العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 02-01-2012, 08:01 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حد خوفنى من اللوجان وقال كلام انا مش فاهماه انها كلها كمبيوتر وبتخسر جامد فى اعادة بيعها

حاولى تفكرى فى الدايو لانوس

ممكن تجيبى عربيه لانوس ( بحاله جيده ) بهذا المبلغ

الانوس عربيه أكثر من رائعه ومفهومه لدى معظم الصنايعيه

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 02-01-2012, 08:05 PM
الصورة الرمزية mostafa mamdouh
mostafa mamdouh mostafa mamdouh غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Specializing in cars
هواياتي: wrestling

mostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond reputemostafa mamdouh has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حد خوفنى من اللوجان وقال كلام انا مش فاهماه انها كلها كمبيوتر وبتخسر جامد فى اعادة بيعها

اللوجان فعلا سعر اعادة البيع بتعها مش كويس .... لكن لا اعرف السبب!!؟:08da300846c84943 ae1
قديم 02-01-2012, 08:36 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

من وسط الي حضرتك عرضتيه وبالنسبة للمستعمل والجديد والحالة الخاصة بتاعتك إنك بتدوري على أوتوماتيك لا يفضل ليكي إلا الفيرنا وذلك للأسباب الآتية.
أولا: بالنسبة للإختيار بين المستعمل والجديد طبعا المبلغ دا صعب يجيب حاجة غير لانوس1 لأنها هيا الوحيدة الأوتو المناسبة للسعر دا وأكيد هتغلبك لنها مستعملة وموديل قديم ودي كوري فا بالك بالاوتو منها.
ثانيا: بالنسبة للوجان هيا مافيش منها اوتو ولاوني الي خخوفك منها مافور شوية العربية بدائية جدا ومنتشرة بنسبة مش بسيطة آه مش كل قطع غيارها متوفرة برا التوكيل بس إنتي بتتكلمي في عربية زيرو مش محتاجة غنشاء الله غير صيانات دورية وربنا يعينك على القصط إنشاء الله.
ثالثا:الساجا هيا الي ينطبق عليها كلام صعوبة الصيانة وعدم توفر قطع الغيار والإرتفاع النسبي لأسعار قطع الغيار والمصنعية بالتوكيل بالنسبة لفئة العربية إني المقصود بيها شريحة مستهلك إقتصادية هدفها الأول وسيلة مواصلات إقتصادية.
رابعا: الإختيار الوحيد المتوفر في الفئة السعرية دي الفيرنا لنها أحسن إختيار في الاوتو في الفئة دي مع إني مابحبش الهايونداي عموما والفيرنا خصوصا لاكنها هي الحل لمتطلباتك إنشاء الله.
بالتوفيق إنشاء الله ومبروك مقدما وإنشاء الله بقية الأعضاء يفيدوكي احسن مني.

قديم 02-01-2012, 08:54 PM
hamaad hamaad غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم والقراءة

hamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud ofhamaad has much to be proud of

تجيبى سيارة زيرو افضل مليون مرة من المستعمل الا لو كانت استعمال سنة او سنتين تجيبى لانوس حلوة ولذيدة ( فاو فيتا ) سيارة ممتازة برده
قديم 02-01-2012, 09:03 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

نصيحة من اخ لاخته

اشترى لانوس مانيوال مستعملة حالة نضيفه
كاش

او هاتى byd f3
اتوماتيك قسط
وسيبك ان العربية صينى ومش عارف ايه العربية الموتور والفتيس متسوبيشى اليابان
وغير كده قطع غيارة متوفرة جدا ورخيصة جدا جدا
حتى لو جبتى قطع الغيار من التوكيل هتلاقيها مناسبة جدا
وربنا يوفقك
ودايما وانتى بتفكرى تجيبى عربية هاتى عربية تكون منتشرة فى الشارع المصرى علشان تلاقى قطع الغيار بسهولة وتلاقيها رخيصة وتلاقى ناس كتير تعرف تشتغل فيها