العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 04-03-2011, 03:10 AM
eng_ahmed_90210 eng_ahmed_90210 غير متواجد حالياً

eng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to all
افتراضي رد: الحقوووووونى ياشباب

هل من المعقول ان بليه الدبرياج باظت و العربيه موديل السنه ... لما بليه الدبرياج بتبوظ بيبقي في صوت صوصوه مش كركره ... عموما ارجعلهم تاني معلش و خليهم يكشفوا علي طقم الدبرياج بس هل حضرتك متابع الصيانه الدوريه معاهم ؟ و العربيه عامله كام كيلو دلوقتي ؟ِ
قديم 04-03-2011, 10:50 PM
الصورة الرمزية asus_matrix32
asus_matrix32 asus_matrix32 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تاجر أدوات منزليه
هواياتي: تربيه وتفريخ أسماك الزينه

asus_matrix32 will become famous soon enoughasus_matrix32 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirayad مشاهدة المشاركة

للأسف

وجهة نظر السواق منطقيه

فحاول تروحلهم تانى

وفهمهم وجهة نظر السواق

فوارد يكون ميكانيزم البليه عاوز يتلين برش مزيل صدأ مثلا

من خلال العمود المتخلل للفتيس من الأمام لسحب بلية الدبرياج

وقت الضغط على الدبرياج لتفصيص مكونات الدبرياج
ميرسى كتير لرد حضرتك السليم وانا لما هكلمهم تانى فى التوكيل هقول نفس كلام حضرتك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

و الله عن نفسى اول ما اشتريت اللانوس و هى زيرو لاحظت نفس الحكاية (صوت واطى جدا بيروح لما ادوس دبرياج) بس لغاية دلوقتى (210 الف كيلومتر) محصلش من الصوت مشكلة فأفترضت انه طبيعى
انا قولت نفس كلامك وسكت شويه بس الصوت بقى يزعجنى فعلا علشان كده أنا أبتديت أسأل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gad_fcis مشاهدة المشاركة

أنا كمان عندي نفس الصوت في عربيتي بس مش بيحصل على طول، و لم بدوس دبرياج الصوت بيروح
العربية سوزوكي التو 2008
السؤل هنا هل الموضوع لو إتسكت عليه يأثر على إيه بعد كدة ؟؟
معرفش أذا كان ليه تأثير جانبى حين لو أفترضنا أن الصوت طبيعى وسكتنا عليه !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_ahmed_90210 مشاهدة المشاركة

هل من المعقول ان بليه الدبرياج باظت و العربيه موديل السنه ... لما بليه الدبرياج بتبوظ بيبقي في صوت صوصوه مش كركره ... عموما ارجعلهم تاني معلش و خليهم يكشفوا علي طقم الدبرياج بس هل حضرتك متابع الصيانه الدوريه معاهم ؟ و العربيه عامله كام كيلو دلوقتي ؟ِ
فعلا أنا مش قادر أفهم أزاى العربيه جديده ويحصل كده وفعلا أنا هرجع ليهم تانى فى صيانه الـ 5000 \كم لأن العربيه لسه عامله 4300 \كم وربنا يسهل
ت حياتى لكل من شارك برأى مفيد
قديم 23-03-2011, 02:48 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

حنصحك نصيحة وباذن الله مشكلتك حتتحل صوت الصفاره اللي بعد 100كيلو ده معروف جدا وفي اسكندرية بيظبطوه بمجرد سماع الشكوي وبيبقي كبوت العربية مفارق شوية بعد القفل فبيحكمو قفلة الكبوت والمشكلة بتتحل وانت واقف اما عن صوت الخشانة ان صح تعبيري واللي انا متخيلة صح دي فعلا بلية دبرياش وممكن تكون مفهاش مشكلة ولما تمشي بالعربية شوية تروح - عموما يا ريت تغير التوكيل بلاش المقطم لان الشكوي منة كتير مش عارف لية مع اني عامل موضوعين عن التوكيلات عندنا في الاسكندرية وحسن المعاملة والزوق اللي مالوش حل ومابيسوبكش الا لما تمشي مبسوط ومرضي ومشكلتك محلولة ايا كانت

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima
قديم 25-03-2011, 03:42 AM
الصورة الرمزية asus_matrix32
asus_matrix32 asus_matrix32 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تاجر أدوات منزليه
هواياتي: تربيه وتفريخ أسماك الزينه

asus_matrix32 will become famous soon enoughasus_matrix32 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

حنصحك نصيحة وباذن الله مشكلتك حتتحل صوت الصفاره اللي بعد 100كيلو ده معروف جدا وفي اسكندرية بيظبطوه بمجرد سماع الشكوي وبيبقي كبوت العربية مفارق شوية بعد القفل فبيحكمو قفلة الكبوت والمشكلة بتتحل وانت واقف اما عن صوت الخشانة ان صح تعبيري واللي انا متخيلة صح دي فعلا بلية دبرياش وممكن تكون مفهاش مشكلة ولما تمشي بالعربية شوية تروح - عموما يا ريت تغير التوكيل بلاش المقطم لان الشكوي منة كتير مش عارف لية مع اني عامل موضوعين عن التوكيلات عندنا في الاسكندرية وحسن المعاملة والزوق اللي مالوش حل ومابيسوبكش الا لما تمشي مبسوط ومرضي ومشكلتك محلولة ايا كانت
ميرسى كتير ليك وعموما انا من القاهره أقرب توكيل أسكندرانى يبقى فين وياريت التدقيق فى الوصف لو مش هيدايق حضرتك
قديم 27-03-2011, 05:05 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asus_matrix32 مشاهدة المشاركة

ميرسى كتير ليك وعموما انا من القاهره أقرب توكيل أسكندرانى يبقى فين وياريت التدقيق فى الوصف لو مش هيدايق حضرتك
اقرب توكيل باذن الله حيكون في العامرية بجانب مبني اخبار اليوم وامام فتح الله روز جاردن - بس انا كنت اقصد انك تشوف توكيل تاني في القاهره غير المقطم ماهو اكيد القاهرة كلها فيها اكتر من توكيل دا اسكندرية فيها اتنين

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima