العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > المناسبات الاجتماعية

المناسبات الاجتماعية التهانى والمناسبات الاجتماعية

قديم 30-06-2011, 12:47 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تابع موضوع سيارة خالد الله يرحمه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

تصدق بالله انتا ابن حلال يا باسم

انا في فكرة في دماغي انما ايه من الاخر

احنا ممكن نصلح العربية ونسلمها للبنك وبكدا يبقي ال 40000 اللي دفعهم خالد العربية قعدت بيها معاه ال 3 سنين دول

والموضوع كله مش هيتكلف 12000 جنيه سمكرة ودوكو وشغل ميكانيكا

بس هل البنك هيقبل انه يستلم العربية ولا ايه

بس اللي اعرفه ان اي حد بيتقاعص عن سداد اقساط العربية من حق البنك استرددها ولا انتوا رئيكم ايه

اذا اخذ البنك السياره سيتم عمل مذاد عليها والسعر الذى يضعه المشترى هو الذى سيخصمه البنك وسيكون بسعر بخس لا انصح بهذه الفكره انت امامك حلين الاول بيعها كما هى مع وعد للبائع بتخليص السياره من البنك بعد الشراء والثانى هو بيع السياره بعد تصليحها والاوفر سنختاره ان شاء الله

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 30-06-2011, 05:10 PM
عبدالله منصور عبدالله منصور غير متواجد حالياً

عبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to behold

آخر التطورات ياباشا

واحد سمكرى كبير اوى فى المحلة هنا قالى الرقم دا كفر ومبالغ فيه اوى

وقالى ان العربية لو هتجيب 4 ابواب ونص ورا ونص ادام فاضيين بدون ماتور يعنى مش هتوصل 15 الف جنيه

واستنى منى ادق التفاصيل بردو انا والله بحاول فى الموضوع ومش ساكت ودعواتك بس..
قديم 30-06-2011, 05:36 PM
hatem_eg hatem_eg غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مشروعات

hatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant futurehatem_eg has a brilliant future

ربنا يباركلك على الوضوع يا ريس ويجعله في ميزانك وميزان كل من ساعد فيه ولو بفكره،،

انا مع الرأي اللي بيقول تصليح العربيه ،، والسمكريه اللي بيقولك تغيير نصين ده ربنا يسامحهم ،، ده استغلال للظروف مافيش بعد كده بصراحه
العربيه مافيهاش المعضله العويصه يعني اللي يتغير عشانه نصين ،، افترى والله العظيم

اتوكل على الله هم السمكرية بتوع الاقاليم اللي حيجيبو فيها الشغل الصح وفي نفس الوقت مايكلفش زي مصر ،،، للاسف هنا لا في صنايعيه عدله وفي الاخر كمان اسعار عاليه مبالغ فيها

ربنا يرحمه ان شاء الله ،،، وربنا يقدم اللي فيه الخير لأهله في الموضوع ده

تحياتي لكم ،،
قديم 30-06-2011, 05:49 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

اذا اخذ البنك السياره سيتم عمل مذاد عليها والسعر الذى يضعه المشترى هو الذى سيخصمه البنك وسيكون بسعر بخس لا انصح بهذه الفكره انت امامك حلين الاول بيعها كما هى مع وعد للبائع بتخليص السياره من البنك بعد الشراء والثانى هو بيع السياره بعد تصليحها والاوفر سنختاره ان شاء الله

اشكرك يا شيخ طارق بس انا قصدي حاجه تانية

ان البنك ملهوش عند المتوفي اي شئ لان صاحبها توفي والبنك مش هيبقي قدامه غير سحب العربية وهو يتصرف مع نفسه

يبعها في مزاد ميبعهاش ديه حاجه تخصه

لكن انا قصدي ان العربية تتصلح وتتسلملهم ومحامي يعمل مصالحة مع البنك والموضوع ينتهي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله منصور مشاهدة المشاركة

آخر التطورات ياباشا

واحد سمكرى كبير اوى فى المحلة هنا قالى الرقم دا كفر ومبالغ فيه اوى

وقالى ان العربية لو هتجيب 4 ابواب ونص ورا ونص ادام فاضيين بدون ماتور يعنى مش هتوصل 15 الف جنيه

واستنى منى ادق التفاصيل بردو انا والله بحاول فى الموضوع ومش ساكت ودعواتك بس..

والله يا استاذ عبدالله انا مش عارف اقولك ايه بس موضوع نقل العربية لمحافظة تانية ده صعب اوي لان علي الاقل لازم السمكري ده يجي يشوفها ويقدر اللي هيتم فيها وبعدين نتفق علي سفرها

وربنا يعينك ويديك الصحة ويجعله في ميزان حسناتك يا استاذ عبدالله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hatem_eg مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك على الوضوع يا ريس ويجعله في ميزانك وميزان كل من ساعد فيه ولو بفكره،،

انا مع الرأي اللي بيقول تصليح العربيه ،، والسمكريه اللي بيقولك تغيير نصين ده ربنا يسامحهم ،، ده استغلال للظروف مافيش بعد كده بصراحه
العربيه مافيهاش المعضله العويصه يعني اللي يتغير عشانه نصين ،، افترى والله العظيم

اتوكل على الله هم السمكرية بتوع الاقاليم اللي حيجيبو فيها الشغل الصح وفي نفس الوقت مايكلفش زي مصر ،،، للاسف هنا لا في صنايعيه عدله وفي الاخر كمان اسعار عاليه مبالغ فيها

ربنا يرحمه ان شاء الله ،،، وربنا يقدم اللي فيه الخير لأهله في الموضوع ده

تحياتي لكم ،،

الله يباركلك يا استاذ حاتم ويجعله في ميزان حسناتك بس لازم حد معين من السمكرية دول يكون اهل ثقه ويجي يشوف العربية الاول ويحصر اللي هيتعمل فيها علشان العربية متروحش تسافر وفي الاخر العربية يطلعلنا في القطط الفاطسه
قديم 01-07-2011, 10:34 AM
عبدالله منصور عبدالله منصور غير متواجد حالياً

عبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to behold

انا مقولتش ننقلها ولاحاجة انا بكلم الناس اللى عندىبحيث يقدروا هما اللى المفروض يحصل لاكن مفيش داعى العربية تتنقل اطلاقاً وان شاء الله نلاقى ناس كويسين بردو يعملوها

هى العربية فين بالظبط ؟