العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 09-03-2012, 04:31 AM
alaahashem alaahashem غير متواجد حالياً
من انا؟: محام
التخصص العملى: محام وشريك فى شركه تكييف هواء يونيون اير
هواياتي: السفر واعشق ركوب السيارات والخيل

alaahashem will become famous soon enoughalaahashem will become famous soon enough
افتراضي رد: فتح الشنطة والتانك

تانك اللوجان حوالى 55 لتر تقريبا وليس 50 لتر لان سيارتى كان بها شرطتين بنزين وفولت 50 لتر فهى فعلا من 55 الى 60 .
قديم 10-03-2012, 08:07 PM
الصورة الرمزية Moh.Osama
Moh.Osama Moh.Osama غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب فى كلية الادارة والاقتصاد بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا

Moh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant futureMoh.Osama has a brilliant future

بالنسبه لفتح التانك والشنطة بيتفتحوا من بره بردو زى المانيوال لانك بالنسبة لسعة التانك هو حوالى 53 لتراو58 لتر علشان هتلقى عندك فى الموشر بتاع البنزين 9 شرط كل شرطه ب 5لتر والاحتياطى 5 او 10 مش متاكد و3 لتر فى الزور

قديم 13-03-2012, 03:49 PM
amak313 amak313 غير متواجد حالياً

amak313 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Moh.Osama مشاهدة المشاركة

بالنسبه لفتح التانك والشنطة بيتفتحوا من بره بردو زى المانيوال لانك بالنسبة لسعة التانك هو حوالى 53 لتراو58 لتر علشان هتلقى عندك فى الموشر بتاع البنزين 9 شرط كل شرطه ب 5لتر والاحتياطى 5 او 10 مش متاكد و3 لتر فى الزور
حضرتك متأكد انهم 9 مش 10؟؟؟ عشان أنا عدتهم أكتر من مرة وكل مرة بلاقيهم 10 والي أعرفه انهم 10 * 5 وده من غير الاحتياطي...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaahashem مشاهدة المشاركة

تانك اللوجان حوالى 55 لتر تقريبا وليس 50 لتر لان سيارتى كان بها شرطتين بنزين وفولت 50 لتر فهى فعلا من 55 الى 60 .
مختلفناش كتير... بس أنا كنت بتكلم عن السعة الحقيقية لتانك البنزين من غير الاحتياطي والزور...

لأن غلط ومكتوب في الكتالوج انك مينفعش انك تفولها لحد الآخر عشان بتبوظ عوامة البنزين...
والتفويلة بتكون لحد أول تكة لمسدس البنزين... وساعة ما أنا كنت مستلمها كانت ماشية على لمبة الاحتياطي وفولتها أخدت 50 لتر بالضبط... وده معناه زي ما حضرتك ما قلت.. انها 50 لتر + احتياطي.. بس مظنش الاحتياطي يكون أكتر من 5 لتر... فعشان كده قلت في مشاركة أستاذ محمد انه 50 مش 60...