العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 18-01-2011, 01:10 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رأى فى الساجا واللوجان وطلب نصيحه

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=37711

ودي كمان شوية فيديوهات للشهره
قديم 18-01-2011, 05:01 PM
sayed1977 sayed1977 غير متواجد حالياً

sayed1977 will become famous soon enough

السلام عليكم
اولا انا معاية ساجا اتوماتيك ورحت التوكيل فى صيانة 1000
والناس هناك كانوا محترمين
اولا انا رحت من غير حجز ومهندس الاستقبال الراجل قلى مفيش مشكلة ودخلت العربية على طول
ثانيا الصيانة لم تستغرق اكتر من ساعة وبعدين بصيت لقيت مهندس اخر بيفلى العربية حتة حتة
ثالثا كام سعر الصيانة الصراحة انا مكنتش متوقع 190 جنية فقط
رابعا التوكيل اتصلوا بية وقلولى عاملة اية معاك العربية هل فى اى مشكلة معاك وسئلو من تقيمى للمعاملة فى التوكيل
بعد كلة دة عيز اية تانى بصراحة انا شايف التوكيل ممتاز
قديم 18-01-2011, 05:50 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

والله انا شايف ان المشكلة في ال 190 جنيه اللي في الاول ليه الفلوس دي والعربيه معملتش الا 1000 ك هما عملوا ايه ياخدوا عليه فلوس
قديم 18-01-2011, 05:59 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

السلام عليكم
يا رينوووووووووووووووووووووو وو
اطمن يا رينووووووو
اللوجان معرفش يطلع من الساجا نهائى والواد يا حرام كان
وعشان كده بكرر دعوتى ليك
أزيك يا أخ صلاح .......................

للمرة التانية بقولك عمرى مل شوفت ساجا فى المدينة اللى انا عايش فيها ...........

لذلك التجربة صعبة حبتين ...........

و عشان متزعلش ..... الساجا دى يا عم صاروخ و مش اى صاروخ

و للمرة المليون بقولك ان اللى بشترى عربية فى مصر بيجيبها عشان تبقى وسيلة مواصلات مش عشان تبقى عربية سباق ،،،،،،،،،،،،

و لا حضرتك جبيت العربية عشان تتنطط و تفحت بيها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أنا من وجهة نظرى طالما سحب العربية مخليها تمشى تمام و زى 100 فل خلاص مش لازم أجيب عربية معينة عشان بتطلع من العربيات بسهولة

و برضو متنساش أن الساجا بلاعة بنزين .............

تقبل تحياتى

That is My Renault

قديم 18-01-2011, 06:07 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute

يا اخي الكريم

سؤال وتجابني بامانة هوا انت جربت تدخل توكيل الرينو ولا بالسمع وخلاص انا معاك ان الميجان خربت بسبب مشاكل في الصيانة وقطع الغيار بس مشكلة الميجان انها غالية في كل حاجة مش عيب في العربية مش معني كده ان ده عيب من التوكيل بمنتهي الامانة التوكيل بتاع الرينو انضف واحسن توكيل في مصر ومتنساش ان وانت ببتكلم عن البروتون انها تبع عز العرب اللي مفيش بنادم في مصر الا بيشتكي منة ولا ايه ؟؟؟؟ (برضة انا بتكلم سمع مش تجربه) لو انت عندك تجربة مع عز العرب يا ريت تحكلنا عنها
ودي تجربتي مع توكيل EIM
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=36191
واخيرا انا شايف ان اللي معاه لوجان هيئولك فيها اشعار واللي معاه بروتون اكيد هيئول نفس الاكلام الموضوع ازواق انت مرتاح لانهي سكة انا عن نفسي متخيلتش اني راكب ساجا ابدا ولو ان الاتوماتك بنفس سعر المنول في اللوجان بس انا بكره شكل الساجا - انا كده - ومننساش ان اللوجان لو نزلت بسعرها الحقيقي مش هتقل عن 80 الف جنيه
فينك يا عم من زمان

توكيل الرينو اللى كله بيحلف بيه هنا بقى أعفن توكيل فى مصر ،،،،،،،،

جبت لينكات ........... مفيش فايدة مرضيش يفتحه ... و يقولك كفاية كلام الناس على أساس أن اللى بيكتبوا مواضيع على المنتدى دول مش بنى آدمين

توكيل رينو أحسن توكيل فى مصر ....... سواء رضينا أم أبينا

أنا معاك ان العربيتين ممتازين و اللى يستريحلها المستهلك مبروك عليه

و أنا برضو متخيلتش نفسى راكب ساجا لأنى لو دخلت الساجا لازم أغمض عينيا ( وجهة نظر )

تقبل تحياتى ،،،،،،،،،،،،

That is My Renault