العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 25-11-2012, 03:04 PM
الصورة الرمزية medoxp1
medoxp1 medoxp1 غير متواجد حالياً

medoxp1 will become famous soon enough
افتراضي اى استفسار عن شركة كونتكت

اى استفسار عن شركة كونتكت برجاء ارسال السؤال وسيتم الاجابة عنه ان شاء الله فى اسرع وقت

ايضا اذا كان هناك اى مشكلة تتعلق بشركة كونتكت ايضا اكتب مشكلتك

وليد الصيفي ..
قديم 25-11-2012, 05:16 PM
الصورة الرمزية medoxp1
medoxp1 medoxp1 غير متواجد حالياً

medoxp1 will become famous soon enough
افتراضي رد: للاهميه: حد اشترى تقسط من كونتكت قبل كده ؟؟؟

اخى العزيز
فعلا شركة كونتكت فى تقسيط السيارات الخاصة بالعالمية وهى الوكيل لجميع موديلات سيارات ( كيا - رينو )
وتندرج تحت الاسم التجاري ( شركة كونتكت العالمية المصرية لتقسيط السيارات - C - EIM)

تقسيط كونتكت مريح جدا ويقدم اكثر من نظام تقسيط للعميل والتمويل داخلي يعتى مفيش بنوك
الحاجة الوحيدة لدخولك البنك هى لاستخراج دفتر شيكات .
اما بالنسبة للورق المطلوب فهو يرتبط بطبيعة عمل حضرتك يعني
1- موظف
الاوراق المطلوبة ( شهادة مفردات مرتب موضح بها طبيعة العمل والراتب وبداية العمل )
ايصال مرافق ( كهرباء - مياه - غاز ) لمقر السكن
فى حالة تحويل المرتب على احد البنوك ( يتم استخراج كشف حساب بنكي )
2- نشاط فردى او شركة
البطاقة الضريبية + السجل التجاري ( صور منها طبعا مش الاصل
ايصال مرافق ( كهرباء - مياه - غاز ) لمقر السكن
كشف حساب بنكى ان وجد ( حيث انه يدعم العميل فى الحد الائتمانى
اما بالنسبة لموضوع الشيكات فهى عبارة عن شيكات ضمان
حيث يقوم العميل بالتوقيع على عدد شيكات ضمان مساوية لعدد الاقساط ومقسومة على 6
بمعنى انه فى حالة التقسيط على 60 شهر والقسط الشهري مثلا 1000جم من الصعب ان يقوم العميل بتوقيع 60 شيك فهذا سيستغرق الكثير من الوقت والشيكات ايضا حيث ان البنك يصدر عدد 20 شيك فقط . فيتم تجميع اجمالي عدد 6 اقساط وتجميعها فى شيك واحد اى ان القسط 1000 جم ومدة التقسيط 60 يتم التوقيع على عدد 10 شيكات ضمان قيمة كل شيك 6000جم ويتم استلام الشيكات واحد تلو الاخر بعد مرور 6 اشهر اى ان بعد سداد 6 اشهر يتم استلام شيك وهكذا.
واى استفسار اخر برجاء وضعه هنا
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=103431
قديم 25-11-2012, 06:15 PM
AlexGirl AlexGirl غير متواجد حالياً

AlexGirl will become famous soon enough
افتراضي رد: اى استفسار عن شركة كونتكت

انا عايزة اشتري مستعمل تقسيط وانا من اسكندرية وعايزة نظام اسلامي وليا اكتر من استفسار وياريت حضرتك ترد عليه وبعتذر مقدما عن الاطالة
اول شرط لو انا عايزة اشتري عربية هيونداي او كيا وعجبتني عربية حالتها ممتازة وسعرها زي مانا عايزاه بس هي موديل 2007 او 2008 هل ممكن اتعامل مع كونتكت ؟

لو انا عجبتني العربية وحبيت اتعامل مع كونتكت ايه الاجراءات واعمل ايه بالظبط وهل الاجراءات دي بتطول (لان العربية المستعملة اللي هتعجبني ممكن تتباع بسرعة لو انا مشتريتهاش ) وخصوصا لو العربية حالتها وسعرها ممتاز ؟

هل في خبير بيطلع من كونتكت لمعاينة وتقييم سعر العربية ولا لا؟

دلوقتي انا عجبتني عربية مثلا وحسبت سعرها وسعر تقسيطها من موقع كونتكت بالفايدة (خدمة حساب سعر العربية بالفايدة من كونتكت ) هل السعر دة بيكون دقيق واعمل حسابي عليه ولا لا ؟

هل شركة كونتكت بتوفر عربيات مستعملة يعني لو انا ليا مواصفات عربية بسعر معين هل الشركة ممكن توفرهالي ولا لازم انا اللي اجيب العربية ؟

واخيييرا لو في رقم تليفون او مكان للشركة في اسكندرية عشان يكون التعامل مباشر لان فلوس المقدمة جاهزة ومعايا وانا عايزة اشتري اعمل ايه ؟

واالف شكر لحضرتك
قديم 25-11-2012, 06:40 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of

شكرا بس ممكن عرف مين حضرتك و علاقتك بكونتكت و لو سمحت انا كنت حاجز رينو و عملت ابليكشن لكونتكت هناك و جالى موفقه بس التوكيل اتاخر قوى فى تسليم العريبه فقررت ااجل موضوع الشراء لمده شهر او شهريين و بلغت مندوب كونتكت انى اجلت موضوع الشراء عموما
عايز اعرف هل كده الموفقه بتاعتى اتلغت كده ولا هى ساريه ولا ايه الوضع ؟\

تحياتى
قديم 25-11-2012, 06:42 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of

و يا ريت رقم كونتكت فى اسكندريه عشان مش عارف اوصل له و معيش غير رقم المندوب