة

بالنسبة للمنظف فانا عملت ده والله في الأول خالص بصو انا وصلت لحل يا جماعة دلوقتي هو ان حاولت تاني وسايسته ورحت سايب المفتاح فيها ولما بجي انزل بلفه واسيبه على التكة القبل الأخيرة والعربية بفتحها بالمفتاح الأصلي لحد بقى ما اشوف هعمل ايه بس شكلها هترسى على ان اغير القفل الف شكر يا جماعة على اهتمامكم بجد
heshame2

الفيديوهات دى هتساعدك !!!!!!

قديم 03-02-2012, 09:48 PM
الصورة الرمزية walidelmorsi
walidelmorsi walidelmorsi غير متواجد حالياً

walidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond repute

هى دى مميزات صنايعية مصر

لا الله الا الله محمد رسول الله

Walid ELmorsi