العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 05-02-2013, 05:29 PM
assem_phd assem_phd غير متواجد حالياً

assem_phd is on a distinguished road
افتراضي رد: اى استفسار عن شركة كونتكت

بص يا جميل انا طبيب بيطرى واعمل باحث فى احد المراكز البحثية الحكومية رفيعة الشأن منذ عام 2001 وحصلت خلال تلك الفترة على درجتى الماجستير والدكتوراه والحمد لله وصل دخلى تقريبا من 2000 الى 5000 جنيه بس مرتبط حاليا بتشطيب شقتى الجديدة وعاوز عربية 1600 سى سى بتستخدم بنزين 95 وده ببساطة لانى مش هستخدمها كتير وسعر البنزين بالتالى مش مشكلة فى الحالة دى وفى نفس الوقت العربيات اللى بتستخدم نوع البنزين 95 سعرها نازل ودى فرصة بس انا حدودى فى التقسيط من 3 الى 5 سنوات بدون مقدم مع كافة الضمانات وان شاء الله هسدد قبل كده وتكون العربية بعد سنة 2000 اعتقد كه الفكرة وصلت وموبيلى 01006435333
وايميلى assem_phd@yahoo.com
قديم 07-05-2013, 04:54 PM
Scofield667 Scofield667 غير متواجد حالياً

Scofield667 is on a distinguished road
افتراضي استفسار بخصوص التقسيط من كونتكت كار ارجو الافادة

السلام عليكم
لو سمحتم انا عايز حد يفيدنى فى موضوع تقسيط السيارات من كونتكت انا عايز اجيب اسبيرانزا a113 و لقيت المقدم فى ابو الفتوح 17400 و قسط 1000 شهرى

دلوقتى عايز اعرف ايه اللى هحتاجه فوق المقدم انا سمعت فى مصاريف و تامين اجبارى و كدة ف انا دلوقتى عندى استفسارين

الاول المصاريف و الاجراءات بدون تامين هتتكلف حوالى كام

الثانى التامين الاجبارى ده على حسب ما سمعت هل هو فعلا لازم ؟
و لو لازم يا ترا هو كام فى السنة ؟ و بيبقى طول فترة التقسيط ولا لا ؟ و اول سنة كام و بعد كدة كام ولا هو ثابت ؟

لو سمحتو انا عايز حد يفيدنى بكل تفاصيل التقسيط و التامين الاجبارى ده لانى جاد جدا و محتاج السيارة فى اسرع وقت ممكن

سؤال اخير هل يمكن التقسيط بدون تامين ؟

ارجو الافادة و شكرا
قديم 07-05-2013, 06:06 PM
احمد دعباس احمد دعباس غير متواجد حالياً
من انا؟: مدير مبيعات شيفروليه فى شركه جنرال اتوموتيف للتجارة

احمد دعباس is a splendid one to beholdاحمد دعباس is a splendid one to beholdاحمد دعباس is a splendid one to beholdاحمد دعباس is a splendid one to beholdاحمد دعباس is a splendid one to beholdاحمد دعباس is a splendid one to beholdاحمد دعباس is a splendid one to behold
افتراضي رد: استفسار بخصوص التقسيط من كونتكت كار ارجو الافادة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Scofield667 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
لو سمحتم انا عايز حد يفيدنى فى موضوع تقسيط السيارات من كونتكت انا عايز اجيب اسبيرانزا a113 و لقيت المقدم فى ابو الفتوح 17400 و قسط 1000 شهرى

دلوقتى عايز اعرف ايه اللى هحتاجه فوق المقدم انا سمعت فى مصاريف و تامين اجبارى و كدة ف انا دلوقتى عندى استفسارين

الاول المصاريف و الاجراءات بدون تامين هتتكلف حوالى كام

الثانى التامين الاجبارى ده على حسب ما سمعت هل هو فعلا لازم ؟
و لو لازم يا ترا هو كام فى السنة ؟ و بيبقى طول فترة التقسيط ولا لا ؟ و اول سنة كام و بعد كدة كام ولا هو ثابت ؟

لو سمحتو انا عايز حد يفيدنى بكل تفاصيل التقسيط و التامين الاجبارى ده لانى جاد جدا و محتاج السيارة فى اسرع وقت ممكن

سؤال اخير هل يمكن التقسيط بدون تامين ؟

ارجو الافادة و شكرا
حضرتك اختصار لكل الاستفسارت
اولا فى نظامين نظام بتامين ونظام بدون تامين
النظام ابو تامين
كل سنه حضرتك بتعمل بوليصه جديده واول سنه بتكون بنسبه 3.75% من ثمن العربيه وبتقل 20% كل سنه والمصاريف الاداريه 1.5% من الباقى من ثمن العربيه والترخيص وورق العربيه واكراميات والكلام ده كل حط بالكتير اوى اوى 1000 جنيه كمان
النظام بدون تامين
نفس اللى فات بالظبط لكن بدون بوليصه التامين يعنى بتوفر حقها لكن نسبه الفايده بتزيد شويه

للاستفسار اكتر ممكن حضرتك تكلمنى على الرقم الموجود فى التوقيع وان شاء الله هنلاقى نظام ممتاز لحضرتك وهات العربيه مكان حضرتك ماتحب

للاستعلام
01000890150
احمد دعباس
مدير مبيعات شيفروليه
[ جنرال اتوموتيف للتجارة ]
وكلاء معتمدون
{
شيفروليه - بيجو - مازدا - جيلى - شيرى - هيونداى}
ahmed_debas_2006@yahoo.co m

فيلا للبيع بمرسى مطروح 337 متر مسجله عقد ازرق تسجيل نهائى للاستعلام 01229607171
قديم 08-08-2015, 06:43 PM
eslamelhalwany eslamelhalwany غير متواجد حالياً

eslamelhalwany is on a distinguished road
Smile رد: اى استفسار عن شركة كونتكت

لو سمحت كنت عاوز استفسر عن حاجة في النظام الاسلامي لشركة كونتكت كار
هو ممكن اجيب ضامن بدل التوكيل
قديم 25-11-2016, 03:15 PM
Azzam Elsherif Azzam Elsherif غير متواجد حالياً

Azzam Elsherif is on a distinguished road
افتراضي رد: اى استفسار عن شركة كونتكت

الناس اللي بتقول ان في شبهة في التقسيط عن طريق كونتكت كارز مش واصلها الصورة واضحة
انا هتكلم ببساطة عشان اوضح وجهة نظري الحيادية والله وماليش اي مصلحة في اللي هاقوله ولو وجهة نظري خطأ ياريت توضحولي
مبدئيا الشركة بيتعملها فاتورة بيع مبدئي ثم نهائي من البائع وبتكون السيارة ملك لشركة كونتكت حتى الانتهاء من سداد الاقساط
اما عن الكلام بخصوص انها لا تكون في حيازة الشركة فده من الواضح تصيد لاي حاجة وخلاص
كل الموضوع ان السيارة بتفضل في ستوك المعارض وذلك خوفا من تعرض السيارة لاي حوادث انما بيكون من حق العميل انه ياخدها بعد اتمام العقد وخروج اذن التسليم من المعرض وده طبعا بيتم بعد اخطار شركة كونتكت للمعرض اللي انت مشتري منه العربية
حتى الفاتورة المبدئية بتطلع باسم كونتكت وفيها رقم شاسيه السيارة والموتور واسم العميل وسعر العربية
وبخصوص الفايدة احب انوه ان كونتكت اقل من بنوك كتير
انا واخد اكثر من عربية من كونتكت والحمد لله مشفتش منهم اي حاجة وحشة والواحد مرتاح الضمير وفكرت اكثر من مرة وسألت كتيييييير قبل ما اقسط معاهم والله عكس البنوك اللي بتدفع الفلوس للبائع والعربية بتطلع باسم العميل والعميل عليه يسدد القرض يعني هي دي الشبهة بعينها وربنا يبعدنا عنها لأنها بتجيب الفقر والعياذ بالله وكلامي عن تجارب شخصية
وبعدين كونتكت تقسيط مباشر لانها عاملة عقود شراكة مع الشركات زي رينو وكيا مثلا يعني كلها مؤسسة واحدة منها في بعضها
وانا برشح لاي حد عايز يقسط يروح كونتكت ويسمع منهم بدون القراءة فقط
والله الموفق والمستعان ويوفق الجميع