العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 16-07-2012, 07:18 AM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future
افتراضي رد: عايز راى اهل الخبره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

لا تستحق المبلغ
غالية ع الفاضي ومفيهاش حاجة
ولو هتجيب حاجة تاني هات السيراتو او الالنترا الجديدة
والله يا باشا هو اليابانى معروف ان الاوبشنز بتاعته قليلة بس الميكانيكا بتاعته افضل من الكورى وبعدين السيراتو كلها شهرين وتختفى من السوق وتنزل السيراتو الجديدة والالنترا خش شوف فى القسم بتاع ملاكها بيقولوا عليها ايه بس يا باشا انت عشقك للكورى مخليك مش شايف حاجة غيره بس اتمنى يا باشا انك قبل ما تشتم عربية يابانى كالعادة تركبها الاول وتحكم عليها

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 16-07-2012, 07:24 AM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

لا تستحق المبلغ
غالية ع الفاضي ومفيهاش حاجة
ولو هتجيب حاجة تاني هات السيراتو او الالنترا الجديدة
والله يا باشا هو اليابانى معروف ان الاوبشنز بتاعته قليلة بس الميكانيكا بتاعته افضل من الكورى وبعدين السيراتو كلها شهرين وتختفى من السوق وتنزل السيراتو الجديدة والالنترا خش شوف فى القسم بتاع ملاكها بيقولوا عليها ايه بس يا باشا انت عشقك للكورى مخليك مش شايف حاجة غيره بس اتمنى يا باشا انك قبل ما تشتم عربية يابانى كالعادة تركبها الاول وتحكم عليها

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 16-07-2012, 11:31 AM
Dr.Peter Dr.Peter غير متواجد حالياً

Dr.Peter is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bdo مشاهدة المشاركة

لا معلش بقى انا مختلف مع كل الناس اللى بتكلم على البومة و تقريبا محدش فيهم ركبها طب معلش ثوانى كده حضرتك عايز تروح تجيب عربية التيل القدامانى بتاعها ب 500 جنيه اللى هيا الشارك واللى يقول ان الكورى عربيات جامدة يبقى مركبش يابانى و الله البومة عربية ممتازة واعطالها قليلة جدا ولا حضرتك عايز تجيب السيراتو اللى مسروق منها اكتر من 3000 عربية فى مصر لحد دلوقتى ده غير توكيلها الزبالة ولا تجيب الانترا اللى عيوبها اكتر بكتير من مميزاتها وخش شوف فى قسم الانترا اللى يقولك السحب وحش واللى يقولك العفشة ناشفة واللى يقولك العربية
بتعوم وعيوب تانية كتير كل ده غير التوكيل بتاعها واظن ده مش محتاج كلام وبعدين البومة نازالة من سنة 2003 والشارك من 2007 يعنى ال 4 سنين مش هيفرقوا كتير وفى شوية حاجات فو البومة اتغيروا عن الاول و اولهم الفتيس وبعدين حضرتك مش هتلاقى حاجة فى نفس الفئة دى واوتوماتيك وبنفس قوة البومة و جودتها والله لو الزمن رجع بيا تانى هشترى البومة اشتريها واتوكل على الله و وهتدعيلى
الف شكر يا ريس على الرد و الاهتمام و ايه رايك البومه او هوندا ستى الجديده و قطع غيارها عامله ايه(السيتى)
قديم 16-07-2012, 11:51 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

اولا : انا لم اشتم الياباني وانا ركبت ياباني (جلانت 82 ـــ كرستالة ــ كورولا 2003 )
ثانيا : هل حضرتك ركبت كوري ولا سمعت واحد من اللي شغال يشتم في الكوري وهو مش عارف يطلع كوريا على الخريطة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثالثا : ايه المشكلة لما تكون السيراتو هينزل منها شكل جديد ؟؟؟؟ وعلى فكرة الشكل الجديد هينزل 2014 مش 2013 لان 2013 نزل في الخليج نفس الشكل الحالي
رابعا : مبيعات السيارات الكورية تفوقت على اليابانية في الاسواق العالمية زي امريكا وبقت بالملايين
واعتقد ان امريكا يفهموا في العربيات اكتر مننا ومعندهمش عقدة من دا او من دا
اما بخصوص الالنترا هرد عليك في مشاركة تانية

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 16-07-2012, 12:00 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

لا معلش بقى انا مختلف مع كل الناس اللى بتكلم على البومة و تقريبا محدش فيهم ركبها طب معلش ثوانى كده حضرتك عايز تروح تجيب عربية التيل القدامانى بتاعها ب 500 جنيه اللى هيا الشارك واللى يقول ان الكورى عربيات جامدة يبقى مركبش يابانى و الله البومة عربية ممتازة واعطالها قليلة جدا ولا حضرتك عايز تجيب السيراتو اللى مسروق منها اكتر من 3000 عربية فى مصر لحد دلوقتى ده غير توكيلها الزبالة ولا تجيب الانترا اللى عيوبها اكتر بكتير من مميزاتها وخش شوف فى قسم الانترا اللى يقولك السحب وحش واللى يقولك العفشة ناشفة واللى يقولك العربية
بتعوم وعيوب تانية كتير كل ده غير التوكيل بتاعها واظن ده مش محتاج كلام وبعدين البومة نازالة من سنة 2003 والشارك من 2007 يعنى ال 4 سنين مش هيفرقوا كتير وفى شوية حاجات فو البومة اتغيروا عن الاول و اولهم الفتيس وبعدين حضرتك مش هتلاقى حاجة فى نفس الفئة دى واوتوماتيك وبنفس قوة البومة و جودتها والله لو الزمن رجع بيا تانى هشترى البومة اشتريها واتوكل على الله و وهتدعيلى
اولا توكيل كيا من افضل التوكيلات على مستوى الشرق الاوسط وشركة كيا موتورز كرمت توكيلها في مصر واعتقد ان اهل مكة ادرى بشعابها
ثانيا كل السيارات في مصر بتتسرق ياباشا
ثالثا بخصوص الالنترا
اللي بيقولك السحب وحش دا بسبب انه مشغل نظام حديث في العربية اسمه الايكو ودا نظام بيوفر في البنزين بنسبة كبيرة جدا ولو عايز سحب في 8 ثواني الغي نظام الايكو
اللي يقولك عفشة ناشفة دا بسبب الطرق الزبالة اللي في مصر لان العربيات دي مصممة على انها تمشي في طرق نضيفة ومفيهاش طوبة واحدة
اللي يقولك العربية بتعوم هوا كذاب وشوف الفيديو دا وسلملي على التعويم
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Q9ujIhtwlmA
اللي يقولك التوكيل زباله انا اعتقد انه مش عيب في العربية نفسها دا عيب في التوكيل
وتقبل تحياتي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn